Subscribe Twitter Twitter

Παρέμβαση - Τίτλοι Αναρτήσεων

Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

Πρώτη ναυτική δύναμη η Ελλάδα - 3.428 τα πλοία του ελληνόκτητου στόλου - 1.939 πλοία στο Ελληνικό Νηολόγιο

Πρώτη ναυτική δύναμη η Ελλάδα - 3.428 τα πλοία του ελληνόκτητου στόλου - 1.939 πλοία στο Ελληνικό Νηολόγιο
Την έκτη θέση κατέχει η ελληνική σημαία, ενώ στον κλάδο απασχολούνται εμμέσως 192.000 άτομα.
Με στόλο που αριθμεί 3.428 πλοία (μεγαλύτερα των 1.000 gt) και με χωρητικότητα τα 245,14 εκατομμύρια dwt, η Ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 15,56% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt, το 42,72% της κοινοτικής χωρητικότητας (σε dwt), ενώ απασχολεί έμμεσα 192.000 ανθρώπους, προσφέροντας σύμφωνα με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για το 2012. επιπλέον παρά τη δυσμενή διεθνή οικονομική συγκυρία, τα έσοδα από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών σε ξένο συνάλλαγμα ανήλθαν σε 13.286 εκ. ευρώ συγκρινόμενα με 14.097 εκ. ευρώ το 2011, δηλαδή, μείωση της τάξης του 5,75%. Επίσης, το 2012 το ελληνικό νηολόγιο αριθμούσε 1.939 πλοία (χωρητικότητας άνω των 100 gt), ενώ ελληνική σημαία κατέχει την έκτη θέση στη διεθνή κατάταξη (σε dwt) και τη δεύτερη στην ΕΕ (σε gt).
Στο πλαίσιο αυτό, ο δυναμικός ρόλος που συνεχίζει να διαδραματίζει στο διεθνή στίβο, η ελληνική Ναυτιλία, παρά την οξύτατη κρίση που πλήττει την εθνική και όχι μόνο οικονομία και τις διακυμάνσεις της ναυλαγοράς αποτελεί εθνικό κεφάλαιο. Μάλιστα ο Θεόδωρος Βενιάμης, πρόεδρος της Ένωσης στο εισηγητικό του μήνυμα στην ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών 2012-2013, αναφέρθηκε στην προοπτική της ελληνόκτητης ναυτιλίας, να προσφέρει σημαντικό αριθμό θέσεων εργασίας στους νέους που μαστίζονται από την ανεργία, υπό την προϋπόθεση να υπάρξει νομοθετικό πλαίσιο που να επιτρέπει τη ναυτολόγηση ελληνικών κατωτέρων πληρωμάτων με όρους ανταγωνιστικούς, λαμβάνοντας υπόψη τα διεθνώς κρατούντα.
Απέδωσε επίσης τη βαθιά κρίση στη ναυτιλία σε τρεις κυρίως παράγοντες, στη μείωση των διακινούμενων φορτίων, στην υπερπροσφορά χωρητικότητας και στην αδυναμία του χρηματοπιστωτικού συστήματος διεθνώς για επαρκή παροχή οικονομικής στήριξης.
Παράλληλα χαρακτήρισε θετική εξέλιξη την επανίδρυση αυτόνομου και ανεξάρτητου υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου στο οποίο υπάγεται το σύνολο του Λιμενικού Σώματος. Ο κ. Βενιάμης αναφέρθηκε ακόμα, στο πολύπλευρο πρόγραμμα κοινωνικής προσφοράς και αλληλεγγύης της Ε.Ε.Ε., στόχος του οποίου είναι η στήριξη των πολιτών που πλήττονται από την κρίση.
ploia600 140513

Η εικόνα της ελληνικής ναυτιλίας

Σύμφωνα με την έκθεση το 2012:
  • -Το ελληνικό νηολόγιο αριθμούσε 1.939 πλοία, χωρητικότητας άνω των 100 gt
  • -Ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.428 πλοία (μεγαλύτερα των 1.000 gt)
  • -Η ελληνική σημαία κατέχει την 6η θέση στη διεθνή κατάταξη (σε dwt) και την δεύτερη στην ΕΕ (σε gt).
  • -Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 23,55% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, το 17,20% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών μεταφοράς χύδην φορτίων σε χωρητικότητα dwt και το 12,51% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών / παραγώγων πετρελαίου σε χωρητικότητα dwt (εξαιρουμένων των υπό ναυπήγηση πλοίων).
Επιπλέον το τέλος Δεκεμβρίου 2012 , οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν σε 304 πλοία (άνω των 1.000 gt) συνολικής χωρητικότητας 29,56 εκ. dwt. Από τα πλοία αυτά, 102 είναι δεξαμενόπλοια που αντιπροσωπεύουν το 22,34% της παγκόσμιας ναυπηγούμενης χωρητικότητας (σε dwt) και συμπεριλαμβάνουν 32 δεξαμενόπλοια LNG/LPG που αντιστοιχούν στο 28,69% της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt), καθώς και 134 φορτηγά πλοία που αντιστοιχούν σε 11,51% της συνολικής ναυπηγούμενης χωρητικότητας στην κάθε κατηγορία αντιστοίχως, 60 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αντιστοιχούν σε 9,39% της ναυπηγούμενης χωρητικότητας (dwt) και 8 άλλα πλοία. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι παραγγελίες της ελληνικής πλοιοκτησίας το 2012 εξακολουθούν να υποδηλώνουν μία τάση διαφοροποίησης προς εξειδικευμένα πλοία όπως τα LNG, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και σε πλατφόρμες offshore και πλοία εξόρυξης πετρελαίου (drilling ships).
Το ηλικιακό προφίλ του ελληνικής σημαίας στόλου το 2012 ήταν 11,3 έτη – με 50% του στόλου ηλικίας μικρότερης των 10 ετών – και του ελληνόκτητου στόλου τα 10,2 έτη, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου ήταν 12,7 έτη.
ploia620 030713
Σημeιώνεται ότι η μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), που κυκλοφόρησε τις πρώτες ημέρες του 2013, καταγράφει αναλυτικά την εικόνα του κλάδου:
  • 6,1% του ΑΕΠ της Ελλάδας το 2009 προήλθε άμεσα ή έμμεσα από τελική ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές. Η σημαντική σμίκρυνση του ΑΕΠ την τριετία 2009-2012 υποδηλώνει ότι το ποσοστό αυτό θα πρέπει να έχει αυξηθεί σημαντικά την περίοδο αυτή φθάνοντας περίπου στο 8%.
  • Η τελική ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές δημιούργησε στο σύνολο, άμεσα και έμμεσα, 13,3 δισεκατομμύρια ευρώ εγχώρια προστιθέμενη αξία το 2009.
  • Το έτος 2011 τα έσοδα από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών σε ξένο συνάλλαγμα ανήλθαν σε 14 δισεκατομμύρια ευρώ.
  • -Οι θαλάσσιες μεταφορές προσφέρουν άμεσα και έμμεσα απασχόληση σε περίπου 200.000 άτομα.
  • Ακόμη πιο εντυπωσιακές είναι οι εκτιμήσεις της δυνητικής συμβολής της ελληνόκτητης ποντοπόρου ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία.

Γιώργος Αλεξάκης



Πηγή:www.reporter.gr
Bookmark and Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.

Recent Posts

free counters
single russian women contatore visite website counter
Lamia Blogs