Αύξηση κατά 3,2% σημείωσαν τα τροχαία ατυχήματα το εννεάμηνο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2010 αλλά παρουσιάστηκε μεγάλη μείωση των θανάτων κατά 14,3% και διαφοροποιήσεις στον χρόνο και στον τόπο όπου συμβαίνουν τα τροχαία, αφού σημειώνεται δραματική αύξηση το πρωί μεταξύ 7.00 και 9.00 και τις ημέρες Δευτέρα και Σάββατο, γεγονός που οφείλεται κυρίως στις εκδρομές της θερινής περιόδου και στην επιστροφή πολλών οδηγών τη Δευτέρα το πρωί. Το Σάββατο πήρε κεφάλι στα τροχαία και είναι η ημέρα που συμβαίνουν τα περισσότερα ατυχήματα, ενώ πλέον η χρήση κινητού είναι από τις βασικές αιτίες τροχαίων δυστυχημάτων μαζί με την υπερβολική ταχύτητα και τα παράνομα προσπεράσματα.
Οπως τονίστηκε χθες στη συνεδρίαση του 3ου Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφαλείας, η μείωση των νεκρών οφείλεται στο γεγονός ότι οι Ελληνες φορούν περισσότερο τις ζώνες ασφαλείας, τα καινούργια αυτοκίνητα με τους αερόσακους βοηθούν πολύ να σώζονται ζωές, ενώ και οι καινούργιοι αυτοκινητόδρομοι προσφέρουν καλύτερη ασφάλεια.
Ειδικότερα με βάση τα στατιστικά στοιχεία όλης της χώρας για το χρονικό διάστημα του εννεαμήνου του 2010 σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2009 προκύπτει αύξηση του συνόλου των ατυχημάτων κατά 3,2% και αύξηση του συνόλου των παθόντων κατά 2,6%. Η μεγαλύτερη αριθμητική μείωση των νεκρών σημειώθηκε στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (-37%) και ακολουθούν η Αττική (26%), η Στερεά Ελλάδα (-23%), η Ανατολική Μακεδονία- Θράκη (20%) και η Πελοπόννησος (-16%). Τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα σημειώθηκαν στο επαρχιακό δίκτυο (41,8%) και ακολουθούν οι κατοικημένες περιοχές (28,2%) και το εθνικό δίκτυο (21,9%). Τα λιγότερα θανατηφόρα σημειώθηκαν στην Αττική οδό (0,6%) και ακολουθούν η ΕΟ Αντιρρίου- Ιωαννίνων (1,1%) και η Εγνατία οδός (1,4%).
Στο σύνολο των ατυχημάτων σημειώθηκε τεράστια αύξηση (72%) σε κατοικημένες περιοχές. Κύριες αιτίες για την πρόκληση θανατηφόρου ατυχήματος παραμένουν η υπερβολική ταχύτητα και η επιθετική οδήγηση, ενώ υψηλό είναι το ποσοστό εμπλοκής των δικύκλων (36%) σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.
Επίσης, η οδήγηση σε κατάσταση μέθης και η παραβίαση της προτεραιότητας.
Παρά τις απαγορεύσεις και τα πρόστιμα, πρωτεύουσα θέση στο σύνολο των ατυχημάτων κατέχει η απόσπαση της προσοχής του οδηγού και, σύμφωνα με τους ειδικούς, ενοχοποιούνται η χρήση του κινητού και η ύπαρξη διαφημιστικών πινακίδων κατά μήκος των δρόμων.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σ. Βούγια, η πολιτεία εξετάζει τη λήψη αυστηρότερων κανόνων για τον περιορισμό των τροχαίων. Μεταξύ άλλων προβλέπονται:
* Μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στον αστικό ιστό με την καθιέρωση ζωνών ήπιας κυκλοφορίας και ζωνών ανωτάτου ορίου ταχύτητας 30 και 40 χλμ./ώρα.
* Ολοκληρωμένο και συνεχές πρόγραμμα ελέγχου από την Τροχαία των βασικών παραβάσεων οδικής ασφαλείας (ταχύτητα, αλκοόλ, χρήση της ζώνης και του κράνους ασφαλείας, χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση) και με τη χρήση σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων.
* Ενημέρωση του προσωπικού της Τροχαίας με βασικό γνώμονα τη διασφάλιση ασφαλών μετακινήσεων δίνοντας έμφαση στους ευάλωτους χρήστες των οδών (πεζοί, ποδηλάτες).
* Τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με ειδική μέριμνα για τις εναλλακτικές μορφές μετακίνησης (σήμανση ποδηλατοδρόμων, χρήση κράνους ασφαλείας από ποδηλάτες, υποχρεώσεις πεζών κτλ.).
ΠΑΝΟΣ ΜΠΟΥΛΟΥΚΟΣ
http://www.tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.