Σε πανελλαδικό άνοιγμα των διοδίων προχώρησαν την Κυριακή τα μέλη του κινήματος για τη μη πληρωμή τους. Η διαμαρτυρία ξεκίνησε στις 12 το μεσημέρι και κορυφώθηκε σε αρκετές περιοχές στις 15.00.
Στόχος των διοργανωτών ήταν να ανοίξουν όλοι οι σταθμοί των διοδίων της χώρας και για το λόγο αυτό σε πολλές περιοχές πραγματοποιήθηκαν προσυγκεντρώσεις, ενώ έγινε μετακίνηση πολιτών με λεωφορεία.
Από την επιτροπή αγώνα της περιοχής του Ωρωπού, ο Στρατής Λουπάτατζης, που παραβρέθηκε στο άνοιγμα των διοδίων των Αφιδνών, δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι ζητούν να καταργηθούν οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί και έχουν τη λογική της προπληρωμής.
Ανέφερε ότι οι κάτοικοι της περιοχής του Ωρωπού πληρώνουν κάθε χρόνο 1.500 με 1.700 ευρώ για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, ενώ σε ό,τι αφορά στις διώξεις σε μέλη του κινήματος είπε ότι αυτές είναι μεμονωμένες. «Όλα αυτά γίνονται για να μας εκφοβίζουν, εμείς περιμένουμε τις ομαδικές κλήσεις και είμαστε έτοιμοι να πάμε στα δικαστήρια».
Στόχος των διοργανωτών ήταν να ανοίξουν όλοι οι σταθμοί των διοδίων της χώρας και για το λόγο αυτό σε πολλές περιοχές πραγματοποιήθηκαν προσυγκεντρώσεις, ενώ έγινε μετακίνηση πολιτών με λεωφορεία.
Από την επιτροπή αγώνα της περιοχής του Ωρωπού, ο Στρατής Λουπάτατζης, που παραβρέθηκε στο άνοιγμα των διοδίων των Αφιδνών, δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι ζητούν να καταργηθούν οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί και έχουν τη λογική της προπληρωμής.
Ανέφερε ότι οι κάτοικοι της περιοχής του Ωρωπού πληρώνουν κάθε χρόνο 1.500 με 1.700 ευρώ για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, ενώ σε ό,τι αφορά στις διώξεις σε μέλη του κινήματος είπε ότι αυτές είναι μεμονωμένες. «Όλα αυτά γίνονται για να μας εκφοβίζουν, εμείς περιμένουμε τις ομαδικές κλήσεις και είμαστε έτοιμοι να πάμε στα δικαστήρια».
Το μέλος του κινήματος «Πολίτες της Δυτικής Αθήνας» Δημήτρης Ντάβος, που βρέθηκε στο άνοιγμα των διοδίων της Αττικής οδού στη Φυλής, δήλωσε ότι «οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί είναι καταχρηστικές και παράνομες. Δεν είναι δυνατόν να πληρώνεις για κάτι που δεν έχει κατασκευαστεί ακόμα».
Πολίτες και εκπρόσωποι φορέων της Πελοποννήσου αναπτύχθηκαν σε όλους τους σταθμούς διοδίων από το Μάναρι Ασέας ως και τον Ισθμό, σήκωσαν τις μπάρες, ενώ μοίρασαν και ενημερωτικό φυλλάδιο του κινήματος «Δεν πληρώνω».
Στα διόδια Μαλγάρων, Θεσσαλονίκης και Λεπτοκαρυάς συγκεντρώθηκε στις 3 το μεσημέρι, πλήθος κόσμου και εκρπόσωποι φορέων, επιτρέποντας την ελεύθερη διέλευση των οχημάτων.
«Η συγκλονιστική συμμετοχή στην κινητοποίηση δείχνει ότι είμαστε ένα πλατύ κίνημα πολιτών, που διεκδικούμε τα δικαιώματά μας. Είναι ύβρις να χαρακτηριζόμαστε ΄΄τσαμπατζήδες΄΄ από τους μεγαλοεργολάβους, τους εκπροσώπους τους και τις τράπεζες που λυμαίνονται το εθνικό οδικό δίκτυο. Σε κάθε περίπτωση τους επιστρέφουμε τον χαρακτηρισμό», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Νίκος Νούλας, μέλος της Πρωτοβουλίας Πολιτών, που συγκεντρώθηκαν στα διόδια των Μαλγάρων.
Σε συνέντευξή του στην Καθημερινή της Κυριακής, ο Δημήτρης Ρέππας δηλώνει ότι η Ελλάδα δεν θα αποκτήσει «ταυτότητα ανομίας», με αφορμή το κίνημα πολιτών που δεν πληρώνει σε διόδια και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Ο υπουργός Υποδομών ξεκαθαρίζει πως προέχει «η απαξίωση της κοινωνικής αντίληψης του τζαμπατζή», ενώ υποστηρίζει την ανάγκη να υπάρξουν δραστικές αλλαγές οι οποίες μάλιστα, όπως τονίζει, «ξεβολεύουν κάποιους».
«Οι αντιδράσεις αυτών που ξεβολεύονται, επιβεβαιώνουν το βάθος των αλλαγών που προωθούμε και προμηνύουν το βαθμό αποτελεσματικότητάς τους», αναφέρει και ζητεί από τους πολίτες να κινηθούν με κανόνες, μέσα σε ένα πλαίσιο που συνεπάγεται δικαιώματα και υποχρεώσεις.
«Δεν πρόκειται ν' αφήσουμε τη χώρα εκτεθειμένη στον κίνδυνο της διεθνούς ανυποληψίας και της περιθωριοποίησης, γιατί εκεί οδηγείται μια χώρα με ταυτότητα ανομίας», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Ρέππας.
Αναφερόμενος στις απεργιακές κινητοποιήσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, εκτιμά πως η ταλαιπωρία των πολιτών θα είναι μια παρένθεση και δηλώνει πως θεωρεί την επίταξη ως οριακή επιλογή, στην οποία πάντως δεν προτίθεται να καταφύγει.
Ακόμη, ο υπουργός τάσσεται υπέρ των αναλογικών διοδίων, ζητώντας αυτή η λύση να προβλεφθεί στις συμβάσεις με τις εταιρίες, έτσι ώστε το μέτρο να αρχίσει να ισχύει μέσα σε ένα χρόνο.
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Μεταφορών Σπ. Βούγιας χαρακτήρισε το κίνημα «Δεν πληρώνω» ως «απολίτικο», τονίζοντας πως με την τελευταία διαμόρφωση των εισιτηρίων στα αστικά λεωφορεία της Θεσσαλονίκης, επήλθε μια «δίκαιη ισορροπία».
«Οι επιβάτες που σέβονται το μέσον το οποίο χρησιμοποιούν, είναι αυτοί που θα δώσουν και στους άλλους να καταλάβουν ότι το κίνημα αυτό δεν έχει πολιτική βάση. Είναι στην ουσία απολίτικο και βασίζεται κυρίως πάνω στην ευκολία του τζάμπα. Στην πραγματικότητα, μπορεί να παρασύρει κάποιους καθημερινά, όμως υπονομεύει την αξιοπιστία και την αποδοτικότητα των μαζικών μεταφορών», ανέφερε.
Πολίτες και εκπρόσωποι φορέων της Πελοποννήσου αναπτύχθηκαν σε όλους τους σταθμούς διοδίων από το Μάναρι Ασέας ως και τον Ισθμό, σήκωσαν τις μπάρες, ενώ μοίρασαν και ενημερωτικό φυλλάδιο του κινήματος «Δεν πληρώνω».
Στα διόδια Μαλγάρων, Θεσσαλονίκης και Λεπτοκαρυάς συγκεντρώθηκε στις 3 το μεσημέρι, πλήθος κόσμου και εκρπόσωποι φορέων, επιτρέποντας την ελεύθερη διέλευση των οχημάτων.
«Η συγκλονιστική συμμετοχή στην κινητοποίηση δείχνει ότι είμαστε ένα πλατύ κίνημα πολιτών, που διεκδικούμε τα δικαιώματά μας. Είναι ύβρις να χαρακτηριζόμαστε ΄΄τσαμπατζήδες΄΄ από τους μεγαλοεργολάβους, τους εκπροσώπους τους και τις τράπεζες που λυμαίνονται το εθνικό οδικό δίκτυο. Σε κάθε περίπτωση τους επιστρέφουμε τον χαρακτηρισμό», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Νίκος Νούλας, μέλος της Πρωτοβουλίας Πολιτών, που συγκεντρώθηκαν στα διόδια των Μαλγάρων.
Σε συνέντευξή του στην Καθημερινή της Κυριακής, ο Δημήτρης Ρέππας δηλώνει ότι η Ελλάδα δεν θα αποκτήσει «ταυτότητα ανομίας», με αφορμή το κίνημα πολιτών που δεν πληρώνει σε διόδια και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Ο υπουργός Υποδομών ξεκαθαρίζει πως προέχει «η απαξίωση της κοινωνικής αντίληψης του τζαμπατζή», ενώ υποστηρίζει την ανάγκη να υπάρξουν δραστικές αλλαγές οι οποίες μάλιστα, όπως τονίζει, «ξεβολεύουν κάποιους».
«Οι αντιδράσεις αυτών που ξεβολεύονται, επιβεβαιώνουν το βάθος των αλλαγών που προωθούμε και προμηνύουν το βαθμό αποτελεσματικότητάς τους», αναφέρει και ζητεί από τους πολίτες να κινηθούν με κανόνες, μέσα σε ένα πλαίσιο που συνεπάγεται δικαιώματα και υποχρεώσεις.
«Δεν πρόκειται ν' αφήσουμε τη χώρα εκτεθειμένη στον κίνδυνο της διεθνούς ανυποληψίας και της περιθωριοποίησης, γιατί εκεί οδηγείται μια χώρα με ταυτότητα ανομίας», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Ρέππας.
Αναφερόμενος στις απεργιακές κινητοποιήσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, εκτιμά πως η ταλαιπωρία των πολιτών θα είναι μια παρένθεση και δηλώνει πως θεωρεί την επίταξη ως οριακή επιλογή, στην οποία πάντως δεν προτίθεται να καταφύγει.
Ακόμη, ο υπουργός τάσσεται υπέρ των αναλογικών διοδίων, ζητώντας αυτή η λύση να προβλεφθεί στις συμβάσεις με τις εταιρίες, έτσι ώστε το μέτρο να αρχίσει να ισχύει μέσα σε ένα χρόνο.
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Μεταφορών Σπ. Βούγιας χαρακτήρισε το κίνημα «Δεν πληρώνω» ως «απολίτικο», τονίζοντας πως με την τελευταία διαμόρφωση των εισιτηρίων στα αστικά λεωφορεία της Θεσσαλονίκης, επήλθε μια «δίκαιη ισορροπία».
«Οι επιβάτες που σέβονται το μέσον το οποίο χρησιμοποιούν, είναι αυτοί που θα δώσουν και στους άλλους να καταλάβουν ότι το κίνημα αυτό δεν έχει πολιτική βάση. Είναι στην ουσία απολίτικο και βασίζεται κυρίως πάνω στην ευκολία του τζάμπα. Στην πραγματικότητα, μπορεί να παρασύρει κάποιους καθημερινά, όμως υπονομεύει την αξιοπιστία και την αποδοτικότητα των μαζικών μεταφορών», ανέφερε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.