Σύμφωνα με την καινούρια νομοθεσία στη Ρωσία δεν θα επιτρέπεται σε καμία διαφημιστική εταιρία να προωθήσει ένα προϊόν εάν στη διαφήμιση χρησιμοποιούνται ξένες λέξεις. Διαφορετικά θα επιβάλλονται αυστηρά πρόστιμα. Η μόνη παραχώρηση γίνεται στην περίπτωση που οι ξενόφερτες λέξεις γράφονται στα κυριλλικά.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Moscow Times, λέξεις όπως "sale", "discount" και "free Wi-Fi" σύντομα θα εκλείψουν για να αντικατασταθούν από ίσως "άγαρμπες" αλλά "νόμιμες" ρωσικές λέξεις, ή έστω από φωνητικές μεταγραφές στο κυριλλικό αλφάβητο, μόνο όμως στην περίπτωση που έχουν ήδη καταχωρηθεί σε λεξικό της ρωσικής γλώσσας.
Ο διάλογος επί του θέματος, σύμφωνα πάντοτε με την ίδια πηγή, έχει ξεκινήσει εδώ και πολύ καιρό, αν και ο νέος νόμος για τη διαφήμιση και τη χρήση ξένων λέξεων είναι σχετικά πρόσφατος, καθώς τέθηκε σε εφαρμογή μόλις το 2006.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, "η διαφήμιση πρέπει να γίνεται στην επίσημη γλώσσα του κράτους" για την "προστασία του καταναλωτή" ο οποίος μπορεί να μην κατανοήσει απολύτα το νόημα της ξένης λέξης. Επιτρέπονται, ωστόσο, οι λέξεις που συνοδεύονται από τη μετάφραση τους στα ρωσικά.
Σύμφωνα με τις αρχές, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τις αγγλικές λέξεις, κατά κύριο λόγο, αλλά απλώς επιθυμούν να τηρείται ο νόμος.
Οι αντιδράσεις, βεβαίως, όπως ήταν φυσικό, από την πλευρά των επιχειρηματικών ομίλων και των διαφηστικών εταιριών ήταν άμεσες.
enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.