Ειδική "τρόικα" για την εκπαίδευση, με αποστολή τη δραστική περικοπή της κρατικής επιδότησης, συγκροτεί η ελληνική κυβέρνηση κατ' εντολή του ΔΝΤ. Σύμφωνα με το νέο Μνημόνιο (σελ. 43), η κυβέρνηση υποχρεούται να συστήσει μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου "ανεξάρτητη ειδική ομάδα εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση) και την αποτελεσματικότερη χρήση πόρων"!
Να σημειωθεί ότι αυτή η ειδική ομάδα, όπως προβλέπεται με αστερίσκο από το Μνημόνιο, "θα είναι σε επαφή με την ήδη υπάρχουσα διεθνή συμβουλευτική επιτροπή στην ελληνική κυβέρνηση για τη μεταρρύθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης". Πρόκειται για την οκταμελή επιτροπή στην οποία προεδρεύει η ομογενής Λίντα Κατέχη και "εμπειρογνώμονες" όπως ο Ολλανδός Jozeph Ritzen, που έχουν περάσει στα λεξικά για τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις τις οποίες επέβαλαν στις χώρες τους. Τα πέντε μέλη της επιτροπής που καθοδηγεί, όπως προκύπτει και από το Μνημόνιο, τις αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση, κατέφθασαν στην Αθήνα και την προηγούμενη Παρασκευή είχαν στο υπουργείο Παιδείας συνάντηση ενημέρωσης με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Στη συνέχεια, συναντήθηκαν με εκπροσώπους των κομμάτων που συμμετέχουν στη διακομματική επιτροπή για την παιδεία και πρυτανικών αρχών.Με τη συγκρότηση αυτής της ομάδας... κομάντος η ελληνική εκπαίδευση μπαίνει και τυπικά υπό την κηδεμονία του ΔΝΤ, που πλέον θα αποφασίζει για τη λειτουργία της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων με αυστηρώς λογιστικά κριτήρια. Οι κομάντος της εκπαίδευσης καλούνται από τέλη Φεβρουαρίου να επιβάλουν με διαδικασίες - εξπρές το αποτελεσματικό σχολείο, που στη γλώσσα κυβέρνησης και ΔΝΤ ισοδυναμεί με το φτηνό σχολείο. Από τη δραματική εμπειρία των χωρών που τελούν υπό τους επαχθείς όρους προγραμμάτων σταθερότητας, η ομάδα αυτή θα αναλάβει να προωθήσει τις καταργήσεις των σχολείων, τη μείωση των θέσεων εργασίας με απολύσεις εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων συνδέοντας τον μισθό των εκπαιδευτικών με τις επιδόσεις των μαθητών, την αύξηση του ωραρίου καθηγητών και δασκάλων, την κατάργηση κάθε θεσμού στήριξης της μαθησιακής προσπάθειας, τη δραστική μείωση των κονδυλίων για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων. Από τη λαίλαπα αυτή, όπως διαφαίνεται από το πλαίσιο για την αναβάθμιση της διοίκησης, δεν θα γλιτώσει καμία σχολική μονάδα, καθώς όλες θα πρέπει να αποδεικνύουν, μέσω της διαδικασίας της "κοινωνικής λογοδοσίας", ότι αξίζουν τα ψίχουλα της κρατικής χρηματοδότησης. Με άλλα λόγια, τα σχολεία θα φορτωθούν ευθύνες που εκ των προτέρων δεν μπορούν να φέρουν σε πέρας και θα τιμωρηθούν επειδή δεν κατάφεραν αυτό που ήταν γνωστό ότι δεν θα καταφέρουν.
Τα μέλη της επιτροπής δεσμεύτηκαν ότι αμέσως μετά τις γιορτές θα δώσουν "προτάσεις-παρατηρήσεις" για την προσαρμογή της ανώτατης εκπαίδευσης στο μοντέλο της εμπορευματοποίησης, του οποίου υπεραμύνθηκε από το βήμα της Βουλής η υπουργός Παιδείας επιμένοντας να εγκαλεί την πανεπιστημιακή κοινότητα και τα κόμματα της αριστεράς για τις αντιδράσεις τους στη μετάλλαξη των πανεπιστημίων. Η Α. Διαμαντοπούλου παρουσίασε τις προτεινόμενες αλλαγές ως απολύτως σύμφωνες με το πνεύμα της εποχής και αμφισβήτησε το δικαίωμα της απεργίας δηλώνοντας ότι οι καθηγητές δεν δικαιούνται να θυσιάζουν προκαταβολικά ούτε μία ώρα από την εκπαίδευση των παιδιών. Επιπλέον, ανέσυρε τη συνταγή της υποκίνησης των αντιδράσεων και κινητοποιήσεων από πολιτικά κόμματα, στα οποία χρέωσε το κλείσιμο πανεπιστημίων "απλά για να αρνηθούν το παρόν".
Από τις συναντήσεις της επιτροπής "εμπειρογνωμόνων" αποκλείστηκαν οι εκπρόσωποι των διοικήσεων των ΤΕΙ, γεγονός που έκανε τη Σύνοδο των προέδρων των ιδρυμάτων να κάνει λόγο για "πολιτικές οι οποίες προδικάζουν και την πορεία της αναμόρφωσης" της ανώτατης εκπαίδευσης.
Η Σύνοδος των προέδρων των ΤΕΙ, συνήλθε εκτάκτως το Σάββατο (απουσίαζαν οι πρόεδροι των ΤΕΙ Αθήνας, Πειραιά, Χαλκίδας και Λάρισας) και τοποθετήθηκε επί του κειμένου "διαβούλευσης" του υπουργείου Παιδείας. Όπως τονίζεται σε ομόφωνη απόφαση, το κείμενο "εισάγει θέματα πολιτικής για τα ΑΕΙ ξένα προς την αντίληψη που επικρατεί στη χώρα από τη θεσμοθέτηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης και εντεύθεν και με βάση το Σύνταγμα, όπως είναι αυτό περί της Διοίκησης των Α.Ε.Ι. με κίνδυνο αυτή να ξεφύγει από την ευθύνη, τον σχεδιασμό και τον συντονισμό της ακαδημαϊκής κοινότητας". Οι πρόεδροι των ΤΕΙ τονίζουν ότι εάν δεν ξεκινήσουν κοινές συζητήσεις του υπουργείου Παιδείας με τους εκπροσώπους των ΑΕΙ, θα αναλάβει πρωτοβουλίες, ακόμα και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, "για να διασφαλίσει το κοινωνικό αγαθό της δημόσιας και δωρεάν ανώτατης εκπαίδευσης, μακράν από φαινόμενα εκφυλισμού, συντεχνιασμού και λαϊκισμού".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.