Subscribe Twitter Twitter

Παρέμβαση - Τίτλοι Αναρτήσεων

Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

Πρόκληση - Δεν πλήρωσαν την έκτακτη εισφορά οι εφοπλιστές! - Στα χαρτιά έμεινε η συμβολική συνεισφορά των 400 εκατ. ευρώ

Πρόκληση - Δεν πλήρωσαν την έκτακτη εισφορά οι εφοπλιστές! - Στα χαρτιά έμεινε η συμβολική συνεισφορά των 400 εκατ.  ευρώ
Τι «απαντά» το Υπ. Οικονομικών
Το «μάτι» στους εφοπλιστές κλείνει η κυβέρνηση, η οποία περίπου πέντε μήνες μετά την ψήφιση της σχετικής διάταξης, δεν έχει προχωρήσει ακόμα στην υπογραφή των απαραίτητων υπουργικών αποφάσεων και την έκδοση των εγκυκλίων, για να ξεκινήσει η καταβολή της έκτακτης εισφοράς της ναυτιλιακής κοινότητας για την αντιμετώπιση της κρίσης.
Η διάταξη, η οποία ενσωματώθηκε στο νόμο για τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) και ψηφίστηκε στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, μέχρι τώρα παραμένει ανενεργή και σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση δεν φέρεται αποφασισμένη να την εφαρμόσει τουλάχιστον πριν τις εκλογές.
Η δυσαρέσκεια που εξέφρασαν από την αρχή της συζήτησης για την αναγκαστική συνεισφορά του εφοπλισμού στην αντιμετώπιση της κρίσης, ηχηρά ονόματα της ναυτιλιακής κοινότητας, «φρέναραν» την κυβέρνηση. Ενοχλήθηκαν από την απόφαση να καταστεί υποχρεωτική η εθελοντική, αρχικώς, έκτακτη φορολόγηση του κλάδου, ενώ επικαλέστηκαν το προστατευόμενο από το Σύνταγμα φορολογικό καθεστώς της ναυτιλίας.
Πάντως η κυβέρνηση, ενώ για την ειδική εισφορά αλληλεγγύης, η οποία επιβάλλεται σε όλους τους φορολογούμενους με εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ, φρόντισε και την κατέστησε ουσιαστικά μόνιμη, στην περίπτωση των εφοπλιστών δεν τόλμησε μέχρι τώρα τουλάχιστον να την εφαρμόσει για μια τριετία (2014-2016) όπως προβλέπει η διάταξη.
Το ποσό μάλιστα που υπολογίζει να εισπράξει η κυβέρνηση συνολικά στην τριετία δεν ξεπερνάει τα 400 εκατ. ευρώ. Μικρότερο δηλαδή και από το κοινωνικό μέρισμα που θα μοιράσει προεκλογικά η κυβέρνηση σε περίπου 1 εκατομμύριο εξαθλιωμένους πολίτες.
Η επικοινωνία του θέματος όταν ανακοινώθηκε η απόφαση για τη συμμετοχή του εφοπλισμού στα βάρη της δημοσιονομικής προσαρμογής ήταν προφανώς μόνο για το θεαθήναι, τις κάμερες και τους .ιθαγενείς οι οποίοι έπρεπε να πειστούν ότι συμβάλλουν όλοι- μηδενός εξαιρουμένου- στην αντιμετώπιση της κρίσης.
Η διάταξη, η οποία παραμένει μέχρι τώρα στα χαρτιά ορίζει ότι: η παροχή της Ναυτιλιακής Κοινότητας για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης της χώρας, επιβάλλεται για 3 χρόνια (2014,2015 και 2016) και υπολογίζεται με βάση τα πλοία τα οποία εκμεταλλεύεται, κατά κυριότητα ή μη, η κάθε πλοιοκτήτρια εταιρεία ή διαχειρίζεται η κάθε διαχειρίστρια εταιρεία αντίστοιχα, ως εξής:
* Για όλα τα πλοία με ελληνική σημαία πρώτης κατηγορίας του ν. 27/1975, καθώς και πλοία δεύτερης κατηγορίας άνω των πεντακοσίων (500) κόρων ολικής χωρητικότητας του ιδίου νόμου, καταβάλλεται ετησίως και για τα τρία (3) παραπάνω έτη ποσό ίσο με το διπλάσιο του τελικού ποσού του φόρου που υπολογίστηκε και βεβαιώθηκε από την αρμόδια υπηρεσία της Φορολογικής Διοίκησης για κάθε πλοίο κατά την προηγούμενη κάθε φορά φορολογική περίοδο και χωρίς να αφαιρούνται οι υπό του νόμου προβλεπόμενες μειώσεις του άρθρου 5 του ν. 27/1975.
* Για τα πλοία με ξένη σημαία, των οποίων η διαχείριση γίνεται από ημεδαπές ή αλλοδαπές επιχειρήσεις εγκατεστημένες στην Ελλάδα δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 25 του ν. 27/1975, καταβάλλεται ετησίως και για τα τρία (3) επόμενα έτη ποσό ίσο με το διπλάσιο του τελικού ποσού του φόρου που υπολογίστηκε και βεβαιώθηκε από την αρμόδια υπηρεσία της Φορολογικής Διοίκησης για κάθε πλοίο κατά την προηγούμενη κάθε φορά φορολογική περίοδο, σύμφωνα με το άρθρο 26 του ν. 27/1975, όπως ισχύει και χωρίς να αφαιρούνται οι υπό του νόμου τυχόν προβλεπόμενες μειώσεις ή εκπτώσεις του άρθρου 5 και των παραγράφων 1 και 5 του άρθρου 26 του ν. 27/1975.
H παροχή αυτή βαρύνει τους πλοιοκτήτες ή πλοιοκτήτριες εταιρείες για τα πλοία υπό ελληνική σημαία, καθώς και τους αλλοδαπούς πλοιοκτήτες ή πλοιοκτήτριες εταιρείες για τα πλοία υπό ξένη σημαία, τα οποία έχουν τεθεί υπό τη διαχείριση ημεδαπών ή αλλοδαπών εταιρειών οι οποίες είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα.
Ενώ η υποβολή των δηλώσεων στην αρμόδια υπηρεσία της Φορολογικής Διοίκησης για τον υπολογισμό και την καταβολή της παροχής για την τρέχουσα χρονιά, έπρεπε να υποβληθούν από τις επιχειρήσεις «έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Φεβρουαρίου», δεν έγινε το παραμικρό λόγω της μη έκδοσης των αναγκαίων εγκυκλίων και αποφάσεων.
Μάλιστα - όπως ορίζει ο νόμος - με την υποβολή της δήλωσης, καταβάλλεται το ½ του ετήσιου οφειλόμενου ποσού παροχής και το άλλο ½ καταβάλλεται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Ιουλίου εκάστου έτους.

«Θα εισπραχθεί»
Κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών που ρωτήθηκαν από το bankingnews για την καθυστέρηση εφαρμογής της απόφασης απάντησαν ότι: «η παροχή της Ναυτιλιακής Κοινότητας θα εισπραχθεί κανονικά μέσα στη χρονιά», χωρίς περαιτέρω διευκρινίσεις.
Ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών που εμπίπτουν στη διάταξη υπολογίζονται σε περίπου 450 με συνολικό αριθμό πλοίων περίπου 2.800. Πρόκειται για πλοία με Ελληνική σημαία, όσο και ελληνόκτητα.

Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Bookmark and Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.

Recent Posts

free counters
single russian women contatore visite website counter
Lamia Blogs