Subscribe Twitter Twitter

Τετάρτη, 23 Απριλίου 2014

Πρωταθλητές στη μόλυνση των θαλασσών οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες

Πρωταθλητές στη μόλυνση των θαλασσών οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες
Ακόμα μία πρωτιά, εκείνη της ρύπανσης των θαλασσών, μπαίνει στο χαρτοφυλάκιο της χώρας μας, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να επιλέγουν για τη διάλυση των τοξικών τους πλοίων τη μέθοδο της προσάραξης σε κάποια από τις παραλίες της Νότιας Ασίας, προκαλώντας τεράστιες περιβαλλοντικές καταστροφές.
Γράφει:  
Οι ναυτιλιακές εταιρίες που εξακολουθούν συστηματικά την πρακτική της προσάραξης τοξικών πλοίων σε ακτές της Ν. Ασίας θέτοντας σε κίνδυνο τη διαφύλαξη των θαλάσσιων και παράκτιων περιοχών είναι πρωτίστως οι ελληνικές και ακολουθούν οι γερμανικές στην Ευρώπη. Αυτό υποστηρίζει η Μη Κυβερνητική Οργάνωση Shipbreaking Platform, η οποία δημοσίευσε τη λίστα με τις εταιρίες που απέρριψαν τοξικά πλοία το 2013. 
Το 2013 οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες πούλησαν προς διάλυση 372 (106 ελληνικών συμφερόντων) εμπορικά πλοία, εκ των οποίων τα 238 (85 ελληνικά) κατέληξαν σε ακατάλληλες εγκαταστάσεις που στήνονται σε παραλίες της Ινδίας, του Πακιστάν και του Μπανγκλαντές.
Ο νέος Κανονισμός της ΕΕ για την ανακύκλωση των πλοίων τέθηκε σε ισχύ στις 30 Δεκεμβρίου 2013. Ωστόσο, εάν δεν υπάρξει ένα οικονομικό κίνητρο για την ορθή ανακύκλωση των πλοίων, η νηολόγηση τμήματος του στόλου της Κοινότητας με σημαίες τρίτων κρατών (σημαίες ευκολίας) θα συνεχίσει να επιτρέπει στους πλοιοκτήτες να παρακάμπτουν τον Κανονισμό και να απορρίπτουν τα τοξικά πλοία τους σε μονάδες κατώτερης ποιότητας.
Οι υπεύθυνες εταιρίες
Τα πλοία που βρίσκονται στο τέλος του κύκλου ζωής τους περιέχουν τοξικά υλικά, όπως αμίαντο, βαρέα μέταλλα, PCBs (πολυχλωριωμένα διφαινύλια) και οργανικά απόβλητα. Η Ν. Ασία προτιμάται ως «χωματερή» πλοίων, καθώς εκεί εφαρμόζονται πλημμελώς τα πρότυπα περιβαλλοντικής προστασίας, ασφάλειας και εργασίας.
Οι πλοιοκτήτες μπορούν να πουλήσουν τα πλοία τους στις εταιρίες διάλυσης που χρησιμοποιούν τη μέθοδο της προσάραξης σε σημαντικά υψηλότερες τιμές από ό,τι αν τα πωλούσαν σε «καθαρές» και ασφαλείς εγκαταστάσεις ανακύκλωσης.
Τα σκήπτρα των συγκεκριμένων πρακτικών, ανάμεσα στις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, διεκδικούν η Danaos, Diana Shipping Services, Euroseas και Goldenport Shipmanagement Limited.
Στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές εταιρείες που έχουν κατ’ επανάληψη καταλάβει τις πρώτες θέσεις συμπεριλαμβάνεται η Mediterranean Shipping Company (MSC) με έδρα την Ελβετία, έχοντας απορρίψει 9 πλοία στην Ινδία το 2013, και η Sammy Ofer Group με έδρα το Μονακό, έχοντας απορρίψει 13 πλοία στο Μπαγκλαντές, το Πακιστάν και την Ινδία.
Bookmark and Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.

Recent Posts

free counters