Του Χάρη Φλουδόπουλου
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα μετά τον Οκτώβριο, η αγορά του πετρελαίου θέρμανσης γνώρισε το Νοέμβριο πρωτόγνωρα ποσοστά μείωσης: σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους οι εταιρείες εμπορίας ο μήνας έκλεισε με ποσοστό μείωσης 80% συγκριτικά με τις πωλήσεις πετρελαίου το 2011. Η αγορά πάντως εκτιμά ότι η πτώση αυτή δεν οφείλεται εξολοκλήρου στην εξίσωση του ΕΦΚ αλλά αποτελεί ένα συνδυασμό παραγόντων, που περιλαμβάνει τις εξαιρετικά καλές για την εποχή καιρικές συνθήκες αλλά και τα αποθέματα πετρελαίου που υπήρχαν στις δεξαμενές των πολυκατοικιών από πέρυσι.
Εκτιμούμε ότι τον Ιανουάριο και σε κανονικές για την εποχή καιρικές συνθήκες, η συγκρίσιμη μείωση της κατανάλωσης θα είναι της τάξης του 50%, αναφέρει χαρακτηριστικά επικεφαλής εταιρείας πετρελαιοειδών, στο Capital.gr.
Εκτός όμως από τη μείωση στην κατανάλωση, ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι εκτιμήσεις που γίνονται αυτή τη στιγμή για τα έσοδα του ΕΦΚ, τα οποία στο πρώτο δίμηνο μετά την εξίσωση του φόρου στα πετρέλαια θέρμανσης και κίνησης, εμφανίζει υστέρηση συγκριτικά με πέρυσι. Αυτή τη στιγμή λοιπόν σε 12μηνη βάση εκτιμάται ότι εφόσον συνεχιστεί ο ίδιος ρυθμός πτώσης της κατανάλωσης, το κράτος μπορεί να βάλει έως και 900 εκατομμύρια ευρώ λιγότερα, σε σχέση με τα προϋπολογισθέντα έσοδα.
Κάπου εδώ όμως σταματούν οι «αρνητικές» ειδήσεις και αρχίζουν τα θετικά της εξίσωσης των φόρων: σύμφωνα με τα στοιχεία για τις καταναλώσεις στην αγορά καταγράφεται αύξηση της κατανάλωσης του diesel κίνησης, ιδιαίτερα σε αγροτικές περιοχές και στη Β. Ελλάδα. Η αύξηση αυτή κατά τόπους φτάνει το 15- 20% και αποτελεί ένδειξη για το μέγεθος της φοροκλοπής που συντελείτο τα προηγούμενα χρόνια όταν το πετρέλαιο θέρμανσης χρησιμοποιείτο παράνομα για dieselκίνησης (λόγω της διαφοράς στο φόρο). Συνολικά σε όλη τη χώρα το dieselκίνησης εμφανίζει αυξημένες πωλήσεις της τάξης του 8%, με ένα μέρος της αύξησης να οφείλεται και στην άρση της απαγόρευσης για την πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Εφόσον δε ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα – ήδη έχουν γίνει σοβαρές προτάσεις που εξετάζονται από το ΥΠΑΝ – και για το ναυτιλιακό πετρέλαιο και κλείσουν και εκεί τα … «παραθυράκια», τότε η αγορά θα έχει κάνει άλματα στην κατεύθυνση της εξυγίανσης.
Στα θετικά των ημερών καταγράφεται η επιτυχία της οικονομικής αστυνομίας να εξαρθρώσει σπείρα λαθρεμπόρων στη Δ. Αττική. Τα ονόματα που κυκλοφορούν και φέρονται εμπλέκονται στην υπόθεση, δεν είναι «άγνωστα» στους παροικούντες στην Ιερουσαλήμ. Και για πρώτη φορά, άνθρωποι της αγοράς σχολιάζοντας την υπόθεση, λένε ότι οι αρχές «έπεσαν διάνα».
Πηγή:www.capital.gr
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα μετά τον Οκτώβριο, η αγορά του πετρελαίου θέρμανσης γνώρισε το Νοέμβριο πρωτόγνωρα ποσοστά μείωσης: σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους οι εταιρείες εμπορίας ο μήνας έκλεισε με ποσοστό μείωσης 80% συγκριτικά με τις πωλήσεις πετρελαίου το 2011. Η αγορά πάντως εκτιμά ότι η πτώση αυτή δεν οφείλεται εξολοκλήρου στην εξίσωση του ΕΦΚ αλλά αποτελεί ένα συνδυασμό παραγόντων, που περιλαμβάνει τις εξαιρετικά καλές για την εποχή καιρικές συνθήκες αλλά και τα αποθέματα πετρελαίου που υπήρχαν στις δεξαμενές των πολυκατοικιών από πέρυσι.
Εκτιμούμε ότι τον Ιανουάριο και σε κανονικές για την εποχή καιρικές συνθήκες, η συγκρίσιμη μείωση της κατανάλωσης θα είναι της τάξης του 50%, αναφέρει χαρακτηριστικά επικεφαλής εταιρείας πετρελαιοειδών, στο Capital.gr.
Εκτός όμως από τη μείωση στην κατανάλωση, ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι εκτιμήσεις που γίνονται αυτή τη στιγμή για τα έσοδα του ΕΦΚ, τα οποία στο πρώτο δίμηνο μετά την εξίσωση του φόρου στα πετρέλαια θέρμανσης και κίνησης, εμφανίζει υστέρηση συγκριτικά με πέρυσι. Αυτή τη στιγμή λοιπόν σε 12μηνη βάση εκτιμάται ότι εφόσον συνεχιστεί ο ίδιος ρυθμός πτώσης της κατανάλωσης, το κράτος μπορεί να βάλει έως και 900 εκατομμύρια ευρώ λιγότερα, σε σχέση με τα προϋπολογισθέντα έσοδα.
Κάπου εδώ όμως σταματούν οι «αρνητικές» ειδήσεις και αρχίζουν τα θετικά της εξίσωσης των φόρων: σύμφωνα με τα στοιχεία για τις καταναλώσεις στην αγορά καταγράφεται αύξηση της κατανάλωσης του diesel κίνησης, ιδιαίτερα σε αγροτικές περιοχές και στη Β. Ελλάδα. Η αύξηση αυτή κατά τόπους φτάνει το 15- 20% και αποτελεί ένδειξη για το μέγεθος της φοροκλοπής που συντελείτο τα προηγούμενα χρόνια όταν το πετρέλαιο θέρμανσης χρησιμοποιείτο παράνομα για dieselκίνησης (λόγω της διαφοράς στο φόρο). Συνολικά σε όλη τη χώρα το dieselκίνησης εμφανίζει αυξημένες πωλήσεις της τάξης του 8%, με ένα μέρος της αύξησης να οφείλεται και στην άρση της απαγόρευσης για την πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Εφόσον δε ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα – ήδη έχουν γίνει σοβαρές προτάσεις που εξετάζονται από το ΥΠΑΝ – και για το ναυτιλιακό πετρέλαιο και κλείσουν και εκεί τα … «παραθυράκια», τότε η αγορά θα έχει κάνει άλματα στην κατεύθυνση της εξυγίανσης.
Στα θετικά των ημερών καταγράφεται η επιτυχία της οικονομικής αστυνομίας να εξαρθρώσει σπείρα λαθρεμπόρων στη Δ. Αττική. Τα ονόματα που κυκλοφορούν και φέρονται εμπλέκονται στην υπόθεση, δεν είναι «άγνωστα» στους παροικούντες στην Ιερουσαλήμ. Και για πρώτη φορά, άνθρωποι της αγοράς σχολιάζοντας την υπόθεση, λένε ότι οι αρχές «έπεσαν διάνα».
Πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.