Της ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ
Η«Ε» αποκαλύπτει έγγραφο του πρώην διοικητή του υποστρατηγείου της Λάρισας (7 CAOC) και σημερινού Α/ΓΕΑ προς τον Αμερικανό διοικητή του αεροπορικού στρατηγείου της Σμύρνης, από το οποίο προκύπτει ότι η τωρινή ανάκληση των ελληνικών αναχαιτίσεων είχε δρομολογηθεί από το 2009.
Το ίδιο άλλωστε αναφέρθηκε και από την τουρκική εφημερίδα «Zaman», στις 22 Οκτωβρίου, η οποία σημειώνει ότι από τις 14 Οκτωβρίου τα ελληνικά μαχητικά δεν αναχαιτίζουν τα τουρκικά, όταν αυτά αλωνίζουν στο Αιγαίο.
Σύμφωνα με το ελληνικό έγγραφο της 13ης Μαΐου 2009:
«…Το τελευταίο διάστημα η τουρκική πρόκληση έχει φτάσει σε μάλλον επικίνδυνο σημείο, με τα τουρκικά αεροσκάφη να υπερίπτανται των ελληνικών νήσων, απέναντι στην οποία η Ελλάδα αντέδρασε με προσεκτικό και υπεύθυνο τρόπο. Επιπροσθέτως, σε μια επιπλέον ένδειξη καλής θέλησης, προκειμένου να μετριαστούν οι εντάσεις, οι ελληνικές αρχές επανεξέτασαν την πολιτική χαρακτηρισμού (σ.σ. των τουρκικών αεροσκαφών) ως Χ-Ray (σ.σ. ύποπτα-εχθρικά) και έχουν κατά την άποψή τους πράξει μια λειτουργική λύση…».
Κωδικός Χ-Ray
Σύμφωνα με την πάγια τακτική που ακολουθείται, η Πολεμική Αεροπορία χαρακτηρίζει-διευκρινίζει τα τουρκικά μαχητικά με τον κωδικό Χ-Ray, που δηλώνει ότι τα αεροσκάφη αυτά θεωρούνται ύποπτα-εχθρικά. Λόγω αυτού του χαρακτηρισμού η Πολεμική Αεροπορία αναχαιτίζει τα τουρκικά μαχητικά όταν αυτά προβαίνουν σε παραβιάσεις προκειμένου να διασφαλίσει την ακεραιότητα της ελληνικής κυριαρχίας.
Η ελληνική πρόθεση επανεξέτασης του χαρακτηρισμού Χ-Ray και αντικατάστασής του από άλλο ηπιότερο χαρακτηρισμό, ο οποίος όμως δεν επιβάλλει πλέον αναχαίτιση, ή ακόμα η όποια προφορική εντολή για αποφυγή αναχαίτισης αποτελεί ένδειξη πρόθεσης υποχώρησης και παραχώρησης κυριαρχίας.
Η Τουρκία από την πλευρά της είχε επιχειρήσει και το 2000 να πετύχει… «τον υποβιβασμό» των αεροσκαφών της από την Ελλάδα μέσω του ΝΑΤΟ, με αντικατάσταση του Χ-Ray με άλλο ηπιότερο χαρακτηρισμό ώστε να μην υπάρχουν αναχαιτίσεις. Η προσπάθεια αυτή όμως είχε απορριφθεί από την ελληνική πλευρά.
Αμφισβήτηση
Η εξέλιξη αυτή, που καταγράφεται στην επιστολή της 13ης Μαΐου 2009, έρχεται σε συνέχεια των δύο εντολών-διαταγών του ΝΑΤΟ του 2006 με τις οποίες απαγορεύεται σε ελληνικά μαχητικά να προσεγγίζουν τα νησιά του Αν. Αιγαίου πλησιέστερα των 6 ν.μ. και να προσγειώνονται σ’ αυτά. Στην πραγματικότητα, αυτές οι κινήσεις οδηγούν σε αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο, ενώ απειλούν ευθέως τα ελληνικά κυριαρχικά και οικονομικά δικαιώματα και συμφέροντα επί της υφαλοκρηπίδας και της ΑΟΖ στο Αιγαίο.
Με άλλα λόγια, οι έμπρακτες ελληνικές παραχωρήσεις στο Αιγαίο -που μπορεί να αγγίζουν και την εθνική βλάβη μακροπρόθεσμα- δεν έχουν καταλήξει σε κάποιες κινήσεις της Τουρκίας που εμπεριέχουν εθνικό όφελος για την Ελλάδα.
Το θέμα καθίσταται ακόμα πιο σοβαρό στην παρούσα περίοδο, όταν ομολογείται ότι Αθήνα και Αγκυρα έχουν προχωρήσει ιδιαιτέρως τις διμερείς συνομιλίες για ρυθμίσεις στον εναέριο χώρο, τα χωρικά ύδατα και την υφαλοκρηπίδα στο Αιγαίο.
Μπορεί η ελληνική κυβέρνηση να επιμένει ότι συζητά με την Τουρκία το θέμα της υφαλοκρηπίδας «στο πλαίσιο της διεθνούς νομιμότητας», αλλά την ίδια στιγμή η διεθνής νομιμότητα δεν υφίσταται για την Τουρκία. Η Αγκυρα εξακολουθεί πεισματικά να μην αποδέχεται το Δίκαιο της θάλασσας και επομένως να μη δέχεται ότι τα νησιά έχουν υφαλοκρηπίδα και να αμφισβητεί εμπράκτως ότι τα νησιά ανατολικά από τη μέση του Αιγαίου δεν έχουν ελληνική κυριαρχία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.