Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΟ «ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ»*
Οι ανιστόρητοι νεοφιλελεύθεροι σχεδιαστές της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Ελλάδα έκαναν το θαύμα τους: στο σχέδιο προγράμματος για τη Β΄ και Γ΄ Λυκείου που είδε το φως της δημοσιότητας τις προηγούμενες μέρες έχει καταργηθεί το μάθημα της Βυζαντινής και Νεότερης Ιστορίας! Στα αντικείμενα που προβλέπεται να διδαχθούν (ως επιλεγόμενα και όχι υποχρεωτικά) περιλαμβάνονται η Αρχαία Ιστορία, η Ιστορία των… Ιδεών και φυσικά η Ευρωπαϊκή Ιστορία.
Η επιλογή αυτή δεν είναι καθόλου τυχαία. Είναι πλήρως εναρμονισμένη με τη γενικότερη πολιτική επιβολής των ορέξεων της διεθνούς συμμορίας του χρηματοπιστωτικού κεφαλαίου στη χώρα μας που στην κυβέρνηση του ΓΑΠ βρίσκει έναν αξιόπιστο και πρόθυμο συνεργάτη.
Το διεθνές κεφάλαιο έχει έναν και μόνο αντίπαλο: τα εθνικά κράτη και την αντίσταση των λαών. Αλλά για να μπορέσουν να αντισταθούν τα κράτη και οι λαοί και να υπερασπίσουν την ανεξαρτησία τους, πρέπει να διατηρήσουν την ιστορική τους μνήμη και συνείδηση. Γι’ αυτό, ειδικά η Ιστορία αποτελεί τα τελευταία χρόνια το κατεξοχήν πεδίο όπου δοκιμάζει το σύστημα τα αντανακλαστικά του λαϊκού κινήματος στο επίπεδο της συνείδησης και της συλλογικής του ταυτότητας. Στη μετωπική αντιπαράθεση γύρω από το βιβλίο Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού η εθελόδουλη ελίτ της χώρας και η διανόησή της υπέστησαν μία ταπεινωτική ήττα παρά τη συστηματική κατασυκοφάντηση, όσων εναντιώθηκαν στο τερατούργημα εκείνο, ως εθνικιστών και ακροδεξιών
Σήμερα επιχειρείται η εξαφάνιση του προβλήματος μέσω της εξαφάνισης του ίδιου του αντικειμένου της Ιστορίας από το Λύκειο. Έτσι, οι δεκαεξάρηδες και δεκαεφτάρηδες μαθητές θα στερηθούν το δικαίωμα να αποκτήσουν ιστορική συνείδηση μέσα από την κριτική προσέγγιση ενός παρελθόντος που στη χώρα μας εξακολουθεί να επηρεάζει τις σύγχρονες εξελίξεις και τις πολιτικές επιλογές. Τώρα δηλαδή που διαθέτουν την απαιτούμενη ωριμότητα προκειμένου να δουν κριτικά την Ιστορία και δεν θα περιορίζονται στην αποστήθιση γεγονότων - όπως είναι φυσικό με βάση την εξελικτική ψυχολογία να γίνεται στο Γυμνάσιο και το Λύκειο - δεν θα διδάσκονται Ιστορία!
Το ζήτημα της Ιστορίας δεν είναι το μοναδικό μειονέκτημα του σχεδίου προγράμματος για το «Νέο Λύκειο», είναι ωστόσο το πιο κραυγαλέο για τις προθέσεις των εμπνευστών του να μετατρέψουν το Λύκειο σ’ έναν παιδότοπο εμπορικό κέντρο με «καλάθια» όπου ψωνίζεις αποσπασματικές και ασύνδετες μεταξύ τους γνώσεις Το σχέδιο αυτό επομένως πρέπει να ανατραπεί συνολικά κι εμείς οι εκπαιδευτικοί πρέπει να ξεπεράσουμε τις συντεχνιακές αντιλήψεις, που οδηγούν κάθε κλάδο να μετρά πόσες ώρες μάθημα θα έχει στο «Νέο Λύκειο» και ν’ αντιδρά αναλόγως θετικά ή αρνητικά, και να αντισταθούμε ενωμένοι. Ειδικά, όμως η αντίδραση στην κατάργηση της ιστορικής μνήμης πρέπει να είναι καθολική και μαζική γιατί είναι ένα ακόμη βήμα για τον πλήρη εξανδραποδισμό μας ως έθνους.
Τάσος Χατζηαναστασίου
Φιλόλογος στο ΕΠΑΛ Ναυπλίου
*http://rikseis.wordpress.com/
Η κυβέρνηση του Πασόκ καταργεί τη Νεοελληνική ιστορία!*
Αν ήταν.... Ελβετός μαθηματικός θα τον μάθαιναν σίγουρα τα παιδιά μας!
Για να δούμε ποιος θα υψώσει φωνή ενάντια στην απόφαση της κυβέρνησης του ΓΑΠ και φυσικά της υπουργού παιδείας κυρίας Άννας Διαμαντοπούλου να προχωρήσει στην ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ του μαθήματος της Νεοελληνικής Ιστορίας στη Β' & Γ' Λυκείου. Σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο (και δημοσιεύθηκε στα χθεσινά ΝΕΑ. Μπορείτε να το διαβάσετε εδω) η Νεοελληνική Ιστορία δεν έχει θέση (;) στο πρόγραμμα για τη Β' & Γ' Λυκείου.
Αντίθετα θα υπάρχουν τρία υποχρεωτικά μαθήματα: η Νέα Ελληνική Γλώσσακαι Λογοτεχνία (4 και 2 ώρες διδασκαλίας αντιστοίχως), τα Αγγλικά (3 ώρες) και η Φυσική Αγωγή (3 ώρες). Η συνολική διάρκεια της διδασκαλίας των υποχρεωτικών µαθηµάτων θα είναι 12 ώρες εβδοµαδιαίως.
Δηλαδή με απλά ελληνικά (όσο μας επιτρέπουν ακόμα να τα μιλάμε...) τα παιδιά μας δεν αξίζει να εμβαθύνουν στην επανάσταση του 1821, δεν θα πρέπει να μάθουν για τον Μακεδονικό αγώνα και τους βαλκανικούς πολέμους, δεν χρειάζεται να ασχοληθούν με τον... συνωστισμό τα παράλια της Σμύρνης και βέβαια ούτε λόγος για την Εθνική Αντίσταση, τον Άρη Βελουχιώτη, τον Γοργοπόταμο, τον αγώνα για την αυτοδιάθεση της Κύπρου, τους αγώνες για την παιδεία με το 114, την εξέγερση του Πολυτεχνείο. Είναι εποχές να βάζουμε... περίεργες ιδέες στα νέα παιδιά; Όχι βέβαια.
Είμαι πολύ περίεργος να δω τις αντιδράσεις κυρίως από την αριστερά. Γιατί αν δεν το έχει καταλάβει ο καλύτερος «στρατολόγος» της ακροδεξιάς στη χώρα μας είναι το σύστημα των δυο κομμάτων (Πασοκ, ΝΔ). Η «εξαφάνιση» του μαθήματος της Νεοελληνικής Ιστορίας συμφέρει μόνο αυτούς που από την επανάσταση του 1821 και μέχρι τις μέρες μας υπηρετούν τους ξένους, είναι κοτσαμπάσηδες, προεστοί, αυλοκόλακες, ταγματασφαλίτες και «ρουφιάνοι» παντός καιρού, εποχής και καθεστώτος!
Είμαι πολύ περίεργος να δω τις αντιδράσεις κυρίως από την αριστερά. Γιατί αν δεν το έχει καταλάβει ο καλύτερος «στρατολόγος» της ακροδεξιάς στη χώρα μας είναι το σύστημα των δυο κομμάτων (Πασοκ, ΝΔ). Η «εξαφάνιση» του μαθήματος της Νεοελληνικής Ιστορίας συμφέρει μόνο αυτούς που από την επανάσταση του 1821 και μέχρι τις μέρες μας υπηρετούν τους ξένους, είναι κοτσαμπάσηδες, προεστοί, αυλοκόλακες, ταγματασφαλίτες και «ρουφιάνοι» παντός καιρού, εποχής και καθεστώτος!
*http://red-pep.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.