Από τα 233 μαγαζιά της Σταδίου, συμπεριλαμβανομένων και αυτών στις στοές, παραμένουν ανοικτά μόλις τα 152, δηλαδή μειώθηκαν κατά 34,7%. Το 72% των κλειστών μαγαζιών, στη πλειοψηφία τους μικρομεσαίες επιχειρήσεις ρούχων και βιβλιοπωλεία, έβαλαν λουκέτο σε ένα λιγότερο από έναν χρόνο, τη περίοδο μεταξύ Δεκεμβρίου του 2010 και Οκτωβρίου του 2011.Επίσης η πλειονότητά τους εντοπίζεται στις στοές, πράγμα που καθιστά τα σημεία αυτά ακατάλληλα πλέον για μαγαζί, ενώ παλαιοτέρα αποτελούσαν προνομιακή θέση .
Από τα εναπομείναντα μαγαζιά πολλά είναι αυτά που τα βγάζουν πολύ δύσκολα πέρα και κινδυνεύουν άμεσα με λουκέτο. Οι επιχειρήσεις αυτές, κάποτε υγιείς και ακμάζουσες , βιώνουν τώρα τις συνέπειες μιας άνευ προηγουμένου κρίσης και προσπαθούν να ανταπεξέλθουν με όποιο τρόπο μπορούν. Καταφεύγουν είτε με σε μεγάλες εκπτώσεις, που πολλές φορές αγγίζουν μέχρι και το 70% της αρχικής τιμής του προϊόντος, η αναγκάζονται να πουλάνε και σε τιμή κόστους το προϊόν, προκειμένου να μη μείνει στα ράφια για πάντα. Επίσης η τακτική των και των δώρων χρησιμοποιείται πολύ συχνά . ''Όλοι βλέπουν, κανείς δεν αγοράζει, και έπειτα υπάρχουν και οι προμηθευτές που θέλουν να πληρωθούν λένε χαρακτηριστικά. Κάτι τέτοιο δεν είναι άγνωστο ούτε στις μεγάλες επιχειρήσεις , όπως τα μεγάλα επώνυμα καταστήματα ρούχων που υπάρχουν στη Σταδίου, τα οποία αναφέρουν ότι η κίνηση μειώνεται σταθερά, και αν συνεχίσει έτσι είναι σίγουρο πως οι προσφορές δεν θα αρκέσουν. Oύτε ο ερχομός των Χριστουγέννων δεν θα καταφέρει να αλλάξει έστω και παροδικά τη κατηφόρα των αγορών, λένε οι επιχειρηματίες, συνηθισμένοι από πέρσι. Αντίθετα, πολλοί περιμένουν τα πράγματα να γίνουν χειρότερα ...
Τα κατηγορώ..
Εκτός από τη κρίση και τα μέτρα οι καταστηματάρχες θεωρούν και άλλους παράγοντες υπεύθυνους για τη κατρακύλα της αγοράς. Η φοροδιαφυγή κατέχει τη πρώτη θέση. Όταν ο άλλος έχει 10 πελάτες την ημέρα και κόβει τρεις αποδείξεις και βάζει τη διαφορά στ τσέπη του φυσικά και έχει πλεονέκτημα απέναντι σε μια νόμιμη επιχείρηση'' καταθέτουν αγανακτισμένα καταστηματάρχες. Η ευκαιριακή αυτή λογική των ανοργάνωτων επιχειρήσεων θέτει σε κίνδυνο ολόκληρη την αγορά . Οι πρακτικές αυτές υποβιβάζουν τον ανταγωνισμό πολύ περισσότερο από τι το παραεμπόριο, ο οποίος αναφέρεται ως λόγος, όχι όμως όσο σημαντικός όσο προβάλλεται.'' Δε περιμένουμε τις τσάντες των 10 ευρώ για να σωθούμε'' λένε σκωπτικά οι επιχειρηματίες. Άλλος λόγος είναι η μείωση όχι μόνο της αγοραστικής δύναμης του κόσμου, αλλά και οι περιστασιακές εξαφανίσεις του ίδιου του κόσμου. Οι συχνές απεργίες, ιδιαίτερα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έχουν ολέθρια αποτελέσματα στην ήδη εύθραυστη αγορά .
Μια νέα αγορά
Ίσως είναι ενδεικτικό των καιρών το γεγονός ότι μέσα στη κρίση έχει αναπτυχθεί μια νέα αγορά, αυτή του χρυσού. Μαγαζιά αγοράς χρυσού έχουν ξεφυτρώσει σε όλο το κέντρο το τελευταίο χρόνο με εκπληκτική ταχύτητα. Ήδη σε λιγότερο από 6 μήνες( Δεκέμβριος του 2010, Σεπτέμβριος του 2011) στη Σταδίου έχουν ανοίξει δύο τέτοια καταστήματα, ενώ συνολικά στο κέντρο ο αριθμός τους ανέρχεται σε δεκάδες . Πολλά τέτοια καταστήματα προήλθαν από παλιά κοσμηματοπωλεία, που επικεντρώθηκαν στη αγορά του χρυσού και τη μεταπώληση του, μετά τη κρίση, όταν η κίνηση μειώθηκε δραματικά. Η κίνηση σε αυτές τις επιχειρήσεις είναι σχετικά καλύτερη από αλλού, πράγμα που δημιουργεί πολλές ανησυχίες για τη κατάσταση του ίδιου του αγοραστικού κοινού.
Ν. Γιακουμέλος
http://www.reporter.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.