Subscribe Twitter Twitter

Παρέμβαση - Τίτλοι Αναρτήσεων

Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2011

Μεθοδευμένες και εγκληματικές οι ευθύνες των κομμάτων του δικομματισμού για τα ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών

Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. που υποχρέωναν επί χρόνια τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες να δανείζονται με ληστρικούς όρους, τώρα ζητάνε τα ρέστα από τους εργαζόμενους και τους επιβάτες.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων παρουσίασε στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου (14/12/2010), το σχέδιο νόμου για την «Εξυγίανση, Αναδιάρθρωση και Ανάπτυξη των Αστικών Συγκοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής».
Η κυβέρνηση φαίνεται αποφασισμένη να προχωρήσει με διαδικασίες express στην ψήφιση και άμεση υλοποίησή του, ανταποκρινόμενη στις υποχρεώσεις που απορρέουν από το επαίσχυντο Μνημόνιο που υπέγραψε με την τρόικα και στο οποίο υπάρχει ειδική παράγραφος που αναφέρεται στη διαχείριση και αποκρατικοποίηση κρατικών επιχειρήσεων και ορίζει:
«Θα συνταχθεί ένα χρονοδιάγραμμα και σχέδιο δράσης για τη βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων των μεγαλύτερων ζημιογόνων επιχειρήσεων, κυρίως στον τομέα των σιδηροδρόμων και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει:
* Μείωση της κρατικής επιδότησης, που, σύμφωνα με δημοσιεύματα, θα περιοριστεί στα 120-150 εκατ. ευρώ έναντι 728 εκατ. ευρώ που ήταν η άμεση και έμμεση επιδότηση, με συνέπεια την αύξηση του ενιαίου εισιτηρίου από 30%-160%. (Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα εισιτήρια αυξήθηκαν πάνω από 100% το 2009).
* Μείωση της διάρκειας του ενιαίου εισιτηρίου σε μία από μιάμιση ώρα που ισχύει σήμερα, δραστική περικοπή δεκάδων περιφερειακών δρομολογίων που θεωρούνται «ζημιογόνα» (κυρίως στις φτωχές συνοικίες που είναι στα περίχωρα), με στόχο να παραμείνουν τα βασικά δρομολόγια στις κεντρικές συνοικίες, που αποτελούν και το φιλέτο για τους ιδιώτες, σταμάτημα των εγγυήσεων του Ελληνικού Δημοσίου για τη σύναψη δανείων και ανάθεση δραστηριοτήτων του οργανισμού σε ιδιώτες (σε πρώτη φάση θα ανατεθεί σε ιδιώτες το έργο της έκδοσης εισιτηρίων και του ελέγχου των επιβατών).
* Για τους εργαζόμενους περιλαμβάνει μεταφορά 1.500 εργαζομένων κατ’ ελάχιστον σε φορέα υποδοχής, εργασιακές διαθεσιμότητες, ημιαπασχόληση, μικρότερες αποδοχές, διάλυση εργασιακών σχέσεων, κατάργηση θέσεων εργασίας, κατάργηση ασφαλιστικών δικαιωμάτων και κατ’ επέκταση οικονομική καταστροφή των ασφαλιστικών ταμείων.
* Για την αναγκαιότητα αυτών των επαίσχυντων αλλαγών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, η κυβέρνηση και οι «σύμμαχοι» της (συγκροτήματα τύπου, ΜΜΕ και δημοσιογράφοι) επικαλούνται τα ελλείμματά τους και ισχυρίζονται ψευδώς ότι για όλα φταίνε κυρίως οι υψηλές αμοιβές των εργαζομένων.
Αποσιωπούν όμως επιμελώς και σκοπίμως να πουν ότι την αποκλειστική ευθύνη για το έλλειμμα είχε το κράτος, γιατί όχι μόνο δεν ήταν συνεπές διαχρονικά στις οικονομικές υποχρεώσεις του που απορρέουν από τη νομοθεσία, αλλά υποχρέωνε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ειδικώτερα τον ΟΑΣΑ να δανείζεται με επαχθείς όρους από τις τράπεζες τα ποσά που έπρεπε να δίνει, ως αντισταθμιστική καταβολή για τον κοινωνικό του ρόλο στον ΟΑΣΑ, όπως προβλέπεται με το άρθρο 5, παρ. 5 του Ν.2669/1998 που ορίζει:
«Η διαφορά του λειτουργικού κόστους και του καθοριζόμενου κάθε φορά κομίστρου, όπως προσδιορίζεται αυτό με την τιμολογιακή πολιτική, αποτελεί κοινωνική παροχή, η οποία αντισταθμίζεται με την καταβολή της διαφοράς (αντισταθμιστική καταβολή) από τον κρατικό προϋπολογισμό».
Όμως αυτή την παράγραφο του Ν.2669/1998 την εκτελούσαν «μερικώς» οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ., ενώ δεν παρέλειπαν ποτέ να εφαρμόσουν με συνέπεια την παράγραφο 18 του ίδιου άρθρου του Ν. 2669/1998 που προέβλεπε ότι εφόσον η αντισταθμιστική καταβολή για δημοσιονομικούς λόγους δεν καλύπτεται εξ ολοκλήρου με επιδότηση του κρατικού προϋπολογισμού, θα καλύπτεται με δάνεια που χορηγούνται με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.
Ο παρακάτω πίνακας είναι αποκαλυπτικός και προέρχεται από την τελευταία έκθεση της ελεγκτικής εταιρείας BDO (2009) για τον ΟΑΣΑ.
Επιπλέον, υπάρχουν μια σειρά από συμβάσεις που είχε ο ΟΑΣΑ και οι θυγατρικές του, κυρίως η ΕΘΕΛ, με διάφορα υπουργεία στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής, για την επιδότηση των μετακινήσεων των μαθητών και των φοιτητών και των ειδικών κοινωνικών ομάδων, όπως οι ηλικιωμένοι και τα άτομα με αναπηρίες σύμφωνα με τον Ν. 2669/1998.
Σύμφωνα με τον λογιστικό έλεγχο που έχει γίνει στις συμβάσεις που έκλεισαν το 2008, οι οφειλές των υπουργείων προς τον οργανισμό έχουν ως εξής:
Υπουργείο Παιδείας: 275.000.000 ευρώ, το υπουργείο Υγείας: 140.000.000 ευρώ, το υπουργείο Πολιτισμού: 2.000.000, το υπουργείο Ναυτιλίας: 1.400.000 ευρώ, το υπουργείο Εθν. Άμυνας: 1.100.000, το υπουργείο Εργασίας: 800.000 ευρώ και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη: 500.000 ευρώ.
Όπως προκύπτει από τις εκθέσεις των ορκωτών λογιστών, τα ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών οφείλονται αποκλειστικά στην αθέτηση των θεσμοθετημένων υποχρεώσεων του κράτους έναντι των υπηρεσιών «κοινωνικής παροχής» των συγκοινωνιακών φορέων.
Η φιλολογία περί ελλειμματικών επιχειρήσεων στις αστικές συγκοινωνίες χρησιμοποιείται σαν προπαγάνδα για να διαβρώσουν τον κοινωνικό χαρακτήρα των δημόσιων μεταφορών, να ζυμωθεί ανάλογα η κοινωνία, έτσι ώστε να αποτελέσουν εύκολη λεία στα χέρια μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων.
Η κυβέρνηση πρέπει να σταματήσει να λειτουργεί σαν φοροεισπράκτορας σε βάρος των πολιτών της χώρας «πειθαρχώντας» στις εντολές της τρόικα, προχωρώντας στη δραστική περικοπή της επιδότησης και στην λεηλασία των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες. Η κυβέρνηση οφείλει στα πλαίσια της κοινωνικής πολιτικής, με δεδομένο ότι το 2009 τα εισιτήρια αυξήθηκαν πάνω από 100%, όχι μόνο να μην προχωρήσει σε καμιά αύξηση των εισιτηρίων του ΟΑΣΑ, αλλά αντίθετα να προχωρήσει σε μειώσεις των εισιτηρίων και να διευρύνει την επιδότησή τους και σε άλλες ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (ανέργους, με εισόδημα κάτω από το όριο φτώχειας κ.ά.).
Η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να εφαρμόσει τον νόμο και να καλύπτει πλήρως την ετήσια αντισταθμιστική καταβολή, έτσι ώστε να μην προσφεύγει σε δανεισμό ο ΟΑΣΑ και να καταβάλλει τα οφειλόμενα των προηγούμενων ετών στον ΟΑΣΑ και να μην εκχωρήσει καμία δραστηριότητα των αστικών συγκοινωνιών σε ιδιώτες.
Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν πρέπει να προχωρήσει σε μεταφορές προσωπικού, εργασιακές διαθεσιμότητες, μειώσεις αποδοχών, αλλαγές στα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, αλλά αντίθετα, σε συνεργασία με τους εργαζόμενους, να προχωρήσει σε έναν σχεδιασμό μεσοπρόθεσμο για τις αστικές συγκοινωνίες, όπου η μεταφορά δεν θα αντιμετωπίζεται ως αγοραίο εμπόρευμα, αλλά θα στοχεύει στη βελτίωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που θα είναι ασφαλή και γρήγορα, προσιτά σε όλους, δεν θα επιβαρύνουν άλλο το περιβάλλον, θα εξοικονομείται ενέργεια, θα βοηθούν την ανάπτυξη της χώρας και θα στηρίζουν την κοινωνία.

Aπ' την ΑΥΓΗ το είδα εδώ: http://www.inprecor.gr
Bookmark and Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.

Recent Posts

free counters
single russian women contatore visite website counter
Lamia Blogs