Ζαγάρας Κ.
Σοβαρά πολιτικά και οικονομικά ερωτήματα συνεχίζει να εγείρει το πρόσφατο ξεπούλημα - εξπρές των τεσσάρων airbus, ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου, με πλειοδοτικό διαγωνισμό αντί μόλις 31 εκατ. ευρώ σε εταιρεία ενοικίασης αεροσκαφών του Μαϊάμι (Apollo Aviation Group).
Την ίδια ώρα που η χώρα και οι πολίτες της δοκιμάζονται από τη βάρβαρη πολιτική της τρόικας και της τρικομματικής κυβέρνησης, το “σκότωμα” ενός σημαντικού δημόσιου περιουσιακού στοιχείου με διαδικασίες που εμπεριέχουν πολλά σκοτεινά σημεία αποτελεί ουσιαστικά σκάνδαλο εις βάρος του κοινωνικού οφέλους.
Την πορεία της δημόσιας Ολυμπιακής Αεροπορίας ακολούθησαν και τα τελευταία περιουσιακά στοιχεία του εθνικού αερομεταφορέα, καθώς, μετά την απαξίωση χρόνων, ιδιωτικοποιήθηκαν την περασμένη εβδομάδα. Για περίπου 2,5 χρόνια χάθηκαν εξαιτίας της στάθμευσης των αεροσκαφών δεκάδες εκατομμύρια ευρώ κι ενώ τα τέσσερα airbus θεωρούνταν "πλόιμα" και θα μπορούσαν είτε να ενοικιαστούν σε εταιρείες που αναζητούν τέτοια αεροσκάφη είτε θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν ως τάνκερ από την πολεμική αεροπορία της χώρας για τη μεταφορά καυσίμων.
Πολλά τα ερωτήματα
Πολλά είναι τα ερωτήματα που προκύπτον από την πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών, τον τρόπου που έγινε αυτή και το ύψος των οικονομικών απολαβών. Τα ερωτήματα γίνονται ακόμη μεγαλύτερα, αφού ένα χρόνο πριν, στον δεύτερο πλειοδοτικό διαγωνισμό για τα ίδια airbus, είχε προσφερθεί τριπλάσιο τίμημα (97 εκατ. δολάρια), χωρίς όμως να προχωρήσει η διαδικασία πώλησής τους.
Η συγκεκριμένη μάλιστα αποκρατικοποίηση, για την οποία συναρμόδια ήταν πέντε υπουργεία, πέρασε σχεδόν “απαρατήρητη” έχοντας δημοσιοποιηθεί μόνο στο "Διαύγεια", ενώ ερωτηματικό παραμένει η αμοιβή της εταιρείας συμβούλων Lazard στην όλη υπόθεση, όπως και γιατί δεν ανέλαβε η εκκαθαριστική εταιρεία την υπόθεση πώλησης, αλλά αντίθετα δόθηκε σε ιδιωτική εταιρεία.
Σε μια προσπάθειά της η Γραμματεία της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ) να απαντήσει στα όσα εύλογα ερωτήματα προκάλεσε η εκποίηση των αεροσκαφών, υποστήριξε πως "εάν αποφασιζόταν να επανακηρυχθεί νέος διεθνής διαγωνισμός, θα κατέληγε ουσιαστικά σε ακόμη μικρότερες προσφορές ή και σε παντελή αδυναμία ολοκλήρωσης σοβαρής αγοραπωλησίας", ενώ πρόσθεσε πως η διαδικασία πώλησης των airbus αποτελεί υποχρέωση της χώρας σύμφωνα με το Μνημόνιο.
Σκοτεινά σημεία
Την ίδια ώρα πληροφορίες και δημοσιεύματα που έχουν δει το φως της δημοσιότητας (χωρίς να έχουν διαψευστεί τουλάχιστον προς ώρας), σχετικά με τη διαδικασία πώλησης των αεροσκαφών και το προφίλ της Apollo AG, περιπλέκουν ακόμη περισσότερο το ζήτημα, με πολλούς να κάνουν λόγο για ανάλογο σκάνδαλο Siemens και Βατοπεδίου.
Σε ό,τι αφορά την αμερικάνικη εταιρεία με έδρα τα νησιά Κέιμαν, συμμετέχει εμμέσως το fund Sciens Capital Management, το οποίο χειρίζεται επενδύσεις ύψους 5,7 δισ. δολαρίων, έχει έδρα στη Νέα Υόρκη και πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Έλληνα επενδυτή Γ. Ρήγα, ο οποίος εμπλέκεται σε διάφορες υποθέσεις εγχώριου ενδιαφέροντος.
Η εμπλοκή του στην Apollo γίνεται μέσω του Sciens Aviation Special Opportunities Fund (SASOF), δηλαδή το επενδυτικό ταμείο που συνεστήθη μεταξύ των ιδρυτών της Apollo Γ. Χόφμαν και Ρ. Κορν και της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών Sciens International Investments and Holdings S.A (Sciens Διεθνών Συμμετοχών) του Γ. Ρήγα.
Ο ίδιος είναι ο ισχυρός άνδρας της εφημερίδας «Μακεδονία», στην οποία οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι από το καλοκαίρι και βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας από την 1η Νοεμβρίου.
Εδώ έρχεται να προστεθεί η έρευνα των ελεγκτών της Τράπεζας της Ελλάδος στην Proton Bank του Λ. Λαυρεντιάδη, η οποία έδειξε ότι η εξωχώρια εταιρεία του Γ. Ρήγα, η Sciens Cyprus Properties & Holdings Ltd, έλαβε δάνειο εξπρές από την Proton Bank, ύψους 35 εκατ. ευρώ, τα Χριστούγεννα του 2010. Σύμφωνα μάλιστα με το σάιτ defencenet.gr, το εν λόγω δάνειο χρησιμοποιήθηκε για να αποκτηθούν τα αεροσκάφη, τα οποία, σύμφωνα με το ίδιο σάιτ, είχαν αποτιμηθεί και πουληθεί στον πλειοδότη που είχε αναδειχθεί με πλήρη μυστικότητα τέσσερις μήνες πριν από την επίσημη αποτίμηση.
Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ
Το θέμα ανέδειξε στο κοινοβούλιο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Π. Λαφαζάνης ζητώντας απαντήσεις, μεταξύ άλλων, από τους αρμόδιους υπουργούς, για τη συμφωνηθείσα αμοιβή της εταιρείας συμβούλων Lazard.
Το βάρος για το ζήτημα πέφτει πλέον στους οικονομικούς εισαγγελείς της χώρας, την ελληνική Δικαιοσύνη και τον κοινοβουλευτικό έλεγχο, ώστε να υπάρξουν σαφείς απαντήσεις και αποκαλύψεις.
http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=662020
Απίθανες διαδρομές από off shore σε off shore και δάνεια αστραπή από την αμαρτωλή Proton Bank
Την πορεία της δημόσιας Ολυμπιακής Αεροπορίας ακολούθησαν και τα τελευταία περιουσιακά στοιχεία του εθνικού αερομεταφορέα, καθώς, μετά την απαξίωση χρόνων, ιδιωτικοποιήθηκαν την περασμένη εβδομάδα. Για περίπου 2,5 χρόνια χάθηκαν εξαιτίας της στάθμευσης των αεροσκαφών δεκάδες εκατομμύρια ευρώ κι ενώ τα τέσσερα airbus θεωρούνταν "πλόιμα" και θα μπορούσαν είτε να ενοικιαστούν σε εταιρείες που αναζητούν τέτοια αεροσκάφη είτε θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν ως τάνκερ από την πολεμική αεροπορία της χώρας για τη μεταφορά καυσίμων.
Πολλά τα ερωτήματα
Πολλά είναι τα ερωτήματα που προκύπτον από την πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών, τον τρόπου που έγινε αυτή και το ύψος των οικονομικών απολαβών. Τα ερωτήματα γίνονται ακόμη μεγαλύτερα, αφού ένα χρόνο πριν, στον δεύτερο πλειοδοτικό διαγωνισμό για τα ίδια airbus, είχε προσφερθεί τριπλάσιο τίμημα (97 εκατ. δολάρια), χωρίς όμως να προχωρήσει η διαδικασία πώλησής τους.
Η συγκεκριμένη μάλιστα αποκρατικοποίηση, για την οποία συναρμόδια ήταν πέντε υπουργεία, πέρασε σχεδόν “απαρατήρητη” έχοντας δημοσιοποιηθεί μόνο στο "Διαύγεια", ενώ ερωτηματικό παραμένει η αμοιβή της εταιρείας συμβούλων Lazard στην όλη υπόθεση, όπως και γιατί δεν ανέλαβε η εκκαθαριστική εταιρεία την υπόθεση πώλησης, αλλά αντίθετα δόθηκε σε ιδιωτική εταιρεία.
Σε μια προσπάθειά της η Γραμματεία της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ) να απαντήσει στα όσα εύλογα ερωτήματα προκάλεσε η εκποίηση των αεροσκαφών, υποστήριξε πως "εάν αποφασιζόταν να επανακηρυχθεί νέος διεθνής διαγωνισμός, θα κατέληγε ουσιαστικά σε ακόμη μικρότερες προσφορές ή και σε παντελή αδυναμία ολοκλήρωσης σοβαρής αγοραπωλησίας", ενώ πρόσθεσε πως η διαδικασία πώλησης των airbus αποτελεί υποχρέωση της χώρας σύμφωνα με το Μνημόνιο.
Σκοτεινά σημεία
Την ίδια ώρα πληροφορίες και δημοσιεύματα που έχουν δει το φως της δημοσιότητας (χωρίς να έχουν διαψευστεί τουλάχιστον προς ώρας), σχετικά με τη διαδικασία πώλησης των αεροσκαφών και το προφίλ της Apollo AG, περιπλέκουν ακόμη περισσότερο το ζήτημα, με πολλούς να κάνουν λόγο για ανάλογο σκάνδαλο Siemens και Βατοπεδίου.
Σε ό,τι αφορά την αμερικάνικη εταιρεία με έδρα τα νησιά Κέιμαν, συμμετέχει εμμέσως το fund Sciens Capital Management, το οποίο χειρίζεται επενδύσεις ύψους 5,7 δισ. δολαρίων, έχει έδρα στη Νέα Υόρκη και πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Έλληνα επενδυτή Γ. Ρήγα, ο οποίος εμπλέκεται σε διάφορες υποθέσεις εγχώριου ενδιαφέροντος.
Η εμπλοκή του στην Apollo γίνεται μέσω του Sciens Aviation Special Opportunities Fund (SASOF), δηλαδή το επενδυτικό ταμείο που συνεστήθη μεταξύ των ιδρυτών της Apollo Γ. Χόφμαν και Ρ. Κορν και της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών Sciens International Investments and Holdings S.A (Sciens Διεθνών Συμμετοχών) του Γ. Ρήγα.
Ο ίδιος είναι ο ισχυρός άνδρας της εφημερίδας «Μακεδονία», στην οποία οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι από το καλοκαίρι και βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας από την 1η Νοεμβρίου.
Εδώ έρχεται να προστεθεί η έρευνα των ελεγκτών της Τράπεζας της Ελλάδος στην Proton Bank του Λ. Λαυρεντιάδη, η οποία έδειξε ότι η εξωχώρια εταιρεία του Γ. Ρήγα, η Sciens Cyprus Properties & Holdings Ltd, έλαβε δάνειο εξπρές από την Proton Bank, ύψους 35 εκατ. ευρώ, τα Χριστούγεννα του 2010. Σύμφωνα μάλιστα με το σάιτ defencenet.gr, το εν λόγω δάνειο χρησιμοποιήθηκε για να αποκτηθούν τα αεροσκάφη, τα οποία, σύμφωνα με το ίδιο σάιτ, είχαν αποτιμηθεί και πουληθεί στον πλειοδότη που είχε αναδειχθεί με πλήρη μυστικότητα τέσσερις μήνες πριν από την επίσημη αποτίμηση.
Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ
Το θέμα ανέδειξε στο κοινοβούλιο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Π. Λαφαζάνης ζητώντας απαντήσεις, μεταξύ άλλων, από τους αρμόδιους υπουργούς, για τη συμφωνηθείσα αμοιβή της εταιρείας συμβούλων Lazard.
Το βάρος για το ζήτημα πέφτει πλέον στους οικονομικούς εισαγγελείς της χώρας, την ελληνική Δικαιοσύνη και τον κοινοβουλευτικό έλεγχο, ώστε να υπάρξουν σαφείς απαντήσεις και αποκαλύψεις.
http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=662020
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.