Βρυξέλλες, του Θάνου Αθανασίου
To Βερολίνο σκέφτεται την παράταση της παράτασης, επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ της Realnews σε σχέση με το τι ψηφίστηκε από τα 6 κοινοβούλια των εταίρων το Δεκέμβρη, οι Βρυξέλλες σχεδιάζουν τη διαπραγμάτευση της επόμενης μέρας και ο Κλάους Ρέγκλιγκ πιθανολογεί πως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα κάνει μονομερείς κινήσεις.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν απλώς ψηφίδες ενός παζλ που άρχισε να γεμίζει ήδη από το φθινόπωρο του 2012, όταν η σημερινή κυβέρνηση ξεκίνησε να διαπραγματεύεται με την τρόικα το 2ο ελληνικό πρόγραμμα και τα πρώτα μαύρα σύννεφα άρχισαν να μαζεύονται πάνω από τον λεγόμενο συνασπισμό των μεταρρυθμιστών.
Σύμφωνα με όσα λένε στο real.gr δύο κοινοτικοί αξιωματούχοι, ο ένας από αρμόδια γενική διεύθυνση της Κομισιόν και ο άλλος πέριξ του Euro Working Group στο Συμβούλιο και επιβεβαιώνεται από το γενικότερο ρεπορτάζ, οι επαφές ΣΥΡΙΖΑ - Βρυξελλών σε επίπεδο τεχνικών αξιωματούχων άρχισαν 2 χρόνια πριν, ενώ πριν από τις εκλογές του 2012 ουδείς στις Βρυξέλλες ή αλλού στην Ένωση είχε επικοινωνήσει μαζί τους.
Έτσι εξηγεί αρμόδιος αρχισυντάκτης μιας από τις μεγαλύτερες οικονομικές εφημερίδες στον πλανήτη, την αλλαγή στην φρασεολογία των Βρυξελλών και των ευρω-θεσμών έναντι της αντιπολίτευσης σε αυτή την εκλογική αναμέτρηση.
Το real.gr ήταν το μόνο που είχε γράψει ήδη από το περίφημο “θέλω να βλέπω γνωστά πρόσωπα” του Γιούνκερ, πως ο Αλέξης Τσίπρας ήταν μέσα σε αυτά τα πρόσωπα, αν κάποιος ήθελε να το δει έτσι, καθώς δεν παύει να είναι ένας από τους συνυποψηφίους του σημερινού προέδρου της Κομισιόν για την ίδια θέση. Δεν άργησε να φτάσει και η διευκρίνιση επώνυμα και ανώνυμα από κοινοτικά στελέχη για το ίδιο θέμα.
Κοινώς, σύμφωνα με το ρεπορτάζ των τελευταίων εβδομάδων, το κλίμα ρήξης που επιχειρήθηκε προεκλογικά να στηθεί με τους θεσμούς στις Βρυξέλλες δεν έχει ουδεμία βάση.
Ακόμα και οι απαντήσεις που η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα φέρεται να έχει δώσει σε σχέση με την χρηματοδότηση του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, πέραν του ότι αποτυπώνουν επακριβώς ειλημμένες αποφάσεις, δεν περιέχουν κανένα καινούργιο στοιχείο σε σχέση με τα όσα έχει εξηγήσει η ΕΚΤ στην παρούσα κυβέρνηση και είχαν αντιμετωπιστεί από την Αθήνα με σκεπτικισμό.
Επί της ουσίας: ο 5ος έλεγχος του 2ου ελληνικού προγράμματος δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα και η έξοδος της Ελλάδας στις αγορές για πλήρη και αυτόνομο δανεισμό προς χρηματοδότηση των αναγκών της δεν έχει επιτευχθεί και δεν πρόκειται να επιτευχθεί εύκολα ανεξαρτήτως εκλογικού αποτελέσματος. Αυτό είναι γνωστό σε Βρυξέλλες και εταίρους, ενώ η προληπτική στήριξη με “ενισχυμένους όρους” στο ύψος των 10 δισ. φαντάζει ήδη ελαφρώς ξεπερασμένη.
Όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα των εκλογών της 25ης Ιανουαρίου η Ευρωζώνη θα επιβλέψει την τήρηση των τριών λεγόμενων μεγάλων ορόσημων του προγράμματος (πρωτογενή πλεονάσματα, ισοσκελισμός προϋπολογισμών, διαρθρωτικές αλλαγές) αλλά δεν σκοπεύει να δυσχεράνει μια κυβέρνηση της Αριστεράς, περισσότερο από μια κυβέρνηση τη κεντροδεξιάς στην επιλογή του μίγματος.
Οι εταίροι και οι Βρυξέλλες, από την πρώτη στιγμή και ως σήμερα χωρίς καμία διακοπή δεν εμπιστεύονται το πολιτικό προσωπικό στην Ελλάδα. Το ίδιο κάνουν και οι αγορές. Θα εμπιστευθούν λοιπόν αυτό που με τρεις κινήσεις θα αλλάξει το σκηνικό, χτυπώντας τις οργανωμένες ομάδες συμφερόντων που κρατάν τις αγορές κλειστές, τα επαγγέλματα τεχνητά περιορισμένα, φοροδιαφεύγουν, εξασκούν λαθρεμπόριο και πλήττουν έσοδα και δαπάνες του προϋπολογισμού με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.
Το ποιοι μετέχουν σε αυτές τις ομάδες το περιγράφουν ξεκάθαρα τα κείμενα (OCPs - occasional economic papers) της DG ECFIN, τα οποία είναι δημόσια προσβάσιμα.
Αν μια κυβέρνηση της Αριστεράς αποφασίσει να αντλήσει από αυτή τη δεξαμενή εσόδων - μείωσης δαπανών, τότε οι Βρυξέλλες και οι εταίροι θα της φερθούν με το δέοντα σεβασμό. Αν όχι τότε θα έχει την ίδια αντιμετώπιση με την ίδια καχυποψία που είχαν όλοι οι υπόλοιποι.
Διότι δεν είναι δυνατόν η Κομισιόν να ελέγχει τα τελωνεία της χώρας για διαφυγή μερικών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ σε δασμούς προς τον κοινοτικό προϋπολογισμό και οι ελληνικές αρχές να έχουν ξεχάσει την μηχανοργάνωση, τις διασαφήσεις στα τσουβάλια και τα πορίσματα του εσωτερικού ελέγχου για εκατοντάδες εκατομμύρια που διαφεύγουν του ελληνικού προϋπολογισμού, ενώ με περισσή ευκολία μειώνουν τις μεσαίες συντάξεις.
Αυτά συζητούν στους διαδρόμους των Βρυξελλών οι κοινοτικοί αξιωματούχοι και θεματοφύλακες των δανείων εκ του υστερήματος των Ευρωπαίων φορολογουμένων και όχι το αν το β ή το γ στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ έκανε μια δήλωση που μπορεί και να σήμαινε κάποια παραβίαση των κοινοτικών κανόνων.
Η επόμενη κυβέρνηση θα κριθεί σε αυτά που κρίθηκαν και οι προηγούμενες και το αποτέλεσμα της κρίσης θα προέλθει από τα ίδια κριτήρια με τα οποία έχουν κοπεί στις εξετάσεις όλοι οι προηγούμενοι.
Όσο για την αναδιάρθρωση του Ελληνικού χρέους, έχουν γίνει ήδη δύο. Η τρίτη, που δεν θα ξεπερνάει την τεχνική ελάφρυνση, ίσως να έρθει κάποια στιγμή ως επιβράβευση, αφού όμως γίνουν τα βασικά. Όχι πριν. Εξάλλου το πρόβλημα της χώρας παραμένει ο ετήσιος προϋπολογισμός. Όχι η εξυπηρέτηση σε βάθος 30ετίας.
http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=383863&catID=1
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.