Τι αλλάζει στη φορολογία αυτοκινήτων, όσον αφορά στα τεκμήρια διαβίωσης και τα τέλη κυκλοφορίας
Αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων, με αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού των τεκμηρίων διαβίωσης και των τελών κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πόρισμα ειδικής επιτροπής που είχε συσταθεί στο υπουργείο Οικονομικών αναφορικά με την φορολόγηση των αυτοκινήτων,
Η μελέτη είχε παραγγελθεί από την ηγεσία του υπουργείου με στόχο να γίνει πιο δίκαια η φορολόγηση καθώς έχει διαπιστωθεί ότι το σημερινό σύστημα φορολόγησης που βασίζεται κατά κύριο λόγο στον κυβισμό του αυτοκινήτου δημιουργεί αδικίες.
Το πόρισμα περιλαμβάνει μια σειρά από προτάσεις όπου το στοιχείο του κυβισμού δεν θα είναι το μοναδικό που θα λαμβάνεται υπόψη για τον καθορισμό της αξίας κάθε οχήματος. Θα λαμβάνεται υπόψη η αρχική εργοστασιακή του αξία, όταν δηλαδή ταξινομήθηκε («πήρε πινακίδες») για πρώτη φορά η οποία και θα απομειώνεται με βάση την παλαιότητα του αυτοκινήτου αλλά και με βάση τη εμπορική του αξία όπως προκύπτει από ανεξάρτητες πηγές εκτίμησης τιμών (π.χ. βάσεις δεδομένων ειδικού τύπου).
Με την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της αξίας των ΙΧ θα αλλάξει και ο τρόπος υπολογισμού των ετήσιων τεκμηρίων διαβίωσης τα οποία σήμερα εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από τον κυβισμό (υπάρχει μόνο έκπτωση 30% γα τα οχήματα ηλικίας από 5 έως 10 ετών και 50% για οχήματα ηλικίας άνω των 10 ετών).
Το άλλο σημαντικό τμήμα του πορίσματος, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι αυτό που αφορά στα τέλη κυκλοφορίας. Εντός του 2014 αναμένεται να αλλάξει το σύστημα υπολογισμού των τελών καθώς θα δίνεται η δυνατότητα στους φορολογούμενους που έχουν υποβάλει δήλωση ακινησίας («έχουν καταθέσει πινακίδες») να παίρνουν πίσω τις πινακίδες και να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας μόνο για τους μήνες που υπολείπονται έως το τέλος του έτους. Με το σημερινό καθεστώς ακόμη και το Δεκέμβριο να άρει την ακινησία ενός ΙΧ ο φορολογούμενος, καταβάλει τέλη κυκλοφορίας για το σύνολο του έτους.
Όλες οι επερχόμενες αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων έχουν ήδη τεθεί υπόψη των τεχνικών κλιμακίων της τρόικας για διαπραγμάτευση και έγκριση καθώς θα έχουν, όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές, και δημοσιονομικό αποτέλεσμα. Με άλλα λόγια θα επηρεάσουν την πορεία των φορολογικών εσόδων. Αυτό που έχει τονισθεί είναι ότι δεν θα υπάρξει σημαντική διαφορά, ωστόσο, η τρόικα έχει ξεκαθαρίσει στο υπουργείο Οικονομικών ότι οι αλλαγές δεν θα πρέπει να ανοίξουν τρύπες στον προϋπολογισμό.
Σε κάθε περίπτωση, από τις αλλαγές πρόκειται να επιβαρυνθούν οχήματα σημαντικής εργοστασιακής αξίας τα οποία όμως είναι μεσαίου ή σχετικά υψηλότερου κυβισμού (π.χ. 1.600 έως 1800 κυβικά) ενώ θα υπάρξουν σχετικές ελαφρύνσεις για αυτοκίνητα πολύ μεγάλου κυβισμού και κάποιας ηλικίας τα οποία σήμερα βρίσκονται λόγω φορολογικών επιβαρύνσεων ουσιαστικά εκτός αγοράς.
Πηγή: Star.gr
Η μελέτη είχε παραγγελθεί από την ηγεσία του υπουργείου με στόχο να γίνει πιο δίκαια η φορολόγηση καθώς έχει διαπιστωθεί ότι το σημερινό σύστημα φορολόγησης που βασίζεται κατά κύριο λόγο στον κυβισμό του αυτοκινήτου δημιουργεί αδικίες.
Το πόρισμα περιλαμβάνει μια σειρά από προτάσεις όπου το στοιχείο του κυβισμού δεν θα είναι το μοναδικό που θα λαμβάνεται υπόψη για τον καθορισμό της αξίας κάθε οχήματος. Θα λαμβάνεται υπόψη η αρχική εργοστασιακή του αξία, όταν δηλαδή ταξινομήθηκε («πήρε πινακίδες») για πρώτη φορά η οποία και θα απομειώνεται με βάση την παλαιότητα του αυτοκινήτου αλλά και με βάση τη εμπορική του αξία όπως προκύπτει από ανεξάρτητες πηγές εκτίμησης τιμών (π.χ. βάσεις δεδομένων ειδικού τύπου).
Με την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της αξίας των ΙΧ θα αλλάξει και ο τρόπος υπολογισμού των ετήσιων τεκμηρίων διαβίωσης τα οποία σήμερα εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από τον κυβισμό (υπάρχει μόνο έκπτωση 30% γα τα οχήματα ηλικίας από 5 έως 10 ετών και 50% για οχήματα ηλικίας άνω των 10 ετών).
Το άλλο σημαντικό τμήμα του πορίσματος, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι αυτό που αφορά στα τέλη κυκλοφορίας. Εντός του 2014 αναμένεται να αλλάξει το σύστημα υπολογισμού των τελών καθώς θα δίνεται η δυνατότητα στους φορολογούμενους που έχουν υποβάλει δήλωση ακινησίας («έχουν καταθέσει πινακίδες») να παίρνουν πίσω τις πινακίδες και να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας μόνο για τους μήνες που υπολείπονται έως το τέλος του έτους. Με το σημερινό καθεστώς ακόμη και το Δεκέμβριο να άρει την ακινησία ενός ΙΧ ο φορολογούμενος, καταβάλει τέλη κυκλοφορίας για το σύνολο του έτους.
Όλες οι επερχόμενες αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων έχουν ήδη τεθεί υπόψη των τεχνικών κλιμακίων της τρόικας για διαπραγμάτευση και έγκριση καθώς θα έχουν, όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές, και δημοσιονομικό αποτέλεσμα. Με άλλα λόγια θα επηρεάσουν την πορεία των φορολογικών εσόδων. Αυτό που έχει τονισθεί είναι ότι δεν θα υπάρξει σημαντική διαφορά, ωστόσο, η τρόικα έχει ξεκαθαρίσει στο υπουργείο Οικονομικών ότι οι αλλαγές δεν θα πρέπει να ανοίξουν τρύπες στον προϋπολογισμό.
Σε κάθε περίπτωση, από τις αλλαγές πρόκειται να επιβαρυνθούν οχήματα σημαντικής εργοστασιακής αξίας τα οποία όμως είναι μεσαίου ή σχετικά υψηλότερου κυβισμού (π.χ. 1.600 έως 1800 κυβικά) ενώ θα υπάρξουν σχετικές ελαφρύνσεις για αυτοκίνητα πολύ μεγάλου κυβισμού και κάποιας ηλικίας τα οποία σήμερα βρίσκονται λόγω φορολογικών επιβαρύνσεων ουσιαστικά εκτός αγοράς.
Πηγή: Star.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.