Η αγορά των στοκ προσφέρει οικονομικές ευκαιρίες για όσους μπορούν να περιμένουν για λίγο καιρό και ξέρουν να ψάξουν
ΕΣΤΩ ΟΤΙ παρά την οικονομική δυσπραγία επιμένετε στο επώνυμο ντύσιμο. Οι επιλογές είναι συγκεκριμένες. Πρώτον, μειώνετε τα έξοδά σας από κάπου αλλού. Επίπονο και συνήθως αδύνατον. Δεύτερον, ντύνεστε επώνυμα αλλά όχι αυθεντικά και αγοράζετε κάποια καλή (ή λιγότερο καλή) απομίμηση.
Μπορεί να αποδειχθεί αποτελεσματική λύση, όμως πάντα υπάρχει η περίπτωση κάποιος φίλος με... γερακίσιο μάτι σε θέματα μόδας να σας πιάσει στα πράσα. Και τρίτον, ξεχνάτε τις μεγάλες μπουτίκ και τις εντυπωσιακές βιτρίνες και αρχίζετε τις βόλτες στα στοκατζίδικα. Ρούχα από
προηγούμενες σεζόν, σπασμένα νούμερα, ακόμη και ελαττωματικά κομμάτια με ανεπαίσθητα ψεγάδια σε τιμές ως και 80% κάτω από την αρχική τους. Οικονομικές λύσεις για να γεμίσετε την γκαρνταρόμπα σας με γούστο και να μην αδειάσετε το πορτοφόλι σας.
Στη λεωφόρο Ελευθερίου Βενιζέλου, μεταξύ Νέας Σμύρνης και Παλαιού Φαλήρου, βρίσκεται ένα από τα παραδοσιακά σημεία συγκέντρωσης για εκείνους που επιμένουν επώνυμα και φθηνά. «Δεν είμαστε κάτοικοι της περιοχής. Μάθαμε όμως ότι εδώ υπήρχαν πραγματικά καλές ευκαιρίες» λένε οΚώστας και η Φένια που ξεκίνησαν τη βόλτα τους ψάχνοντας για παπούτσια του βόλεϊ σε όσο το δυνατόν χαμηλότερη τιμή. Τελικά η επιμονή και το ξεθέωμα από το ψάξιμο δικαιώθηκαν. «Ενα ζευγάρι που πριν από κάποιους μήνες το είχα δει να κοστίζει 120 ευρώ,σήμερα το πλήρωσα 20.Ετσι μου περίσσεψαν χρήματα και μπορώ να αγοράσω και κάτι παραπάνω» λέει η Φένια. Παρόμοια εικόνα μεταφέρει και ο πρωτοετής φοιτητής Βαγγέλης Αρβανιτόπουλος. «Με ενδιαφέρουν οι καλές μάρκες,όμως το οικονομικό σκέλος παραμένει καθοριστικό.Θα γυρίσω όλα τα στοκατζίδικα ώσπου να βρω την καλύτερη ευκαιρία» σχολιάζει, ενώ δεν παραλείπει να εκφράσει και το παράπονό του. «Μόνο να υπήρχε μεγαλύτερη ποικιλία από άποψη μεγεθών.Είναι τρομερά εκνευριστικό να βρίσκεις κάτι που σου αρέσει,σε καλή τιμή,αλλά να μην υπάρχει στο νούμερό σου». Πάντως, και σε αντίθεση με ό,τι θα περίμενε κανείς, ούτε τα μαγαζιά στοκ περνάνε περίοδο παχιών αγελάδων. «Η πτώση του τζίρου σε σχέση με παλαιότερα είναι περίπου στο 15%.Υπάρχει μετατόπιση της πελατείας.Πλέον στα μαγαζιά στοκ έρχεται κόσμος που παλαιότερα επισκεπτόταν τα κανονικά μας καταστήματα.Από την άλλη,οι παραδοσιακοίπελάτες των outlet, που είναι ασθενέστεροι οικονομικά,έρχονται όλο και λιγότερο.Επιπλέον,όταν μας επισκέπτονται φροντίζουν να ψωνίζουν τα απολύτως απαραίτητα. Οι εποχές που ο πελάτης έμπαινε στο μαγαζί,εντυπωσιαζόταν από τις πολύ καλές τιμές και αγόραζε ποσότητες έχουν περάσει» λέει ο κ.Σπύρος Δήμου, υπεύθυνος για τα outlet της Diesel Ελλάς. Ο κ. Δήμου δεν πιστεύει ότι εξαιτίας της κρίσης το μέλλον του ελληνικού λιανικού εμπορίου βρίσκεται στο στοκ. «Πολλές εταιρείες αποσύρονται από τη χώρα μας ή μειώνουν τον αριθμό των καταστημάτων τους.Ετσι από ένα σημείο και μετά δεν θα υπάρχει αφθονία προϊόντων και στα μαγαζιά στοκ». Την εικόνα αυτή ενισχύει και ο κ. Γιώργος Μίχαλος , ο οποίος εργάζεται εδώ και τρία χρόνια σε κατάστημα στοκ της συγκεκριμένης εταιρείας. «Η τωρινή περίοδος είναι η χειρότερη όσο είμαι εδώ. Πέρα από τη γενικότερη οικονομική δυσπραγία,ζημιά έχουν κάνει και τα κινεζικά προϊόντα που έχουν κατακλύσει την ελληνική αγορά. Ο καταναλωτής θέλει να φορέσει κάτι καινούργιο.Αδιαφορεί λοιπόνπολλές φορές για το αν θα έχει περιορισμένο χρόνο ζωής, αφού μπορεί να το αντικαταστήσει με κάτι εξίσου οικονομικό».
Πέρα από τον ανταγωνισμό από την... Απω Ανατολή, τα ελληνικά συνοικιακά μαγαζιά στοκ έχουν να αντιμετωπίσουν και τα... μεγαθήρια της κατηγορίας, όπως το Factory Οutlet. «Είναι μεγάλο πλεονέκτημα γι΄ αυτούς ότι όλα τα καταστήματα και όλες οι φίρμες βρίσκονται σε απόσταση λίγων μέτρων.Αντιθέτως,εδώ στη Νέα Σμύρνη έχουν ανοίξει και αρκετά καταστήματα με καινούργια ρούχα. Ετσι χάνει τον χαρακτήρα της ως περιοχής για στοκ» λέει η κυρία Ελένη Βούκαλη, που εργάζεται ως πωλήτρια σε κατάστημα στοκ με επώνυμες εταιρείες ένδυσης. «Πάντως αν θέλει κάποιος να βρει μια αυθεντική μπλούζα Lacoste στο 1/3 της αρχικής τιμής της,εδώ είναι το κατάλληλο μέρος» καταλήγει.
Οσοι κατοικούν μακριά από τα αστικά κέντρα ή απλά βαριούνται να ψάξουν, μπορούν να ανατρέξουν σε κολεξιόν της προηγούμενης χρονιάς απλά με μια «βόλτα» στο Διαδίκτυο. «Ξεκινήσαμε το 2007. Η πορεία μας είναι ανοδική, πιστεύω όμως ότι αν βοηθούσε η γενικότερη συγκυρία θα μπορούσαμε να πάμε ακόμη καλύτερα»υποστηρίζει ο κ. Νίκος Μαρτίνος, συνιδιοκτήτης, μαζί με τον αδερφό του, του ηλεκτρονικού στοκατζίδικου e-outlet.gr, όπου μπορεί να βρει κανείς γκαμπαρντίνες Βurberry΄s με αρχική τιμή 1.200
ευρώ να πωλούνται περίπου 65% φθηνότερα. «Εχουμε διαπιστώσει ότι ο Ελληνας θέλει την προσωπική επαφή με τον πωλητή. Πολλοί πελάτες, αφού έχουν ολοκληρώσει την παραγγελία τους μέσω Διαδικτύου, παίρνουν τηλέφωνο για να μας ρωτήσουν κάτι» λέει ο κ. Μαρτίνος. Εκεί όπου οι συμπατριώτες μας εμφανίζονται ακόμη επιφυλακτικοί είναι οι οnline αγορές με πιστωτική κάρτα. «Πάνω από τα 3/4 των ρούχων που αγοράζονται πληρώνονται με αντικαταβολή» καταλήγει.
http://www.tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.