Σε περίπου δέκα χιλιάδες υπολογίζονται τα νοικοκυριά που θα βρίσκονται κάθε χρόνο σε μόνιμη αδυναμία πληρωμής των δανειακών τους υποχρεώσεων και θα ζητούν τη δικαστική ρύθμιση των οφειλών τους, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
Το ενδιαφέρον των πολιτών είναι ήδη πολύ έντονο και αυτό καταδεικνύεται από την αυξημένη προσέλευση που υπάρχει σε όλες τις ενημερωτικές ημερίδες που πραγματοποιούνται με αυτό το θέμα ανά την Ελλάδα με τη συμμετοχή και δικηγόρων. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι από τον Ιανουάριο που έχει ξεκινήσει η εφαρμογή του νόμου μέχρι σήμερα ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή κ. Δ. Σπυράκος έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 12 ημερίδες και έχει απαντήσει σε πλήθος εξειδικευμένων ερωτημάτων ενώ οι ενώσεις καταναλωτών επεξεργάζονται την κατάρτιση δύο - τριών σχεδίων αγωγών που θα καλύπτουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εύρος περιπτώσεων καθώς η πολυπλοκότητα της κάθε μίας περίπτωσης είναι αιτία κωλυσιεργιών επί της διαδικασίας.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία των ενώσεων καταναλωτών και από τα στοιχεία των δικηγόρων, δεν έχουν κατατεθεί μέχρι τώρα οι αγωγές που δικαιολογούνται από το αυξημένο ενδιαφέρον που εκδηλώνεται από τους δανειολήπτες και αυτό αποδίδεται στο ότι ακόμη δεν έχουν αγχωθεί οι πολίτες καθώς ισχύει η πρόβλεψη από την κυβέρνηση για το πάγωμα των πλειστηριασμών.
Η εκτίμηση των στελεχών της γενικής γραμματείας Καταναλωτή είναι ότι θα υπάρξει γεωμετρική αύξηση των καταθέσεων αγωγών που θα ξεκινήσει από το δεύτερο εξάμηνο του έτους και σε δύο με τρία χρόνια υπολογίζεται ότι ο αριθμός των αγωγών που θα κατατίθεται για αυτό το λόγο θα είναι ο τετραπλάσιος του αριθμού των αγωγών που θα κατατεθεί μέχρι το τέλος του 2011.
Να σημειωθεί ότι η Εurobank με επιστολή της προς τη γενική γραμματεία Καταναλωτή σημειώνει την πρόθεση της τράπεζας να δει με ευαισθησία το θέμα, σημειώνει ότι το διάστημα προσαρμογής που έδωσε το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ήταν μικρό και εν τέλει όπως σχολιάζουν στο ΑΠΕ στελέχη της γενικής γραμματείας Καταναλωτή ''ακόμη και αν υπήρχε διάθεση υπονόμευσης του νόμου στην αρχή της διαδικασίας αυτή σήμερα ακόμη και οι ίδιες οι τράπεζες διακρίνουν ότι υπάρχει βάση γιαυτή τη νομοθεσία και έχουν αλλάξει άποψη για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν όσους φτάνουν στην πόρτα τους για συμβιβασμό''.
Ως παράδειγμα της εξελικτικής πορείας μιας τέτοιας νομοθεσίας αναφέρεται η περίπτωση τη Γερμανίας. Αντίστοιχος νόμος εφαρμόστηκε το 1999 ξεκινώντας με 3.500 αιτήσεις και πέρυσι η χρονιά έκλεισε με 140.000 αιτήσεις.
Απαιτείται δηλαδή μια εξοικείωση του κόσμου με τη νομοθεσία σε βάθος χρόνου και όπως σχολιάζει ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή στο ΑΠΕ κ. Δ. Σπυράκος ''είναι πολύ νωρίς για να χαρακτηρίζεται αποτυχημένο το εγχείρημα καθώς μόλις τον Ιανουάριο ξεκίνησε η εφαρμογή του νόμου''.
Μεγάλη βοήθεια αναμένεται να δοθεί στην αξιοποίηση των ευεργετικών διατάξεων του νόμου από τη δημιουργία πανελλήνιου δικτύου παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών και υποστήριξης καταναλωτών σε θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης της υπερχρέωσης. Η σχετική υπουργική απόφαση αναμένεται να υπογραφεί από τους συναρμόδιους υπουργούς εντός των αμέσως προσεχών ημερών εφόσον η σχετική πράξη εντάχθηκε στα κονδύλια του ΕΣΠΑ.
Στις ρυθμίσεις της συγκεκριμένης πράξης προβλέπεται και η αμοιβή που θα λαμβάνουν δικηγόροι (100 ευρώ) και ενώσεις καταναλωτών (30 ευρώ ανά υπόθεση) για την επίτευξη εξωδικαστικού συμβιβασμού. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1.530.000 ευρώ με εκτίμηση ποσοστού επίτευξης συμβιβασμού 30% και αριθμό διεκπεραιωμένων υποθέσεων 20.000 κατά προσέγγιση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.