Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Τη θέση της στο νέο τοπίο που θα δημιουργηθεί στην εγχώρια αεροπορική αγορά λόγω της συγχώνευσης της Aegean Airlines και της Olympic Air αναζητεί η ελληνική θυγατρική του χαμηλού κόστους βρετανικού αερομεταφορέα EasyJet.
Όπως ανέφεραν οι επικεφαλής της EasyJet Hellas, στο πλαίσιο χθεσινής συνάντησης εργασίας με δημοσιογράφους, «υπάρχει χώρος στα δρομολόγια του εσωτερικού για την EasyJet».
Το σκεπτικό; Η μειωμένη ζήτηση που καταγράφεται για αερομεταφορές σε δρομολόγια εσωτερικού δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες για δημιουργία ναύλων χαμηλού κόστους.
Ωστόσο, όπως αναφέρουν και από την EasyJet Hellas, βασική προϋπόθεση προκειμένου να είναι κερδοφόρα η λειτουργία της εταιρείας στην αγορά των περίπου 7 εκατ. επιβατών εσωτερικού είναι καταρχήν να μειωθεί το κόστος πτήσης των αεροδρομίων.
Η μείωση του κόστους των πτήσεων από και προς ελληνικά αεροδρόμια αποτελεί ζητούμενο και για την επέκταση της δραστηριότητας της Ryanair στη χώρα μας, όπως είχε αναφέρει τον περασμένο Μάρτιο στο Capital.gr ο εκπρόσωπος επικοινωνίας της εταιρείας, Stephen McNamara.
Ένας ακόμη βασικός παράγοντας για την κερδοφόρο λειτουργία της EasyJet στην ελληνική αγορά των εσωτερικών δρομολογίων είναι η πραγματοποίηση τουλάχιστον 10 διαδρομών ανά ημέρα, δηλαδή τα αεροπλάνα της εταιρείας να πετούν στους ελληνικούς αιθέρες 22 ώρες ανά ημέρα.
«Πρέπει να υπάρχουν περισσότερα από έξι αεροσκάφη σε μία αγορά, προκειμένου η δραστηριότητα να είναι κερδοφόρα», σημείωσαν χθες οι επικεφαλής της ελληνικής θυγατρικής της easyJet.
Σε επίπεδο μεγεθών, η κερδοφορία της EasyJet προβλέπεται ότι θα διαμορφωθεί για τη χρήση του 2010 στα 150 εκατ. λίρες, ήτοι 171,2 εκατ. ευρώ. Όπως έγινε γνωστό, ο αερομεταφορέας είχε φέτος έκτακτα έξοδα ύψους 65 εκατ. λιρών, καθώς λόγω των εκτεταμένων απεργιών των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας σε Ελλάδα, Γαλλία και Ισπανία προσέφερε στους επιβάτες της διαμονή σε ξενοδοχεία.
Όσον αφορά τον αριθμό των επιβατών, οι επικεφαλής της εταιρείας προβλέπουν ότι θα αυξηθεί σε ποσοστό 11% το 2011, ενώ στα δρομολόγια προς και από την Ελλάδα από το 2009 στο 2010 καταγράφηκε αύξηση 24%.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η επιβατική κίνηση ξεπερνάει σήμερα το 1,4 εκατ. από 306.928 πριν από μία πενταετία, με την easyJet να εκτελεί περισσότερες από 5.400 τακτικές πτήσεις ετησίως προς 10 ελληνικούς προορισμούς (Αθήνα, Ζάκυνθο, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Κω, Μύκονο, Ρόδο, Σαντορίνη και Χανιά).
Πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.