Subscribe Twitter Twitter

Παρέμβαση - Τίτλοι Αναρτήσεων

Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

Πρώτα γκουγκλάρουμε, μετά πάμε για ψώνια

Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ


Τον διπλασιασμό του ποσοστού των Ευρωπαίων που έχουν κάνει αγορές μέσω Ιντερνετ, μέσα στην πενταετία 2005-2010, διαπιστώνει η έκθεση για το ηλεκτρονικό εμπόριο (http://blo.gr/6yk) που δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα.
Κατά το 2010, το 40% των πολιτών στην Ευρώπη των «27» έκανε τουλάχιστον μία αγορά online (ποσοστό που το 2005 ήταν 20%). Τα ποσοστά είναι μικρότερα στις νοτιοανατολικές χώρες, με την Ελλάδα να έχει το τέταρτο μικρότερο, περίπου 12%.
Ουραγοί είμαστε και στην ανάπτυξη της αγοράς, αφού περίπου 8% των ελληνικών επιχειρήσεων καταγράφονται με διαδικτυακή παρουσία. Ο αντίστοιχος μέσος όρος στην Ε.Ε. κυμαίνεται σταθερά γύρω στο 14% την τελευταία πενταετία. Υπάρχουν όμως κλάδοι όπως οι ξενοδοχειακές υπηρεσίες (accomodation) που έχουν φτάσει να μετρούν πανευρωπαϊκά 44% των επιχειρήσεων με διαδικτυακή παρουσία.
Η πλειονότητα των Ευρωπαίων χρησιμοποίησε πέρσι το Ιντερνετ για να αναζητήσει πληροφορίες για αγαθά και υπηρεσίες. Επισημαίνεται μάλιστα, ότι εντείνεται όλο και περισσότερο η «γκουγκλοποίηση» αυτής της διαδικασίας αναζήτησης, αφού η δημοφιλής μηχανή της Google καθιερώνεται στη συνείδηση και τις συνήθειες των υποψήφιων καταναλωτών ως σύμβουλος στην αναζήτηση και σύγκριση προϊόντων και τιμών.
Η διείσδυση του Ιντερνετ δεν στέρησε πάντως τους καταναλωτές από τα μαγαζιά του πραγματικού κόσμου, αφού η πλειονότητά τους εξακολουθεί να έχει σοβαρές επιφυλάξεις για την ασφάλεια των συναλλαγών στον κυβερνοχώρο. Το 63% πιστεύει πως έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να εξαπατηθεί online, ενώ το 53% πιστεύει ότι κάποιος μπορεί να έχει πρόσβαση έτσι σε προσωπικές του πληροφορίες. Ετσι, δεν εκπλήσσει που πολλοί καταναλωτές δηλώνουν πως προτιμούν να κάνουν έρευνα αγοράς online αλλά να πηγαίνουν μετά να ψωνίζουν στα καταστήματα.
Νέοι όροι
prosumer
Συνδυασμός των «producer» και «consumer». Ο διαδικτυακός καταναλωτής που δρα και ως παραγωγός/συνδιαμορφωτής ψηφιακού περιεχομένου.

www.γνώση

Για όσους δεν κατάφεραν να μπουν σε κάποιο ελληνικό πανεπιστήμιο και για όσους τα κατάφεραν αλλά θέλουν να κάνουν συγκρίσεις ή να γεμίσουν το χρόνο τους ενόψει καταλήψεων, προτείνουμε διάφορα κανάλια στο YouTube με δωρεάν ακαδημαϊκές διαλέξεις από διακεκριμένα πανεπιστήμια του κόσμου.
Το www.you tube.com/education με επιλεγμένες ομιλίες περί κβαντομηχανικής, ιατρικής, τέχνης κ.ά., το www.youtube.com /user/egsvideo με μαγνητοσκοπήσεις σύγχρονων ευρωπαίων θεωρητικών, το http://www.youtube.com/oulearn του βρετανικού The Open University και το ocw.mit.edu/courses/audio-video-courses/ του ΜΙΤ είναι μια καλή αρχή.

www.δικαιώματα

Δεν έχουν ευθύνη η Amazon και η Google για τη μουσική που αποθηκεύουν οι χρήστες τους στο σύννεφο, αποφάνθηκε προ ημερών ομοσπονδιακό δικαστήριο της Νέας Υόρκης.
Κρίνοντας υπόθεση που εκκρεμούσε από το 2007, έπειτα από αγωγή της ΕΜΙ κατά της υπηρεσίας www.mp3tunes.com για παραβίαση του copyright, το δικαστήριο επέρριψε μερικώς ευθύνες στην τελευταία, επειδή δεν κατέβασε τα «παράνομα» τραγούδια για τα οποία δέχτηκε καταγγελία της εταιρείας. Το βασικό στοιχείο της απόφασης, όμως, είναι ότι θεωρεί υπεύθυνους για την παραβίαση του copyright τους ίδιους τους τελικούς χρήστες, τους οποίους δεν μπορεί να ελέγχει η μουσική υπηρεσία.

www.πείραμα

Ισως να έχετε ακούσει τη θεωρία για τους «έξι βαθμούς διαχωρισμού», σύμφωνα με την οποία ανάμεσα σε δυο οποιουσδήποτε ανθρώπους του πλανήτη υπάρχουν μόλις πέντε ενδιάμεσοι γνωστοί τους. Και για να αποδειχτεί αυτό αρκεί να παρακολουθήσει κανείς πώς προωθείται ένα μήνυμα σε μια αλυσίδα επαφών, από τον πρώτο μέχρι τον έβδομο. Ερευνητές της Yahoo οργάνωσαν το διαδικτυακό πείραμα «Μικρός Κόσμος» που φιλοδοξεί να επιβεβαιώσει τη συγκεκριμένη θεωρία μέσω του Facebook. Το δίκτυο μοιάζει ιδανικό εργαλείο και όποιος χρήστης ενδιαφέρεται μπορεί να δηλώσει εθελοντής και να γίνει αποστολέας του μηνύματος.

Bookmark and Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.

Recent Posts

free counters
single russian women contatore visite website counter
Lamia Blogs