Subscribe Twitter Twitter

Παρασκευή, 19 Δεκεμβρίου 2014

Σύνοδος Κορυφής: "Πράσινο φως" στο επενδυτικό ταμείο Juncker


Οι ηγέτες των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκριναν απόψε ένα νέο επενδυτικό πρόγραμμα που έχει ως στόχο να αναζωογονήσει την οικονομική ανάπτυξη, κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής η οποία, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ντόναλντ Τουσκ θα ολοκληρωθεί αργότερα σήμερα, μισή ημέρα πριν από το προβλεπόμενο.

"Συμφωνήσαμε σε τρία πράγματα: πρώτον, υποστηρίζουμε τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού Ταμείου στρατηγικών επενδύσεων· δεύτερον, ανανεώνουμε τη δέσμευσή μας να εντείνουμε τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις· τρίτον, συνεχίζουμε τις προσπάθειες για να διασφαλίσουμε την εξυγίανση των δημόσιων οικονομικών" ανέφερε ο Τουσκ.

Όπως σημείωσε, "αυτά τα τρία στοιχεία από κοινού συγκροτούν τη στρατηγική μας για την επιτάχυνση της ανάκαμψης". Δεν διευκρίνισε ωστόσο εάν έγιναν αλλαγές στα προσχέδια των συμφωνιών.

Ο Τουσκ ανέφερε επίσης μέσω Twitter ότι οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν θα συνεδριάσουν ξανά αύριο Παρασκευή, όπως προβλεπόταν, αλλά θα κλείσουν απόψε τη σύνοδο, αφού συζητήσουν σχετικά με τη Ρωσία και με την Ουκρανία κατά τη διάρκεια του δείπνου.

Ο Draghi καλωσορίζει το επενδυτικό ταμείο Juncker

Θετικό απήχηση φέρεται να είχε η πρόταση Juncker για την ίδρυση επενδυτικού ταμείου ύψους 315 δις. ευρώ στους Ευρωπαίους ηγέτες, όπως διαφαίνεται από τις δηλώσεις του προέδρου της ΕΚΤ Mario Draghi μετά την ολοκλήρωση της Συνόδου Κορυφής.

Το νέο επενδυτικό πρόγραμμα των 315 δισ. ευρώ της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρέχει μια ευκαιρία για “μια νέα ώθηση προς την κατεύθυνση των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων”, δήλωσε μετά το πέρας των εργασιών της Συνόδου Κορυφής ο κ. Draghi.

Η ΕΚΤ καλωσορίζει το προτεινόμενο επενδυτικό πρόγραμμα, σημείωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος, ενώ πρόσθεσε πως θα αυτό θα μπορούσε να συνεισφέρει στην τόνωση της εμπιστοσύνης στην ευρωζώνη, κάτι το οποίο όπως είπε είναι απολύτως αναγκαίο.

“Θα μπορούσε να είναι πολύ αποτελεσματικό με την προϋπόθεση ότι θα είναι γρήγορο. Η ταχεία εφαρμογή είναι μια από τις προϋποθέσεις και η δεύτερη προϋπόθεση είναι να χρησιμοποιείται πραγματικά για επενδύσεις όπου το ποσοστό απόδοσης είναι υψηλό”.

Όπως μετέδιδε νωρίτερα σήμερα το Capital.gr σε δημοσίευμά του με τίτλο "Έργα 41 δισ. ζητάμε να μας χρηματοδοτήσει η Ε.Ε."

Μία λίστα με 174 μεγάλα έργα, αξίας περίπου 41 δισ. ευρώ, έχει προτείνει η Ελλάδα για το πακέτο Juncker των 300 δισ. ευρώ που θα στηρίξουν την ανάπτυξη. Το θέμα τίθεται σήμερα επί τάπητος στη Σύνοδο Κορυφής, η οποία τελεί όμως υπό τη σκιά… των πολιτικών εξελίξεων στην Αθήνα.

Η ειδική ομάδα της ΕΕ θα υποδείξει 2.000 πιθανά σχέδια αξίας 1,3 τρισεκατομμυρίων ευρώ. Από αυτά, δεν θα «περάσουν» όλα τις... εξετάσεις. Εκτιμάται ότι σχέδια αξίας μεγαλύτερης των 500 δισ. ευρώ ανά την ΕΕ θα μπορούσαν να υλοποιηθούν τα επόμενα τρία χρόνια.

Στη «δεξαμενή» επενδυτικών σχεδίων καταγράφονται επενδύσεις που έχουν ένα κοινό πρόβλημα: απουσία χρηματοδότησης.

Μπορεί η λίστα να τροποποιηθεί και κάθε σχέδιο θα πρέπει να αξιολογηθεί προσεκτικά προτού να θεωρηθεί επιλέξιμο για χρηματοδότηση.

Το ελληνικό πακέτο 
Περιλαμβάνει 174 σχέδια αξίας 41,49 δισ. ευρώ που επικεντρώνονται στην ενέργεια, τις μεταφορές, τις κοινωνικές υποδομές (σημ. ακόμη και σε αποκατάσταση από σεισμούς), τις νέες τεχνολογίες, την προστασία του περιβάλλοντος και σε διάφορα άλλα πεδία που ζήτησαν οι Βρυξέλλες.

Πολλά από αυτά είναι μέρος από τα λεγόμενα έργα προτεραιότητας τα οποία δεν θα γίνουν ή τα λεφτά δεν φτάνουν, ενώ άλλα είναι έργα του ΕΣΠΑ που καθυστερούν και άλλα είναι νέα έργα.

Μεταξύ αυτών:

· Ενεργειακή αναβάθμιση κτηρίων λόγω μερικής έλλειψης χρημτοδότησης

· Ενεργειακή διασύνδεση ( Νότια Καβάλα, εγκατάσταση υπόγειας αποθήκευσης, αγωγός TAP εγκατάσταση μονάδων ανανεώσιμων πηγών κλπ)

· Επέκταση Αττικό Μετρό (νέα Γραμμή 4 )

· Επέκταση της γραμμής του τραμ της Αθήνας από το Σύνταγμα έως Πλατεία Αιγύπτου στα

Άνω Πατήσια αλλά και στα Νότια Προάστια

· Δημιουργία Τραμ στα Ιωάννινα

· Οδικός Άξονας Βόρειας Κρήτης

· Οδικός άξονας που θα συνδέει την εθνική με την Αλβανία

· Θεσσαλονίκη, εσωτερικός δακτύλιος, αναβάθμιση και κατασκευή νέας οδού.

· Σαλαμίνα, οδική σύνδεση με Πέραμα

· Αναβάθμιση της περιφερειακής οδού Αθηνών στα Νότια Προάστια του Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης κ.λπ.

· Κατασκευή οδικου άξονα στην Χαλκίδα

· Ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση του ΟΣΕ

· Ευρυζωνικά δίκτυα

· Ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών υποβρύχιας σύνδεσης των μεγάλων νησιών με την ηπειρωτική χώρα.

· Δημιουργία κέντρων καινοτομίας στα πανεπιστήμια, δημιουργία πάρκων καινοτομίας

· Επενδύσεις σε εκπαίδευση και κατάρτιση με εισαγωγή και νέων τεχνολογιών και ψηφιακά σχολεία

· Ανάπτυξη τουριστικών υποδομών (πχ μαρίνες, κρουαζιέρας) αλλά και ιδιωτικών επενδύσεων.


Πηγή:www.capital.gr
Bookmark and Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.

Recent Posts

free counters