Subscribe Twitter Twitter

Παρέμβαση - Τίτλοι Αναρτήσεων

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011

Κυνόδοντας: Το λουλούδι της παρακμής



Γράφει ὁ Στέφανος Ληναῖος

Καὶ ξέρει τὶ γράφει. Ἁπλῶς εἶναι τόσο βαθὺ τὸ χάσμα ποὺ χωρίζει τὴν τέχνη ἀπὸ τὴν «τέχνη» ποὺ κανονικά δὲν χρειάζεται νὰ ἀποροῦμε!
Ἀναζητοῦμε μὲ ἀγωνία τὸν πᾶτο τοῦ βαρελιοῦ… Δὲν γίνεται νὰ εἶναι ἄπατο… Κάποιαν στιγμὴ θὰ πάψει ἡ κατρακύλα… Κάποιαν στιγμὴ θὰ τὸν πιάσουμε τὸν πᾶτο. Ἔτσι, γιὰ νὰ πατήσουμε κάπου… Γιατὶ κουραστήκαμε.


Μερικά ερωτήματα χωρίς να περιμένουμε απαντήσεις:


1.- Μπορούμε να μάθουμε αν αυτοί που επιχορήγησαν αυτή την ταινία, διάβασαν αυτό το σενάριο που είδαμε;


2.- Μπορούμε να μάθουμε αν ήξεραν ότι το θέμα του είναι κλεμμένο και χυδαιοποιημένο, από ένα σπουδαίο Μεξικάνικο μυθιστόρημα που έγινε και ταινία;


3.- Μπορούμε να μάθουμε με ποια κριτήρια και ποιοι το έστειλλαν για ΟΣΚΑΡ ;;


4.- Μπορούμε να μάθουμε ποιοι είναι αυτοί που έγραψαν ότι είναι «ένα έργο Τέχνης είτε μας αρέσει είτε δεν μας αρέσει;» Tελικά τι σημαίνει Τέχνη; Η ακριβής αντιγραφή της ζωής ή μήπως η εμπνευσμένη μεταφορά της από το Δημιουργό; Φωτογραφία ή ζωγραφική;


5.- Μπορούμε να μάθουμε ποιά είναι η διαφορά μεταξύ Κυνόδοντα και χυδαίου πορνό;


6.- Μπορούμε να μάθουμε αν έχει υπάρξει έστω κι ένα έργο Τέχνης που έφτασε στα ανωτατα σκαλοπάτια βραβείων, με θέμα μια οικογένεια που πηδάει,δέρνει,βιάζει, δαγκώνει,σκοτώνει,εξευτελίζει ο ένας τον άλλο;


7.- Μπορούμε να μάθουμε αν το Εθνικό Θέατρο είναι περήφανο που επιβράβευσε το σκηνοθέτη αυτής της ταινίας αναθέτοντάς του τη σκηνοθεσία του ΠΛΑΤΟΝΟΦ,με αποτέλεσμα, όπως έγραψαν ΟΛΟΙ οι κριτικοί, μια παράσταση ντροπή;


8.- Τέλος, μπορούμε να μάθουμε αν αυτοί που ενέκριναν, επιχορήγησαν, βράβευσαν και διαφημίζουν αυτή την ταινία, έχουν συνειδητοποιήσει ότι με αυτό το « Λουλούδι της παρακμής», κατέβασαν τον Πολιτισμό στον πάτο της κοπριάς της γλάστρας του;


Στέφανος Ληναίος





http://www.thealpha.gr/ το είδαμε εδώ: http://filonohpontou.wordpress.com/
Bookmark and Share

11 σχόλια:

  1. OK. Την άλλη φορά θα στείλουμε την "Κληρονόμο" στα Όσκαρ.
    Έλεος πια!
    Ένα έργο τέχνης είναι και δεν είναι απαραίτητο να αρέσει σε όλους.
    Πόσο μάλλον όταν αυτό το έργο είναι αρκετά ανατρεπτικό και δεν είναι δυνατόν -εκ φύσεως και εκ προθέσεως του έργου- να μην προκαλεί τα συντηρητικά μυαλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στέφανε Ληναίε δες τι λέει ο μέγας Ρίτσος
    για τη σεμνοτυφία στην τέχνη:
    http://www.youtube.com/watch?v=xptAcInjEgg


    Το άρθρο μόνο αστείο μπορώ να το χαρακτηρισω.

    Μάνος Ορφανουδάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. κοιτα μερικες ταινιες γινονται για να τις καταλαβει το 3% του κοινου που θα τις δει.
    Αν εσυ τωρα απο συγκεκριμενη ταινια καταλαβες το πορνο,το σεξ και το χυδαιο τοτε απλα δεν εχεις καταλαβει απολυτως τιποτα απο την ταινια.
    Επειδη την ταινια την εχω εξηγησει απειρες φορες σε απειρα φορουμς κτλ, αν πραγματικα ενδιαφερε για το νοημα της ταινιας, θα σε συμβουλευα να τη δεις αλλη μια φορα, να παρατηρησεις τι θελει να πει και επειτα αν δεν καταλαβεις παλι, να ρωτησεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι ταινίες αυτού του είδους, δεν θέλουν να πουν και δεν λένε τίποτα. Η πρόκληση ως εργαλείο διαφήμισης λειτουργεί μια χαρά. Ωστόσο λειτουργεί και αποδομητικά στις ψυχές των ανθρώπων, κυρίως νεαρής ηλικίας που τις βλέπουν. Οι ταινίες αυτές είναι απότοκα της συνολικότερης κοινωνικής σήψης και τα περί τέχνης που την αντιλαμβάνονται λίγοι, είναι φούμαρα. Την Τέχνη του Άκη Πάνου, του Γκατσου, του Ελύτη, του Λειβαδίτη, του Κακογιάννη την αντιλαμβάνονταν ΟΛΟΙ. Γιατί απλά ήταν τέχνη. ΓΝΗΣΙΑ ΛΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ που δεν προκάλει και δεν εκχυδαίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η τέχνη του Πάνου, του Λειβαδίτη και του Κακογιάννη δεν προκαλεί και δεν εκχυδαΐζει (τουλάχιστον όπως το εννοείς ανώνυμε);;;;
    Στον καιρό που βγήκανε τα έργα όλων αυτών, η δική σου φάρα τα έβριζε και τα αναθεμάτιζε... δεν άλλαξε τίποτα απολύτως... η δική σου άποψη είναι η σωστή ("δεν θέλουν να πουν και δεν λένε τίποτα") και όλοι άλλοι να πα να... ξέρεις από τέχνη, από κινηματογράφο απ'όλα... είσαι λαϊκός εσύ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ούτε μέχρι την πρώτη μισή ώρα δεν την άντεξα.... Μπράβο στον Στέφανο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κλασική περίπτωση ψευτοκουλτούρας στη λογική του "όσο προκαλούμε τόσο μονέδα, θα κόψουμε τόσο ντόρο θα κάνουμε". Ανυπαρξία μηνυμάτων και αισθητικής. Υποπροϊόν της εποχής. Ποιο ανώδυνο για τον θεατή θα ήταν να έβλεπε διαφημίσεις. Βλάπτουν λιγότερο. Βαρύγδουπη παπαριά όσο κι ο τίτλος της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. όπως πολλοί έχουν πει τα αλεξίπτωτα και τα μυαλά λειτουργούν καλύτερα όταν ανοιχτά!
    η τέχνη . . . για κάποιους ένα άγαλμα της κλασικής εποχής είναι απλά η απεικόνιση ενός γυμνού άντρα που τους προσβάλει και τους σκανδαλίζει για άλλους ένα αριστούργημα απείρου κάλους . . . άλλωστε ποιος είσαι εσύ για να κρίνεις την τέχνη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Διαφωνω με τη φιλη που λεει οτι μερικες ταινιες ειναι για να τις καταλαβαινει το 3% του κοσμου, εγω πιστευω οτι υπαρχει ενα μεγαλο ποσοστο το οποιο ειναι τοσο αφελειςνα τους πω, στενομυαλους να τους πω(δεν ξερω κι εγω πως να τους χαρακτηρισω για να μη φανω αγενης)οι οποιοι δε μπορουν να καταλαβουν το νοημα ενος εργου.
    Κυριοι και κυριες δε θα κανω για 100η φορα την ιδια ερωτηση(απ αυτο το εργο εσας σας εμειναν οι χυδαιοτητες?) αλλα θα σας ρωτησω κατι αλλο,
    μιας κι απ οτι καταλαβαινω εχετε γινει ολοι ειδικοι της τεχνης σιγουρα θα ξερετε καποιον απ τους Αριστοφανη, Αντιφανη,Εύπολη ή Κρατινο ή Μενανδρο. Εχετε παρακολουθησει ποτε αρχαιο κωμικο εργο???? Το 70% αποτελειται απο σεξουαλικα υπονοουμενα, γυμνα γεννητικα οργανα, χυδαιοτητες κλπ. Τι θελετε να πειτε λοιπον? Οτι τα αναγνωρισμενα σ ολο τον κοσμο αυτα εργα ηταν ''λουλουδια της παρακμης'' κυριε Στεφανε Ληναιε???
    Επισης εχετε δει ποτε το Requiem for a dream? (αλλο ενα παραδειγμα, πιο προσφατο, για να προλαβω το μικρο σας μυαλο πριν μου πειτε οτι δεν εχει σχεση το ενα με το αλλο). Τι εχετε να πειτε γι αυτο το εργο,ειναι ακριβως το ιδιο παραδειγμα, περιεχει σκηνες σκληρου πορνο, βρισιμο, σκηνες ολαφανερης χρησης ναρκωτικων κλπ κλπ. Θα σταθειτε σ αυτες τις σκηνες ή στο οτι τα ναρκωτικα ειναι μια προσωρινη ευφορια???
    Ελεος πια με την μεμψιμοιρια και τον μηδενισμο των Ελληνων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κρίμα να μην υπάρχουν ακόμα ξύλα στοιβαγμένα για πυρρά στις πλατείες μας ε;
    Συμφωνώ απόλυτα με τον κύριο Πυλαρινό.Ποιός έχει άλλωστε το δικαίωμα να κρίνει την τέχνη του οποιουδήποτε;
    Σπύρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ena ergo texnhs, xarakthrizetai ergo texnhs tis perisoteres fores otan exei megales antidraseis. To mono pou katafernoume kurie Lunaie me tetoiou eidoys arthra einai na toys dinoume megaluterh axia. Kai etsi prepei! As thimithoume istorika gegonota sto theatro sthn zwgrafikh sth mousikh kai se oles tis texnes, pou kapote kritikoi kai idikoi den epithumousan erga megalwn daskalwn kai twra didaskontai akoma kai se panemisthmia !! as koitaksoume ligo mprosta kai as afisoume thn texnh na proxwrhsei monh ths. Empodia etsi kai alliws den dhmiourgountai.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.

Recent Posts

free counters
single russian women contatore visite website counter
Lamia Blogs