Έντονη αναταραχή έχει ήδη προκαλέσει το άνοιγμα του φακέλου περί διαφημιστικών εταιρειών και του «μαύρου κεφαλαίου» των επιστροφών, από τη δημοσιογραφική ομάδα του newsbomb, ενώ αλλεπάλληλα είναι τα μηνύματα συμπαράστασης από media, μεγάλους πελάτες και πολιτικούς ότι επιτέλους το «απόστημα σπάει».
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον όμως είναι δημοσίευμα- άρθρο στο τελευταίο τεύχος του κλαδικού περιοδικού των διαφημιστών «Market Week» υπό τον τίτλο «Επιστροφές, αγγελιόσημο και η αδυναμία μετάβασης στη νέα εποχή». Σε αυτό οι ίδιοι οι διαφημιστές παραδέχονται ότι «οι ορθολογικές λύσεις είναι απλές και δεν χρειάζεται μεγάλη φιλοσοφία για να φτάσει κανείς σε ένα ελάχιστο συμφωνίας, αν ξεχάσει τις επιμέρους ιδιοτέλειες και αναζητήσει τι αφορά στην καλή λειτουργία της αγοράς και στο καλώς νοούμενο δημόσιο και κοινωνικό συμφέρον».
Ας προσέξουμε τι λένε:
◦Πρώτον αναγνωρίζουν το μεγάλο πρόβλημα των «επιστροφών» που οι ίδιοι δημιουργούν.
◦Δεύτερον, με την έννοια της ιδιοτέλειας, βλέπουν και αυτοί από την πλευρά τους τον αθέμιτο ανταγωνισμό που οι εταιρείες, μέσω των μεγάλων και παράνομων επιστροφών, προσπαθούν να επιβάλουν προς όφελος τους.
◦Τρίτον παραδέχονται ότι τα όσα κάνουν δεν συνάδουν στην καλή λειτουργία της αγοράς και στο καλώς νοούμενο δημόσιο και κοινωνικό συμφέρον. Άρα παραδέχονται ότι οι επιστροφές φέρνουν άνοδο στις τιμές στην αγορά και πληθωρισμό, ενώ ταυτόχρονα ενισχύουν τη δημιουργία καρτέλ και παραπλάνησης των καταναλωτών.
Ακόμη πιο ξεκάθαρο είναι ένα επόμενο απόσπασμα του κειμένου . Συγκεκριμένα: «Στις επιστροφές τα πράγματα είναι απλά. Αρκεί η καλή πληροφόρηση και η διαφάνεια, για να προστατευθούν οι διαφημιζόμενοι από οποιαδήποτε πιθανότητα κατάχρησης του συστήματος των επιστροφών σε βάρος τους. Με στοιχειώδεις κανόνες διαφάνειας και καλής πληροφόρησης και την ευρεία δημοσιότητα που ήδη υπάρχει σε ότι αφορά τα βασικά στοιχεία σχετικά με την ακροαματικότητα , οι διαφημιζόμενοι μπορούν θαυμάσια να προστατεύσουν τον εαυτό τους από οποιαδήποτε κακή υπηρεσία από την πλευρά των διαφημιστικών εταιρειών και των Μέσων, η οποία να γίνεται μέσω του συστήματος των επιστροφών». Και καταλήγουν με μάλλον κυνικό τρόπο: «Πέραν των κανόνων για τη διαφάνεια και την καλή πληροφόρηση, το κράτος δεν πρέπει να έχει καμία απολύτως σχέση με το συγκεκριμένο θέμα».
Τα πολύ ενδιαφέροντα σημεία βρίσκονται στο γεγονός ότι αναγνωρίζουν τα προβλήματα που δημιουργούν οι πρακτικές τους στην αγορά. Μάλιστα, μοιάζει με ειρωνεία να μιλούν για διαφάνεια, με δεδομένο το μέγα θέμα της εγκυρότητας των μετρήσεων της AGB, αλλά στα ραδιόφωνα, ενώ για τον ρόλο του κράτους θα πρέπει οι ίδιοι πρώτα απ’ όλους να εξηγήσουν γιατί δεν κάνουν σεβαστό τον νόμο περί επιστροφών, που προβλέπει 9,9%, αντί για το 20 και 30%, που παρανόμως με εκβιασμούς επιβάλουν.
◦Δεύτερον, με την έννοια της ιδιοτέλειας, βλέπουν και αυτοί από την πλευρά τους τον αθέμιτο ανταγωνισμό που οι εταιρείες, μέσω των μεγάλων και παράνομων επιστροφών, προσπαθούν να επιβάλουν προς όφελος τους.
◦Τρίτον παραδέχονται ότι τα όσα κάνουν δεν συνάδουν στην καλή λειτουργία της αγοράς και στο καλώς νοούμενο δημόσιο και κοινωνικό συμφέρον. Άρα παραδέχονται ότι οι επιστροφές φέρνουν άνοδο στις τιμές στην αγορά και πληθωρισμό, ενώ ταυτόχρονα ενισχύουν τη δημιουργία καρτέλ και παραπλάνησης των καταναλωτών.
Ακόμη πιο ξεκάθαρο είναι ένα επόμενο απόσπασμα του κειμένου . Συγκεκριμένα: «Στις επιστροφές τα πράγματα είναι απλά. Αρκεί η καλή πληροφόρηση και η διαφάνεια, για να προστατευθούν οι διαφημιζόμενοι από οποιαδήποτε πιθανότητα κατάχρησης του συστήματος των επιστροφών σε βάρος τους. Με στοιχειώδεις κανόνες διαφάνειας και καλής πληροφόρησης και την ευρεία δημοσιότητα που ήδη υπάρχει σε ότι αφορά τα βασικά στοιχεία σχετικά με την ακροαματικότητα , οι διαφημιζόμενοι μπορούν θαυμάσια να προστατεύσουν τον εαυτό τους από οποιαδήποτε κακή υπηρεσία από την πλευρά των διαφημιστικών εταιρειών και των Μέσων, η οποία να γίνεται μέσω του συστήματος των επιστροφών». Και καταλήγουν με μάλλον κυνικό τρόπο: «Πέραν των κανόνων για τη διαφάνεια και την καλή πληροφόρηση, το κράτος δεν πρέπει να έχει καμία απολύτως σχέση με το συγκεκριμένο θέμα».
Τα πολύ ενδιαφέροντα σημεία βρίσκονται στο γεγονός ότι αναγνωρίζουν τα προβλήματα που δημιουργούν οι πρακτικές τους στην αγορά. Μάλιστα, μοιάζει με ειρωνεία να μιλούν για διαφάνεια, με δεδομένο το μέγα θέμα της εγκυρότητας των μετρήσεων της AGB, αλλά στα ραδιόφωνα, ενώ για τον ρόλο του κράτους θα πρέπει οι ίδιοι πρώτα απ’ όλους να εξηγήσουν γιατί δεν κάνουν σεβαστό τον νόμο περί επιστροφών, που προβλέπει 9,9%, αντί για το 20 και 30%, που παρανόμως με εκβιασμούς επιβάλουν.
Εμείς από την πλευρά μας θα διερωτηθούμε για μια ακόμη φορά γιατί το κράτος δεν επιβάλει το Νόμο όπως οφείλει αλλά θα συμφωνήσουμε και με τη κατάληξη του άρθρου: «Το βέβαιον είναι ότι και στην αγορά της Επικοινωνίας , όπως και σε όλες τις υπόλοιπες, η ανάγκη για ορθολογική λειτουργία δεν είναι πλέον πολυτέλεια. Είναι μια σκληρή πραγματικότητα, την οποία επιβάλουν με τρόπο αμείλικτο οι συνθήκες».
Για τον λόγο αυτό ακριβώς το newsbomb θα συνεχίσει τις αποκαλύψεις, ώστε να υπάρξει πολύ πιο σοβαρή και συγκροτημένη επόμενη μέρα στον χώρο της Επικοινωνίας, χωρίς το «απόστημα», που οδήγησε την αγορά στο χείλος του γκρεμού.
Διαβάστε και : «Μαύρο χρήμα» ψάχνει το ΣΔΟΕ στις διαφημιστικές!
http://www.newscode.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.