Ανοίγει το θέμα της πετρελαιοκίνησης στα ΙΧ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η κυβέρνηση, ενώ προχωρά στην παροχή επιπλέον κινήτρων για υβριδικά αυτοκίνητα. Το μέτρο εκτιμάται ότι θα αυξήσει τα έσοδα του κράτους, αλλά θα έχει και σημαντικά ωφέλη για την τσέπη του καταναλωτή.
Υπενθυμίζεται ότι ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Χάρης Τσιόκας, δήλωσε αναμένονται εξελίξεις στο θέμα της πετρελαιοκίνησης, από το ΥΠΕΚΑ και ότι εξετάζεται σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών να δοθούν κίνητρα για αγορά υβριδικών οχημάτων.
Οι δηλώσεις Τσιόκα, ακολουθούν τη “γραμμή” παλιότερων δηλώσεων του υπουργού Μεταφορών Δημήτρη Ρέππα, ο οποίος είχε αναφέρει πως έχει ήδη συσταθεί επιτροπή που εξετάζει το ζήτημα προκειμένου να δοθεί “πράσινο φως” για χρήση πετρελαίου στα ΙΧ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Υπενθυμίζεται ότι ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Χάρης Τσιόκας, δήλωσε αναμένονται εξελίξεις στο θέμα της πετρελαιοκίνησης, από το ΥΠΕΚΑ και ότι εξετάζεται σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών να δοθούν κίνητρα για αγορά υβριδικών οχημάτων.
Οι δηλώσεις Τσιόκα, ακολουθούν τη “γραμμή” παλιότερων δηλώσεων του υπουργού Μεταφορών Δημήτρη Ρέππα, ο οποίος είχε αναφέρει πως έχει ήδη συσταθεί επιτροπή που εξετάζει το ζήτημα προκειμένου να δοθεί “πράσινο φως” για χρήση πετρελαίου στα ΙΧ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Ημερησίας, το ΥΠΕΚΑ εκφράζει δύο ανησυχίες για το θέμα. Η μία είναι η υγεία των κατοίκων λόγω των εκπομπών και η δεύτερη ενδεχόμενο πρόστιμο που μπορεί να έρθει από την ΕΕ, εξαιτίας της αύξησης εκπομπών μικροσωματιδίων.
Τι γίνεται στην Ευρώπη
Σημειώνεται ότι στην Ευρώπη, η αναλογία βενζινοκίνητων – πετρελαιοκίνητων οχημάτων είναι 48% (βενζίνη) και 51% (ντίζελ). Υπάρχει σχετική οδηγία για την εκπομπή ρύπων, που αφορά τόσο τους βενζινοκινητήρες όσο και αυτών του πετρελαίου, που καθορίζει την εκπομπή και για τις δύο περιπτώσεις. Τα όρια εκπομπής μικροσωματιδίων είναι κοινά για τους δύο τύπους κινητήρων και δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 5 γρ. ανά χιλιόμετρο.
Μάλιστα, όπως προκύπτει, οι κινητήρες πετρελαίου τελευταία γενιάς μπορεί να είναι πολύ πιο οικολογικοί από ό,τι οι βενζινοκινητήρες.
Το όφελος
Αξίζει να αναφερθεί ότι – όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ της εφημερίδας – τεράστια είναι τα οφέλη στην τσέπη από την πετρελαιοκίνηση. Η διαφορά στην τιμή ειναι μικρή, γύρω στα 0,30 λεπτά, αλλά η διαφορά στην κατανάλωση είναι μεγάλη. Ένα ΙΧ 1200 κ.εκ. με 170 ίππους μπορεί να διανύσει 450 χμ με ένα ρεζερβουάρ, ενώ το ίδιο μοντέλο με κινητήρα ντίζελ κάνει ακόμη και 1004 χμ.
Παράλληλα, εκτιμάται ότι ένα αυτοκίνητο πόλης 1100 κ.εκ. που διανύει 15.000 χμ ετησίως θα πρέπει να δαπανήσει 1.200 ευρώ για καύσιμα. Το ίδιο μοντέλο, με πετρελαιοκίνηση και κινητήρα 1300 κ.εκ. για τα ίδια χμ θα καταβάλει 720 ευρώ.
Επίσης, σε ένα βενζινοκίνητο μοντέλο με κινητήρα 1600 κ.εκ. για να διανύσει 15.000 χμ, ο ιδιοκτήτητης καταβάλει 1.800 ευρώ, ενώ στο αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο μοντέλο με κινητήρα 1700 κ.εκ. χρειάζεται μόνο 1.000 ευρώ.
Οικονομία θα κάνουν και οι ιδιοκτήτες SUV με κινητήρες άνω των 3.000 κ.εκ. Για να διανύσουν 15.000 χμ ο ιδιοκτήτης καταβάλει 3.300 ευρώ ενώ για τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα το κόστος είναι 1800 ευρώ.
Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης θα αυξήσει και τα έσοδα του κράτους καθώς, εκτός της ενδεχόμενης αύξησης των πωλήσεων, τα ντιζελοκίνητα μοντέλα είναι ακριβότερα κατά τουλάχιστον 1500 ευρώ.
Τι γίνεται στην Ευρώπη
Σημειώνεται ότι στην Ευρώπη, η αναλογία βενζινοκίνητων – πετρελαιοκίνητων οχημάτων είναι 48% (βενζίνη) και 51% (ντίζελ). Υπάρχει σχετική οδηγία για την εκπομπή ρύπων, που αφορά τόσο τους βενζινοκινητήρες όσο και αυτών του πετρελαίου, που καθορίζει την εκπομπή και για τις δύο περιπτώσεις. Τα όρια εκπομπής μικροσωματιδίων είναι κοινά για τους δύο τύπους κινητήρων και δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 5 γρ. ανά χιλιόμετρο.
Μάλιστα, όπως προκύπτει, οι κινητήρες πετρελαίου τελευταία γενιάς μπορεί να είναι πολύ πιο οικολογικοί από ό,τι οι βενζινοκινητήρες.
Το όφελος
Αξίζει να αναφερθεί ότι – όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ της εφημερίδας – τεράστια είναι τα οφέλη στην τσέπη από την πετρελαιοκίνηση. Η διαφορά στην τιμή ειναι μικρή, γύρω στα 0,30 λεπτά, αλλά η διαφορά στην κατανάλωση είναι μεγάλη. Ένα ΙΧ 1200 κ.εκ. με 170 ίππους μπορεί να διανύσει 450 χμ με ένα ρεζερβουάρ, ενώ το ίδιο μοντέλο με κινητήρα ντίζελ κάνει ακόμη και 1004 χμ.
Παράλληλα, εκτιμάται ότι ένα αυτοκίνητο πόλης 1100 κ.εκ. που διανύει 15.000 χμ ετησίως θα πρέπει να δαπανήσει 1.200 ευρώ για καύσιμα. Το ίδιο μοντέλο, με πετρελαιοκίνηση και κινητήρα 1300 κ.εκ. για τα ίδια χμ θα καταβάλει 720 ευρώ.
Επίσης, σε ένα βενζινοκίνητο μοντέλο με κινητήρα 1600 κ.εκ. για να διανύσει 15.000 χμ, ο ιδιοκτήτητης καταβάλει 1.800 ευρώ, ενώ στο αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο μοντέλο με κινητήρα 1700 κ.εκ. χρειάζεται μόνο 1.000 ευρώ.
Οικονομία θα κάνουν και οι ιδιοκτήτες SUV με κινητήρες άνω των 3.000 κ.εκ. Για να διανύσουν 15.000 χμ ο ιδιοκτήτης καταβάλει 3.300 ευρώ ενώ για τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα το κόστος είναι 1800 ευρώ.
Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης θα αυξήσει και τα έσοδα του κράτους καθώς, εκτός της ενδεχόμενης αύξησης των πωλήσεων, τα ντιζελοκίνητα μοντέλα είναι ακριβότερα κατά τουλάχιστον 1500 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.