Subscribe Twitter Twitter

Παρέμβαση - Τίτλοι Αναρτήσεων

Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011

Οι συγχωνεύσεις «αγγίζουν» την ελληνική τηλεοπτική αγορά

Στην πολυεπίπεδη ανακατανομή στην τηλεοπτική αγορά της χώρας, αλλά και σε ευρεία αλλαγή των μέχρι τώρα κανόνων λειτουργίας της, με ουσιαστικές ανατροπές σε όλα τα στάδια παραγωγής των επιχειρήσεων του κλάδου, οδηγεί η σημαντική κάμψη εσόδων που καταγράφεται στο μέσο, ως συνέπεια της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης.
Κώστας Κιμπουρόπουλος, πρόεδρος της Ένωσης Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας: «Τίποτε δεν θα είναι ίδιο τα επόμενα χρόνια, σε κανέναν τομέα της τηλεόρασης»
«Τίποτε δεν θα είναι ίδιο τα επόμενα χρόνια, σε κανέναν τομέα της τηλεόρασης», ανέφερε μόλις πριν από μερικές ημέρες ο πρόεδρος της Ένωσης Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας, Κώστας Κιμπουρόπουλος, καλούμενος να τοποθετηθεί σχετικά με την υφιστάμενη κατάσταση στην αγορά. Πρόκειται για δήλωση, η οποία δείχνει σαφώς που βρίσκεται η «κορυφή του παγόβουνου» και σε συνδυασμό με τις επερχόμενες θεσμικές αλλαγές, προοιωνίζεται κοσμογονία.
Νέο τοπίο υπό διαμόρφωση
Αλλαγή στο μετοχικό σχήμα καναλιών εθνικής εμβέλειας, ή σε διαφορετική περίπτωση «διόρθωση» -για κάποιους αναγκαία εδώ και χρόνια- στη λειτουργία της τηλεοπτικής αγοράς, διαγράφεται στον ορίζοντα, μέσα στους επόμενους μήνες, αν δεν υπάρξει αναχρηματοδότηση δανειακών υποχρεώσεων επιχειρήσεων του κλάδου. Σε κάθε περίπτωση καταλύτη των εξελίξεων θα αποτελέσουν οι θεσμικές αλλαγές που ετοιμάζει το υπουργείο Πολιτισμού, με τις οποίες θα καταστεί δυνατή η συγχώνευση τηλεοπτικών επιχειρήσεων ή η εκτεταμένη συνεργασία τους σε πολλαπλά επίπεδα, με πρώτο στη λίστα το τεχνικό κομμάτι.
Υπενθυμίζεται ότι όταν πριν από μερικούς μήνες είχε δημοσιοποιηθεί σχέδιο συνεργασίας μεταξύ δύο τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας (Alpha και Star), η προοπτική είχε ξεσηκώσει ποικίλες αντιδράσεις, γι' αυτό θα επιδρούσε αρνητικά στον τομέα της απασχόλησης και στα δυο κανάλια. Σήμερα, μερικούς μήνες μετά, όπως λένε οι πληροφορίες η λίστα με τους συνεργαζόμενους σταθμούς, δεδομένης της κατάστασης, περιλαμβάνει κι άλλους και το ενδεχόμενο μοιάζει περισσότερο κοντινό παρά ποτέ. Ο συνολικός επαναπροσδιορισμός του τηλεοπτικού πεδίου της χώρας είναι απλώς ζήτημα χρόνου.
Τρεις μεγάλοι παίκτες
Η πίτα της τηλεόρασης έχει συρρικνωθεί από τα προ διετίας 600 εκατ. ευρώ, στα 350 εκατ. ευρώ, γεγονός που όπως γίνεται κατανοητό δεν αφήνει πολλά περιθώρια. Σύμφωνα με εκτιμήσεις που έκαναν άνθρωποι του χώρου στη «Ν» (όχι μόνο Ελλήνων, αλλά και αλλοδαπών), το ενδεχόμενο στο προσεχές χρονικό διάστημα το ελληνικό τηλεοπτικό πεδίο να συνθέτουν 3 μεγάλοι Όμιλοι με ισάριθμα ενημερωτικά κανάλια και ενδεχομένως με συμμετοχές σε μικρότερα ψυχαγωγικά, δεν είναι καθόλου απίθανο. Μάλιστα οι ξένοι εκτιμούν ότι μεσοπρόθεσμα οι Όμιλοι θα γίνουν 2.
Σε περίπου 15 ημέρες από σήμερα η κυβέρνηση θα δώσει στη δημοσιότητα τις θεσμικές αλλαγές που ετοιμάζει για τη συγχώνευση των τηλεοπτικών επιχειρήσεων, πράγμα που όπως εκτιμούν τα στελέχη της αγοράς θα δημιουργήσει το απαραίτητο περιβάλλον για την ταχεία διόρθωση στρεβλώσεων που δημιουργήθηκαν επί σειρά ετών στην τηλεοπτική αγορά.
Προβλέψεις του νέου νόμου
Σύμφωνα με τις πληροφορίες και πέρα από τις αυτονόητες συνέπειες που προκαλούν οι συγχωνεύσεις, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι δυνατότητες που υπάρχουν για συνεργασίες. Σύμφωνα με αυτές, η ευρεία συνεργασία σε τεχνικά θέματα, στον τρόπο αποκόμισης περιεχομένου και της πρωτογενούς επεξεργασίας του, με ό, τι αυτό συνεπάγεται, όσον αφορά τις ανάγκες των τηλεοπτικών σταθμών θα καταστεί εφικτή. Επισημαίνεται ότι οι συνεργασίες αυτές θα μπορούν να υπάρχουν και στην περιφέρεια. Συνεργασίες σε θέματα τελικού προϊόντος δεν αναμένονται αφού κάτι τέτοιο βέβαια, θα κατέλυε την έννοια του ανταγωνισμού.
Δυσκολίες
Η ευρύτερη κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και κατ΄ επέκταση η εικόνα της ελληνικής τηλεοπτικής αγοράς έχουν καταστήσει τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς της χώρας ιδιαίτερα επιφυλακτικούς όσον αφορά την παροχή νέων δανείων. Το γεγονός αυτό έχει δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα σε κάποια κανάλια. Τους τελευταίους μήνες το Alter, ένας από τους μεγάλους σταθμούς της χώρας, με ένα ικανό μερίδιο τηλεθέασης και διαφήμισης, εμφάνισε αρκετά προβλήματα, που προέρχονταν, μεταξύ άλλων, και από την έλλειψη ρευστότητας. Σύμφωνα με επανειλημμένες ανακοινώσεις της εταιρείας, το πρόβλημα θα ξεπεραστεί, είναι σίγουρο ωστόσο ότι και στην περίπτωση αυτή ο νέος νόμος θα κρίνει πολλά.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ - sioan@naftemporiki.gr


Bookmark and Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.

Recent Posts

free counters
single russian women contatore visite website counter
Lamia Blogs