Subscribe Twitter Twitter

Παρέμβαση - Τίτλοι Αναρτήσεων

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

Το ξεπούλημα του ΟΛΠ και τα αναπάντητα ερωτήματα


Το ξεπούλημα του ΟΛΠ και τα αναπάντητα ερωτήματα
Ελλιπής μέριμνα για την επόμενη μέρα του ΟΛΠ μετά την πώληση του ποσοστού του ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς ρήτρα για επενδύσεις αλλά και διασφαλίσεις για την εμπειρία στην διαχείριση λιμένων από τους ενδιαφερόμενους.
Γράφει: Αντιόπη Σχοινά
Συνέχεια για την πρόσκληση Ενδιαφέροντος του ΟΛΠ που τα ερωτήματα που εγείρει δεν εξαντλούνται μόνο στο τίμημα για την πώληση της πλειοψηφίας του Οργανισμού αλλά επεκτείνονται και σε άλλα σημεία «φωτιά» και αφορούν κυρίως στο προφίλ των επενδυτών αλλά και στην επόμενη μέρα για τον ΟΛΠ.
Ενώ λοιπόν το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στην δημοσιοποίησης μιας ακόμη πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος και υποβολής προσφορών για τη διενέργεια ενδελεχούς οικονομικού ελέγχου (financial vendor due diligence) προς την ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε. αναφορικά με την «πώληση πλειοψηφικής συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο της ΟΛΠ Α.Ε.», ξεκινώντας έτσι και ουσιαστικά την διαδικασία για την αποκρατικοποίηση του Πειραιά και αποκαλύπτοντας το μοντέλο που επέλεξε, δηλαδή την πώληση μετοχών, το προφίλ των επενδυτών είναι μάλλον υπό διερεύνηση.
Όσόν αφορά στην νέα πρόσκληση το προς ανάθεση έργο αφορά στη συνδρομή του ΤΑΙΠΕΔ, και των λοιπών συμβούλων του σε σχέση με θέματα οικονομικής φύσεως αναφορικά με την πώληση έως και του συνόλου του μετοχικού κεφαλαίου που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ και την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης της ΟΛΠ Α.Ε. με το Ελληνικό Δημόσιο.
Περιλαμβάνει δε την αξιολόγηση των διαθέσιμων πληροφοριών σχετικά με τα οικονομικά της ΟΛΠ Α.Ε. για τα τελευταία 3 οικονομικά έτη και εφόσον απαιτηθεί για ενδιάμεση περίοδο του 2014, προϋπολογισμό του 2014 και αξιολόγηση του τρέχοντος επιχειρηματικού προγράμματος που εκπονείται από την εταιρεία ή ισοδυνάμου υλικού (παραδοχές και στοιχεία, καθώς και εκτίμηση ενδεχόμενης αστοχίας- upside/downside risks).
Ακολούθως διαβάζοντας κανείς την Πρόσκληση Ενδιαφέροντος που δημοσιεύθηκε διαπιστώνει κανείς ότι πρώτον, ο πλειοδότης οφείλει να αποδείξει ότι έχει εμπειρία στην διαχείριση ενός εκατ. κοντέινερ των είκοσι ποδών (teu’s) και άνω.
Τυπικά αυτό σημαίνει πως ο έχων εμπειρία διαχείρισης ενός εκατ. και ενός teu’s καλύπτει τις απαιτήσεις του ΤΑΙΠΕΔ. Ας σημειωθεί πως αυτή την χρονική στιγμή ΟΛΠ και ΣΕΠ Α.Ε. διακινούν ετησίως άνω των 2,5 εκατ. teu’s ετησίως. Σύμφωνα με τα επίσημα πλάνα της ΣΕΠ Α.Ε. τα υφιστάμενα τέρμιναλ που ελέγχει συν και το νέο τέρμιναλ που θέλει να κατασκευάσει, στην πλήρη ανάπτυξη τους, θα μπορούν να διακινούν άνω των έξι εκατ. teu’s ετησίως, χωρίς να προσμετράτε και η όποια κίνηση κάνει ο ΟΛΠ από την Προβλήτα Ι που ελέγχει.
Δεύτερον, ο πλειοδότης δεν απαιτείται να κατέχει απευθείας εμπειρία στην διαχείριση λιμένων. Μπορεί να είναι ακόμη και Επενδυτικό Fund το οποίο καλό θα ήταν να είχε και ένα συμμέτοχο που να έχει εμπειρία στην διακίνηση ενός εκατ. και ενός κοντέινερ  . Αν ισχύσει η λογική αυτή τότε κανείς δεν είναι σε θέση να διασφαλίσει το μέλλον του λιμένα.
Τρίτον, στην εν λόγω Πρόσκληση - Ενδιαφέροντος δεν υπάρχει ούτε μια λέξη για επενδύσεις που θα πρέπει να δεσμευθεί πως θα υλοποιήσει σε όλο το εύρος του τομέα της παροχής λιμενικών υπηρεσιών (ακτοπλοία, κρουαζιέρα, container terminal, car terminal, ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη), ο πλειοδότης.
Τέταρτον, η εν λόγω  Πρόσκληση - Ενδιαφέροντος προβλέπει ότι ο σχετικός διαγωνισμός θα γίνει σε τρεις φάσεις, στην διάρκεια των οποίων το ΤΑΙΠΕΔ διατηρεί το δικαίωμα του να αποφασίζει για το αν θα κλείσει τον διαγωνισμό ή όχι. Ουδείς αντιλαμβάνεται το ποιο είναι το νόημα του να εξελιχθεί ένας διεθνής διαγωνισμός για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας σε δύο φάσεις, πόσο δε μάλλον σε τρεις.
Πέμπτον, σημαντικά θέματα που συνδέονται με την επόμενη μέρα της ακτοπλοίας, αλλά και της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης δεν θίγονται σε κανένα σημείο της Πρόκλησης Ενδιαφέροντος.
Παραδείγματος χάριν η ακτοπλοία θεωρείται ένα κοινωνικό αγαθό και για τον λόγο αυτό τιμολογείται με ειδικό τρόπο από τον ΟΛΠ. Το ΤΑΙΠΕΔ όμως δεν αναφέρει ούτε μια λέξη για το θέμα αυτό. Επίσης ούτε μια λέξη δεν αναφέρει για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη στην οποία υπάρχουν σήμερα περί των 600 περίπου επιχειρήσεων οι οποίες διανύουν μια απο τις χειρότερες περιόδους τους με τις εργασίες στη Ζώνη να κινούνται σε μηδενικά επίπεδα.
Τι θα γίνει με τις επιχειρήσεις αυτές την επόμενη μέρα ;Θα συνεχίσουν να υπάρχουν ή θα οδηγηθούν σε αφανισμό ;

Bookmark and Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.

Recent Posts

free counters
single russian women contatore visite website counter
Lamia Blogs