Ίσως είναι επηρεασμένοι οι πολιτικοί μας από την αντιδημοκρατική στην ουσία δήλωση του Κωνσταντίνου Καραμανλή, ότι «οι πρωθυπουργοί δεν πηγαίνουν στα δικαστήρια»
Παρά τις υποσχέσεις, εδώ και 8ετία, ότι θα καταλογισθούν ευθύνες για τα περίεργα που συμβαίνουν με τις δημόσιες προμήθειες και τα δημόσια έργα, μετρημένες στα δάχτυλα είναι οι υποθέσεις που έφθασαν στην δικαιοσύνη. Ίσως είναι επηρεασμένοι οι πολιτικοί μας από την αντιδημοκρατική στην ουσία δήλωση του Κωνσταντίνου Καραμανλή, ότι «οι πρωθυπουργοί δεν πηγαίνουν στα δικαστήρια».
Ποτέ δεν κατάλαβα, είναι αλήθεια, γιατί σε ένα δημοκρατικό κράτος που προϋποθέτει μεταξύ άλλων και την ισονομία, οι πρωθυπουργοί να απαλλάσσονται στην ουσία. Το κακό είναι ότι επεκτάθηκε η σύσταση του Κ. Καραμανλή και προς υπουργούς, με αποτέλεσμα να μη διεξάγεται καμία έρευνα για τα όσα ακούστηκαν -αλλά και καταγγέλθηκαν- για τα ολυμπιακά έργα, αλλά και για τις προμήθειες του στρατού. Βρέθηκε στη φυλακή μόνο ο κ. Α. Τσοχατζόπουλος, αφενός επειδή προκάλεσε με τον τρόπο ζωής της οικογένειάς του, αφετέρου διότι είχε ήδη παροπλισθεί. Τώρα πληροφορούμαστε ότι αποφασίσθηκε επί τέλους να επεκταθεί η έρευνα στο ΥΠΕΘΑ και για άλλες περιπτώσεις.
Όπως δημοσίευσε η κυριακάτικη εφημερίδα Real Νews, διεξάγεται προκαταρκτική εξέταση από την Εισαγγελία Αθηνών σχετικά με την αγορά 12 πολεμικών ελικοπτέρων που, κατά τα αναφερόμενα στο εν λόγω δημοσίευμα, αγοράστηκαν με υπέρογκο τίμημα από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
Το δημοσίευμα αναφέρει πως τον Αύγουστο του 2003, το ελληνικό κράτος αγόρασε τα ελικόπτερα Αμερικανικής κατασκευής τύπου Apache της εταιρίας Boeing με κόστος 593 εκατ. δολ. Η αγορά πραγματοποιήθηκε μέσω swap agreement που συνήφθη με τη Γερμανική τράπεζα Deutsche Bank, κάτι που εκτίναξε το κόστος στα 663 εκατ. δολάρια.
Παράλληλα, πάντα σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, παρόλο που στη σύμβαση ρητά είχε συμφωνηθεί ότι η πρώτη καταβολή από ελληνικής πλευράς θα έπρεπε να γίνει το 2007, ταυτόχρονα με την παράδοση ελικοπτέρων και αφού είχαν όντως υλοποιηθεί και άλλοι όροι της σύμβασης, η Ελλάδα κατέβαλε πάνω από 237 εκατ. δολάρια για την αποπληρωμή των ελικοπτέρων, δηλαδή περίπου το 40% του ποσού, τον Οκτώβριο του 2003.
Θα δούμε τι θα συμβεί στην πορεία, αλλά αιωρείται το ερώτημα αν αυτές ήσαν οι μόνες περιπτώσεις που υπήρξαν υπόνοιες για αδιαφανείς διαδικασίες. Δεν θυμάμαι αν έγινε και ποιο το αποτέλεσμα της αγοράς σιδηροδρομικών βαγονιών, των οποίων το εύρος μεταξύ των απέναντι τροχών ήταν μικρότερο από το εύρος των σιδηροτροχιών. Δηλαδή άχρηστα.
Ούτε μάθαμε αν και τι είδους έρευνα διεξάγεται για τον πολλαπλασιασμό του κόστους κατασκευής των Ολυμπιακών έργων. Ούτε ευαισθητοποιήθηκε κάποιος να απαιτήσει εξηγήσεις -το λιγότερο- από πολιτικούς για την επιχειρηματολογία τους υπέρ της συμμετοχής του κοινού στο «παιχνίδι» του χρηματιστηρίου, που οδήγησε ακόμη και απώλεια του συνόλου των καταθέσεων Ελλήνων πολιτών.
Το επιχείρημα ήταν ότι η άνοδος των τιμών των μετοχών στο Χρηματιστήριο, αποδείκνυε πόσο εύρωστη είναι η ελληνική οικονομία. Σκόπιμα ψεύδονταν, γνωρίζοντας ότι πρόκειται περί φούσκας, ή δεν καταλάβαιναν τι έλεγαν (το αποτέλεσμα φυσικά είναι το ίδιο).
Θα έλεγε κάποιος ότι η Ελλάδα θα έπρεπε να ασχολείται καθημερινά με δίκες και να κτιστούν δεκάδες φυλακές για να στεγάσουν όλους που διασπάθισαν το δημόσιο χρήμα είτε από ανικανότητα είτε προς ίδιον όφελος. Είναι αυτός λόγος απαλλαγής;
Βέβαια, η διαφθορά δεν είναι ενδημικό φαινόμενο, αλλά παγκόσμιο. Μόνο που τους κλέφτες του υστερήματος των πολιτών, αλλού τους κόβουν τα χέρια, αλλού οι τύψεις τους οδηγούν σε αυτοκτονίες. Σ’ εμάς, απολαμβάνουν την πολυτέλεια που τους παρέχουν τα κλεμμένα.
Ο Μακεδών
Ο Μακεδών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.