ΓΙΑ «ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ» ΚΑΙ ΛΕΟΝΤΑΡΙΣΜΟΥΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ ΤΟΝ ΕΡΝΤΟΓΑΝ
Την ιστορική διαδρομή της πετρελαϊκής πολιτικής της Τουρκίας αποκαλύπτει στην ιστοσελίδα Acik Istihbarat , η κ. Σεμπνέμ Οζμπέκ. Για οικονομία χώρου θα παραθέσουμε αποσπάσματα από την τελευταία περίοδο που μας ενδιαφέρει άμεσα.
«Ο Οζάλ που έγινε πρωθυπουργός με την εντολή των ΗΠΑ και την άδεια των πραξικοπηματιών της 12ης Σεπτεμβρίου, μετέτρεψε την ΤΡΑΟ (Τουρκική εταιρία πετρελαίου) από ανώνυμη εταιρία, σε οργανισμό δημοσίου δικαίου.
Με τον τρόπο αυτό τερματίστηκε ο συνεταιρισμός της ΤΡΑΟ με τις θυγατρικές TUPRAS (Διυλιστήρια) POAS A.S (Υπηρεσίες πετρελαίου) DITAS (Θαλάσσια μεταφορά) IGSAS A.S. (Βιομηχανία Λιπασμάτων). Οι εταιρίες αυτές ιδιωτικοποιήθηκαν. Η ΤΡΑΟ κράτησε το πιο ακριβό και επικίνδυνο κομμάτι, την έρευνα και την άντληση. Η διύλιση και η μεταφορά που δεν περικλείουν κανένα κίνδυνο ξεπουλήθηκαν για τρεις δεκάρες.
Ο κ. Ερντογάν που σηκώνει τώρα το κεφάλι στους Ελληνοκύπριους συνέχισε το ξεπούλημα από το σημείο που το άφησε ο Οζάλ. Ο νόμος για την Αγορά Πετρελαίου που ψήφισε το 2003, επαναφέρει το καθεστώς των Διομολογήσεων και παραβιάζει τις διατάξεις του Συντάγματος. Αναλυτικά:
-Ο νέος νόμος καταργεί τους περιορισμούς για την προστασία του εθνικού συμφέροντος που αποτελεί τη βασική φιλοσοφία του Συντάγματος.
-Αίρει τις απαγορεύσεις και τους περιορισμούς σε ιδιώτες και νομικά πρόσωπα ξένων κρατών, να αποκτήσουν δικαιώματα στα πετρέλαια και το φυσικό αέριο της Τουρκίας.
-Καταργεί την υποχρέωση διάθεσης του 65% του πετρελαίου και του φυσικού αερίου στην εσωτερική αγορά.
-Επιτρέπει τη διεξαγωγή ερευνών , κατόπιν σχετικής αδείας και καταβολής αντιτίμου, σε δασικές περιοχές, εθνικά πάρκα, στις πόλεις εντός των ορίων της χώρας.
-Καταργεί τις διατάξεις:
Α- Η άδεια εκμετάλλευσης να ισχύει για 40 χρόνια
Β-Ο κάθε δικαιούχος να μπορεί να εκμεταλλευτεί μόνο 150.000 εκτάρια.
Γ- Κάθε ιδιώτης να μπορεί να έχει μόνο οκτώ άδειες για έρευνα.
Αίρονται όλοι αυτοί οι περιορισμοί. Το Κόμμα του κ. Ερντογάν άνοιξε το δρόμο στα ξένα μονοπώλια να εκμεταλλεύονται απεριόριστα τα πετρέλαια, το φυσικό αέριο και όλα τα μεταλλεύματα της Τουρκίας.
Απαγόρευσε επίσης στην ΤΡΑΟ να προβεί σε έρευνες χωρίς τη συνεργασία ξένων. Αυτός είναι και ο λόγος που ζήτησε τη βοήθεια των Νορβηγών».
Η αρθρογράφος χαρακτηρίζει κωμωδία τον τσαμπουκά του κ. Ερντογάν έναντι των Ελληνοκυπρίων, τη στιγμή που ο ίδιος ετοίμασε το έδαφος για το ξεπούλημα στους μεγάλους πετρελαϊκούς κολοσσούς.
Είμαστε, γράφει, αναγκασμένοι να μοιραστούμε το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο με τις χώρες που θα το αντλήσουν και το ποσοστό μας από τα έσοδα μειώθηκε σε 2% από 12% που προέβλεπε ο προηγούμενος νόμος.
Ελπίζουμε να γνωρίζει η Αθήνα περισσότερες λεπτομέρειες για το νόμο αυτό και αναρωτιόμαστε βέβαια, εάν έχουμε υπογράψει κι εμείς καμία παρόμοια συμφωνία, μετά τη λήξη της περίφημης Κούπερ που μας απαγόρευε να κάνουμε την παραμικρή έρευνα για υδρογονάνθρακες στον τόπο μας!
Η Άγκυρα κλιμακώνει την ένταση με το ερευνητικό Πιρί Ρεϊς. Ένα πλοίο 33 ετών, παροπλισμένο για αρκετά χρόνια που απέπλευσε χωρίς να ανανεώσει τις γεννήτριες του!
Όπως δήλωσε ο διευθυντής του Ινστιτούτου Θαλασσίων επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου της 9ης Σεπτεμβρίου , καθηγητής Χουσεϊν Αβνί Μπανλί, οι γεννήτριες και η καινούργια μηχανή του σκάφους βρίσκονται στο Τελωνείο ,αλλά δεν έχουν 200.000 λίρες για να πληρώσουν το ΦΠΑ για να τις παραλάβουν…
Με αυτά τα χάλια απειλούν την Κύπρο και το Ισραήλ!
«Ο Οζάλ που έγινε πρωθυπουργός με την εντολή των ΗΠΑ και την άδεια των πραξικοπηματιών της 12ης Σεπτεμβρίου, μετέτρεψε την ΤΡΑΟ (Τουρκική εταιρία πετρελαίου) από ανώνυμη εταιρία, σε οργανισμό δημοσίου δικαίου.
Με τον τρόπο αυτό τερματίστηκε ο συνεταιρισμός της ΤΡΑΟ με τις θυγατρικές TUPRAS (Διυλιστήρια) POAS A.S (Υπηρεσίες πετρελαίου) DITAS (Θαλάσσια μεταφορά) IGSAS A.S. (Βιομηχανία Λιπασμάτων). Οι εταιρίες αυτές ιδιωτικοποιήθηκαν. Η ΤΡΑΟ κράτησε το πιο ακριβό και επικίνδυνο κομμάτι, την έρευνα και την άντληση. Η διύλιση και η μεταφορά που δεν περικλείουν κανένα κίνδυνο ξεπουλήθηκαν για τρεις δεκάρες.
Ο κ. Ερντογάν που σηκώνει τώρα το κεφάλι στους Ελληνοκύπριους συνέχισε το ξεπούλημα από το σημείο που το άφησε ο Οζάλ. Ο νόμος για την Αγορά Πετρελαίου που ψήφισε το 2003, επαναφέρει το καθεστώς των Διομολογήσεων και παραβιάζει τις διατάξεις του Συντάγματος. Αναλυτικά:
-Ο νέος νόμος καταργεί τους περιορισμούς για την προστασία του εθνικού συμφέροντος που αποτελεί τη βασική φιλοσοφία του Συντάγματος.
-Αίρει τις απαγορεύσεις και τους περιορισμούς σε ιδιώτες και νομικά πρόσωπα ξένων κρατών, να αποκτήσουν δικαιώματα στα πετρέλαια και το φυσικό αέριο της Τουρκίας.
-Καταργεί την υποχρέωση διάθεσης του 65% του πετρελαίου και του φυσικού αερίου στην εσωτερική αγορά.
-Επιτρέπει τη διεξαγωγή ερευνών , κατόπιν σχετικής αδείας και καταβολής αντιτίμου, σε δασικές περιοχές, εθνικά πάρκα, στις πόλεις εντός των ορίων της χώρας.
-Καταργεί τις διατάξεις:
Α- Η άδεια εκμετάλλευσης να ισχύει για 40 χρόνια
Β-Ο κάθε δικαιούχος να μπορεί να εκμεταλλευτεί μόνο 150.000 εκτάρια.
Γ- Κάθε ιδιώτης να μπορεί να έχει μόνο οκτώ άδειες για έρευνα.
Αίρονται όλοι αυτοί οι περιορισμοί. Το Κόμμα του κ. Ερντογάν άνοιξε το δρόμο στα ξένα μονοπώλια να εκμεταλλεύονται απεριόριστα τα πετρέλαια, το φυσικό αέριο και όλα τα μεταλλεύματα της Τουρκίας.
Απαγόρευσε επίσης στην ΤΡΑΟ να προβεί σε έρευνες χωρίς τη συνεργασία ξένων. Αυτός είναι και ο λόγος που ζήτησε τη βοήθεια των Νορβηγών».
Η αρθρογράφος χαρακτηρίζει κωμωδία τον τσαμπουκά του κ. Ερντογάν έναντι των Ελληνοκυπρίων, τη στιγμή που ο ίδιος ετοίμασε το έδαφος για το ξεπούλημα στους μεγάλους πετρελαϊκούς κολοσσούς.
Είμαστε, γράφει, αναγκασμένοι να μοιραστούμε το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο με τις χώρες που θα το αντλήσουν και το ποσοστό μας από τα έσοδα μειώθηκε σε 2% από 12% που προέβλεπε ο προηγούμενος νόμος.
Ελπίζουμε να γνωρίζει η Αθήνα περισσότερες λεπτομέρειες για το νόμο αυτό και αναρωτιόμαστε βέβαια, εάν έχουμε υπογράψει κι εμείς καμία παρόμοια συμφωνία, μετά τη λήξη της περίφημης Κούπερ που μας απαγόρευε να κάνουμε την παραμικρή έρευνα για υδρογονάνθρακες στον τόπο μας!
Η Άγκυρα κλιμακώνει την ένταση με το ερευνητικό Πιρί Ρεϊς. Ένα πλοίο 33 ετών, παροπλισμένο για αρκετά χρόνια που απέπλευσε χωρίς να ανανεώσει τις γεννήτριες του!
Όπως δήλωσε ο διευθυντής του Ινστιτούτου Θαλασσίων επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου της 9ης Σεπτεμβρίου , καθηγητής Χουσεϊν Αβνί Μπανλί, οι γεννήτριες και η καινούργια μηχανή του σκάφους βρίσκονται στο Τελωνείο ,αλλά δεν έχουν 200.000 λίρες για να πληρώσουν το ΦΠΑ για να τις παραλάβουν…
Με αυτά τα χάλια απειλούν την Κύπρο και το Ισραήλ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.