Πλήγμα για 55.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που έχουν τοποθετήσει συσκευές υγραεριοκίνησης, μαζικές ακυρώσεις παραγγελιών για εγκατάσταση κινητήρων υγραερίων. Φόβοι για μέτρο-ταφόπλακα στην αγορά
Του Αλέξανδρου Μητάκη
mitakis@voria.gr
Δραματικές επιπτώσεις στην αγορά της υγραεριοκίνησης θα έχει η εξίσωση του ΕΦΚ στο υγραέριο με το πετρέλαιο κίνησης, που αναμένεται να εκτοξεύσει την τιμή του κατά 30-35%, στα 1,2 – 1,25 ευρώ/λίτρο, από περίπου 90 λεπτά που είναι σήμερα.
Επαγγελματίες του κλάδου υπογραμμίζουν πως εφόσον υιοθετηθεί το συγκεκριμένο μέτρο θα μπει ταφόπλακα στην αγορά, εκφράζοντας μεγάλη ανησυχία για δεκάδες λουκέτα, την ώρα που πολλοί ιδιοκτήτες ΙΧ προχωρούν σε μαζικές ακυρώσεις παραγγελιών για εγκατάσταση κινητήρων υγραερίου, υπό τον φόβο ότι δεν θα καταφέρουν να αποκομίσουν τα οικονομικά οφέλη της εναλλακτικής μορφής κίνησης.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης έχει καταλήξει στην αύξηση του ΕΦΚ στο υγραέριο κίνησης στα 330 ευρώ/1000 λίτρα, από 125 ευρώ που είναι σήμερα, εκτοξεύοντας τη λιανική τιμή πώλησης του καυσίμου στα 1,2 με 1,25 ευρώ το λίτρο, την ώρα που η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στη Θεσσαλονίκη ανέρχεται σε περίπου 1,72 ευρώ.
«Εάν περάσει το μέτρο και αυξηθεί ο ΕΦΚ όσο ακούγεται, αυτό θα αποτελέσει την ταφόπλακα για όλους όσους ασχολούνται με την υγραεριοκίνηση. Από εμάς που τοποθετούμε τους κινητήρες, μέχρι τα συνεργαζόμενα συνεργία και τα πρατήρια που προμηθεύουν το καύσιμο. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως θα είναι η καταστροφή μας», τονίζει χαρακτηριστικά στη Voria.gr ο Γιώργος Παναγιωτίδης, ιδιοκτήτης του συνεργείου GAS Δερβένι.
Όπως σημειώνει ο ίδιος, ο κόσμος έχει πανικοβληθεί από τις φήμες για το νέο μέτρο και η συντριπτική πλειοψηφία των νέων πελατών κάνει πίσω και προχωρά σε ακυρώσεις παραγγελιών. «Έχουμε δεκάδες τηλέφωνα την ημέρα από κόσμο που μας ρωτάει τι θα γίνει και επιθυμεί να σταματήσει συμφωνίες για τοποθέτηση κινητήρων υγραερίου. Μάλιστα, πολλές παραγγελίες που είχαμε κατά την παρουσία μας στην 77η ΔΕΘ έχουν μείνει πίσω και φοβάμαι ότι θα παγώσουν οριστικά», επισημαίνει. «Με τις τρέχουσες τιμές ένας ιδιοκτήτης ΙΧ εξοικονομεί περίπου 40-45% με το υγραέριο. Αν η τιμή πάει στο 1,2 ευρώ θα εξοικονομεί 10%. Δεν υπάρχει κανένας που θα δώσει 1-2 χιλιάδες ευρώ για τόσο μικρό όφελος», καταλήγει.
Τεράστιο πλήγμα θα υποστούν και οι περίπου 55.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που έχουν τοποθετήσει συσκευές υγραεριοκίνησης, ενώ, όπως είναι φυσικό, θα μπει φρένο στη μεγάλη αύξηση του συγκεκριμένου κλάδου, που αποτελεί ίσως το μοναδικό θετικό στοιχείο στον κλάδο του αυτοκινήτου γενικότερα.
Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ), το α' οκτάμηνο του 2012 τα ΙΧ που έχουν εφοδιαστεί με κινητήρες υγραεριοκίνησης ανέρχονται σε 27.478, καταγράφοντας αύξηση 65,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Δραματικές επιπτώσεις στην αγορά της υγραεριοκίνησης θα έχει η εξίσωση του ΕΦΚ στο υγραέριο με το πετρέλαιο κίνησης, που αναμένεται να εκτοξεύσει την τιμή του κατά 30-35%, στα 1,2 – 1,25 ευρώ/λίτρο, από περίπου 90 λεπτά που είναι σήμερα.
Επαγγελματίες του κλάδου υπογραμμίζουν πως εφόσον υιοθετηθεί το συγκεκριμένο μέτρο θα μπει ταφόπλακα στην αγορά, εκφράζοντας μεγάλη ανησυχία για δεκάδες λουκέτα, την ώρα που πολλοί ιδιοκτήτες ΙΧ προχωρούν σε μαζικές ακυρώσεις παραγγελιών για εγκατάσταση κινητήρων υγραερίου, υπό τον φόβο ότι δεν θα καταφέρουν να αποκομίσουν τα οικονομικά οφέλη της εναλλακτικής μορφής κίνησης.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης έχει καταλήξει στην αύξηση του ΕΦΚ στο υγραέριο κίνησης στα 330 ευρώ/1000 λίτρα, από 125 ευρώ που είναι σήμερα, εκτοξεύοντας τη λιανική τιμή πώλησης του καυσίμου στα 1,2 με 1,25 ευρώ το λίτρο, την ώρα που η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στη Θεσσαλονίκη ανέρχεται σε περίπου 1,72 ευρώ.
«Εάν περάσει το μέτρο και αυξηθεί ο ΕΦΚ όσο ακούγεται, αυτό θα αποτελέσει την ταφόπλακα για όλους όσους ασχολούνται με την υγραεριοκίνηση. Από εμάς που τοποθετούμε τους κινητήρες, μέχρι τα συνεργαζόμενα συνεργία και τα πρατήρια που προμηθεύουν το καύσιμο. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως θα είναι η καταστροφή μας», τονίζει χαρακτηριστικά στη Voria.gr ο Γιώργος Παναγιωτίδης, ιδιοκτήτης του συνεργείου GAS Δερβένι.
Όπως σημειώνει ο ίδιος, ο κόσμος έχει πανικοβληθεί από τις φήμες για το νέο μέτρο και η συντριπτική πλειοψηφία των νέων πελατών κάνει πίσω και προχωρά σε ακυρώσεις παραγγελιών. «Έχουμε δεκάδες τηλέφωνα την ημέρα από κόσμο που μας ρωτάει τι θα γίνει και επιθυμεί να σταματήσει συμφωνίες για τοποθέτηση κινητήρων υγραερίου. Μάλιστα, πολλές παραγγελίες που είχαμε κατά την παρουσία μας στην 77η ΔΕΘ έχουν μείνει πίσω και φοβάμαι ότι θα παγώσουν οριστικά», επισημαίνει. «Με τις τρέχουσες τιμές ένας ιδιοκτήτης ΙΧ εξοικονομεί περίπου 40-45% με το υγραέριο. Αν η τιμή πάει στο 1,2 ευρώ θα εξοικονομεί 10%. Δεν υπάρχει κανένας που θα δώσει 1-2 χιλιάδες ευρώ για τόσο μικρό όφελος», καταλήγει.
Τεράστιο πλήγμα θα υποστούν και οι περίπου 55.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που έχουν τοποθετήσει συσκευές υγραεριοκίνησης, ενώ, όπως είναι φυσικό, θα μπει φρένο στη μεγάλη αύξηση του συγκεκριμένου κλάδου, που αποτελεί ίσως το μοναδικό θετικό στοιχείο στον κλάδο του αυτοκινήτου γενικότερα.
Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ), το α' οκτάμηνο του 2012 τα ΙΧ που έχουν εφοδιαστεί με κινητήρες υγραεριοκίνησης ανέρχονται σε 27.478, καταγράφοντας αύξηση 65,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Κύριε Μητσακη αυτή είναι η απάντηση των επαγγελματιών του χώρου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ πολυ.
Ζαφειρούλης Σπύρος
Νόμιμος εγκαταστατης συστημάτων αεριοκινησης της εταιρίας ECOΚΙΝΗΣΗ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΙΣΑΓΩΓΕΩΝ & ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΑΕΡΙΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΙΝΗΣΗΣ
Αθήνα : 03 -10-2012
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η φημολογία των τελευταίων ημερών ,περί αύξησης της τιμής του υγραερίου , προκαλεί αναστάτωση στους χιλιάδες καταναλωτές, που χρησιμοποιούν ήδη υγραέριο για την κίνηση των οχημάτων τους.
Η πραγματικότητα όμως απέχει από τη φημολογία.
Οι διαβεβαιώσεις που δόθηκαν αφ ενός, από τα συναρμόδια υπουργεία, δεν υποστηρίζουν τα όσα ακούστηκαν περί αύξησης της τιμής του υγραερίου και αφ ετέρου η σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία «καλύπτει» τη διαφορά που υπάρχει μεταξύ των τιμών του υγραερίου κίνησης με τα λοιπά καύσιμα.
Οι Έλληνες καταναλωτές που εμπιστεύτηκαν την υγραεριοκίνηση , έχουν διαπιστώσει τα οφέλη που αυτή προσφέρει, τόσο σε οικονομικό όσο και περιβαλλοντικό επίπεδο.
Το Σωματείο Εισαγωγέων και Εγκαταστατών Συστημάτων Αερίων Καυσίμων Κίνησης , πρωτοστατεί με πρωτοβουλίες προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς με στόχο την προστασία του Έλληνα καταναλωτή.