Subscribe Twitter Twitter

Παρέμβαση - Τίτλοι Αναρτήσεων

Κυριακή 13 Μαρτίου 2011

Δεν υπάρχει Καστελόριζο σου λέω...



thumb
Ήρθε, τα είπε στον Δρούτσα (και όχι μόνο), έκανε μια βόλτα στη Θράκη για να δείξει ότι η Αγκυ­ρα «είναι εκεί» και αποχώρησε αφήνο­ντας πίσω του τον ισχυρό αντίλαλο της τουρκικής θέσης: το Καστελόριζο δεν έχει υφαλοκρηπίδα, ούτε Αποκλειστι­κή Οικονομική Ζώνη. Στις θέσεις του Α. Νταβούτογλου «αντέδρασε» ο Δ. Δρούτσας με… ψίθυρους που δεν ενόχλησαν τον φιλόδοξο νεο-Οθωμανό υπουργό Εξωτερικών της Τουρκίας.
Η επίσκεψη (και οι δηλώσεις - τοπο­θετήσεις) του επικεφαλής της τουρκι­κής διπλωματίας σε Αθήνα, Θράκη και Θεσσαλονίκη είχαν κατά κύριο λόγο δύο στόχους:
♦ Να επαναλάβει και να υπογραμ­μίσει ότι τοΚαστελόριζο αποτελεί ειδι­κή περίπτωση νησιού στη Μεσόγειο, χωρίς δικαιώματα καθορισμού Αποκλειστικής     Οικονομικής Ζώνης.


♦ Να υπενθυμίσει το ενδια­φέρον της Αγκυρας για την περιο­χή της Θράκης και τους μουσουλ­μάνους κατοίκους της.
Ο Α. Νταβούτογλου «διακήρυ­ξε» τις τουρκικές θέσεις περί του Καστελόριζου πριν φτάσει στην Αθήνα. Με συνέντευξή του στην «Καθημερινή» είχε ξεκαθαρίσει ότι το νησί αυτό βρί­σκεται στη Μεσόγειο, άρα καιεκτός του αντικειμένου του ελληνοτουρκικού δι­αλόγου για την οριοθέτηση της υφαλο­κρηπίδας στο Αιγαίο.«Σε ό,τι αφορά το Καστελόριζο», ξεκαθάρισε ο Τούρκος υπουργός, «η Τουρκία έχει βάσιμες νο­μικές και πολιτικές θέσεις σε συμφωνία με το διεθνές δίκαιο και τη νομολο­γία των διεθνών δικαστηρίων, συμπερι­λαμβανομένης και της Χάγης».
Σαφή μηνύματα
Τη θέση αυτή την επανέλαβε – με άλ­λα λόγια – και κατά τη συνέντευξη που έδωσε μετά τη συνάντηση που είχε με τον Δ. Δρούτσα. «Δεν υπάρχει θέμα αμ­φισβήτησης του καθεστώτος που ισχύει για το Καστελόριζο. Ωστόσο, εγώ νομίζω στη συνέντευξη αυτή (στην ‘‘Καθημερι­νή’’) έδωσα κάποια πάρα πολύ σαφή μη­νύματα, η Τουρκία έχει μία πολύ θετική προσέγγιση στα θέματα της επίλυσης των προβλημάτων στο Αιγαίο. Όταν ετέ­θη το θέμα του Καστελόριζου, εγώ είπα ότι ως προς τη γεωγραφική του τοποθέ­τηση, το Καστελόριζο γεωγραφικά βρί­σκεται στη Μεσόγειο, αυτό είπα. Αυτό δεν έχει σχέση με το τι σκεφτόμαστε ή οποιαδήποτε νομική θέση που υποστη­ρίζουμε για το Καστελόριζο ή για άλλα νησιά. Απλά θέλω να υπογραμμίσω και πάλι, η τοποθέτησή μου είναι απόλυτα γεωγραφική και θέλω επίσης να υπο­γραμμίσω ότι είμαστε ανοικτοί σε κάθε συζήτηση επί όλων των θεμάτων και βε­βαίως επί του Καστελόριζου. Θα το συ­ζητήσουμε με πλήρη, ανοικτή τοποθέ­τηση. Αυτή είναι η δική μας τοποθέτηση για το Καστελόριζο. Βεβαίως, η Ελλάδα έχει κάποιες δικές της τοποθετήσεις και βρισκόμαστε, συζητάμε, πρέπει να τα συζητάμε τα θέματα ανοικτά και με σαφήνεια. Με τον ίδιο τρόπο πραγμα­τοποιούνται και οι επίσημες συνομιλίες μεταξύ μας».
Οι δηλώσεις και οι τοποθετήσεις του Α. Νταβούτογλου δεν εξέπληξαν Έλλη­νες διπλωμάτες, οι οποίοι εδώ και και­ρό (τουλάχιστον από το περασμένο κα­λοκαίρι) έχουν αντιληφθεί ότι η ελληνι­κή κυβέρνηση έχει σιωπηρά αποδεχτεί την τουρκική απαίτηση για εξαίρεση του Καστελόριζου από τις ελληνοτουρκικές συνομιλίες για την οριοθέτηση της υφα­λοκρηπίδας.
Χαρακτηριστική της ελληνικής σιω­πής στις «αδιαπραγμάτευτες» τουρ­κικές απαιτήσεις ήταν ο… ψίθυρος με τον οποίο τοποθετήθηκε ο Δ. Δρούτσας μετά τη συνάντησή του με τον Νταβούτογλου: «Είναι γνωστή η ελληνι­κή θέση, οι διερευνητικές επαφές για εμάς έχουν στόχο την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας και το έχουμε πει από την αρχή και είναι αυτονόητο, από τον Έβρο μέχρι και το Καστελόριζο, αλλά θα ήθελα να εστιάσω περισσότερο σε αυτό που και ο κύριος Νταβούτογλου είπε, ότι πρόκειται για μία προσπάθεια ειλικρινή, μία σοβαρή προσπάθεια η οποία γίνεται».
Περί της σημασίας του Καστελόριζου για την ελληνική υφαλοκρηπίδα (και την εγκληματική… αμέλεια της κυβέρνησης να ορίσει ΑΟΖ στην περιοχή) αρκεί να ρί­ξει κανείς μια ματιά στον χάρτη, αλλά και να θυμηθεί (ή να αναζητήσει) το περσινό (10 Φεβρουαρίου) πρωτοσέλιδο αποκαλυπτικό δημοσίευμα του «Π» με τίτλο: «Πετρέλαιο στο Καστελόριζο»…
Ευρωπαίοι και Αμερικανοί έχουν πέσει πάνω μας σαν τα κοράκια...
Σαν κοράκια πάνω από το πτώμα έχουν μα­ζευτεί οι «σύμμαχοι και φίλοι» Αμερικανοί και Ευρωπαίοι. Από τη μία για να μας βάλουν στο λούκι της «υποθήκης μέσω όπλων», που­λώντας μας ό,τι αυτοί θέλουν κι όχι ό,τι εμείς πραγματικά χρειαζόμαστε. Και από την άλλη, με την ευκαιρία της κατάρρευσης στην οποία αυτοί οι ίδιοι μας σπρώχνουν, θέλουν να αρπά­ξουν ό,τι έχει απομείνει από τις αμυντικές βι­ομηχανίες!
Ο Γιώργος Παπανδρέου βρίσκεται σήμερα στο Παρίσι για ραντεβού με τον Νικολά Σαρκοζί. Ναι, θα πούνε για την επιμήκυνση, για την 25η Μαρτίου και όλα τα σχετικά, αλλά ο σύζυ­γος της Κάρλα Μπρούνι έχει μια μεγάλη «καού-ρα». Να «ξεφορτωθεί» έξι φρεγάτες Fremm, οι οποίες κόπηκαν για λόγους οικονομίας από το Γαλλικό Ναυτικό και κάποιος πρέπει να τις πάρει! Κόστος έξι δισ. και μην ακούτε τίποτα απ’ αυτά που λένε τα διάφορα «παπαγαλάκια» για 2,8 δισ. και άλλα ποσά που αναφέρονται ως προϋπολογισθέντα στα χαρτιά. Αυτή τη στιγμή η τιμή κάθε φρεγάτας είναι 750 εκατομμύρια ευρώ και ανεβαίνει.
Οι φρεγάτες
Αυτό είναι το ένα μεγάλο πρόβλημα. Το δεύ­τερο εξίσου σημαντικό είναι ότι οι ναύαρχοι δεν τις θέλουναυτές τις φρεγάτες!!! Γιατί; Είναι τεράστιες. Διπλάσιες σε όγκο από αυτές που διαθέτει σήμερα ο στόλος και άρα δυσκίνητες. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι δεν χωράνε καν στον ναύσταθμο, στον οποίο πρέπει να γίνουν εκβα­θύνσεις! Τι καλό έχουν; Τα βλήματα Scalp, με βεληνεκές 1.000 χλμ…
Οι ναύαρχοι όμως «πιέζονται», γιατί η απόφαση για τις φρεγάτες – που είχε ληφθεί επί Καραμανλή – είναι πρώτα απ’ όλα πολιτική, λένε. Κι επειδή το ΠΑΣΟΚ... συνεχίζει το κρά­τος και τις γκάφες της Ν.Δ. στον χώρο των εξο­πλισμών, πρέπει ντε και καλά να πάρουμε τα πλοία! Οι «ναυαρχούκοι» ετοίμασαν μία αντι­πρόταση, σύμφωνα με την οποία λένε:
◆ Ας πάρουμε δύο από τα «γαϊδούρια» τις Fremm, τις οποίες θα βολέψουμε στη Σούδα, που έχει μεν βάθος, αλλά θα χρειαστεί κι εκεί προβλήτας.
◆ Να πάρουμε και δύο κορβέτες να κάνου­με τη δουλειά μας στο Αιγαίο, όπου απ’ ό,τι φαίνεται αγριεύει το πράγμα.
Οι Γάλλοι όμως, λένε οι πληροφορίες, συ­ζητάνε το πολύ-πολύ αντί για έξι να μας φτιά­ξουν τέσσερις φρεγάτες. Πού; Μα στα ναυπη­γεία Ελευσίνας, τα οποία είχαν υπογράψει και συμφωνία μαζί τους. Έλα όμως που στο μεταξύ τα ναυπηγεία Ελευσίνας πάνε να «τινάξουν πέ­ταλα». Η αγγλική ΒΑΕ κατήγγειλε τη σύμβαση ναυπήγησης πυραυλακάτων με την Ελευσίνα και το λουκέτο φαίνεται πολύ πιθανό! Ποιος μένει σ’ αυτή την περίπτωση να αναλάβει τη ναυπήγηση; Ο Ισκαντάρ Σάφα και τα ναυπη­γεία Σκαραμαγκά, στα οποία απ’ ό,τι φαίνεται εδρεύει ο «μήνας που θρέφει τους 11»! Αν μετά τα δυο υποβρύχια πάρει και τις φρεγάτες ο Σά-φα, δεν έχει κανέναν λόγο να κυνηγήσει δου­λειές, όπως υποσχόταν. Μία είχε υποσχεθεί όλη κι όλη, από τη Λιβύη, κι έπεσε ο Καντάφι.
Εκτός από τους Γάλλους εμφανίστηκαν και οι Αμερικανοί για την ΕΑΒ, άρα όπου να ’ναι σκάνε μύτη και οι Γερμανοί. Γι’ αυτούς θα επα­νέλθουμε, γιατί έχουν σχέση με το νέο αερο­σκάφος.
Bookmark and Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.

Recent Posts

free counters
single russian women contatore visite website counter
Lamia Blogs