Λαμβάνει άδεια λειτουργίας από τη ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων
Η πρώτη ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία στην Ελλάδα είναι κοινοπραξία του ομίλου Goldair και της κρατικής Αυστριακής Εταιρείας Σιδηροδρόμων Rail Cargo Logistics Austria [Πηγή: EPA/RALF HIRSCHBERGER]
Άδεια λειτουργίας σιδηροδρομικής επιχείρησης για την εκτέλεση εμπορευματικών δρομολογίων στην Ελλάδα έλαβε από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) η Rail Cargo Logistics - Goldair, μία κοινοπραξία του ομίλου Goldair και της κρατικής Αυστριακής Εταιρείας Σιδηροδρόμων Rail Cargo Logistics Austria, σύμφωνα με πληροφορίες της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος».
Η άδεια, η οποία αναμένεται να αναρτηθεί τις επόμενες ημέρες στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Σιδηροδρόμων (ERA), ανοίγει τον δρόμο για τη λειτουργία της πρώτης ιδιωτικής εταιρείας μεταφορών στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Σημειωτέον ότι μόνο δύο εταιρείες έχουν άδειες σιδηροδρομικής επιχείρησης στην Ελλάδα: η υπό ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ τόσο για εμπορεύματα όσο και για επιβατικές μεταφορές και η ΣΤΑΣΥ μόνο για μεταφορά επιβατών.
Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, πρόκειται για μία στρατηγική επιλογή από πλευράς Goldair, η οποία «χτίζει» αυτή τη συνεργασία εδώ και πέντε χρόνια.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ελληνοαυστριακή κοινοπραξία θα επενδύσει σημαντικά ποσά για την απόκτηση ντιζελοκίνητου και ηλεκτροκίνητου τροχαίου υλικού και την πρόσκληψη μηχανοδηγών και τεχνικού προσωπικού, με στόχο τη μεταφορά εμπορευμάτων από την Ελλάδα προς την Κεντρική Ευρώπη και αντίστροφα.
Ήδη, κατά πληροφορίες, η Rail Cargo Logistics - Goldair απασχολεί περίπου 25 άτομα και βρίσκεται σε λειτουργία εδώ και περίπου έναν χρόνο. Η δραστηριότητά της, μέχρι στιγμής, πραγματοποιείται μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μεταφέρει για λογαριασμό της φορτία τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, στόχος της Goldair είναι να εξυπηρετήσει αφενός τις δικές της ανάγκες στην εφοδιαστική αλυσίδα, αφετέρου βαθμιαία να διεκδικήσει μερίδιο αγοράς από τα φορτία που φτάνουν στην Ευρώπη μέσω του λιμένος του Πειραιά.
Όπως αμαφέρεται σε παλαιότερη ανακοίνωση της Goldair, η Rail Cargo Logistics - Goldair έχει όραμα να αξιοποιήσει την ανάδειξη της χώρας μας ως διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και φιλοδοξεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη μεταφορά με τρένο των transit φορτίων μέσω Πειραιά και Θεσσαλονίκης ως πύλη εισόδου και εξόδου εμπορευμάτων που προέρχονται από τρίτες χώρες με προορισμό την Κεντρική Ευρώπη και αντίστροφα.
Όπως παρατηρούν πηγές της αγοράς, απαιτείται η ολοκλήρωση των έργων υποδομής στο σιδηροδρομικό δίκτυο και η ανάπτυξη των μεγάλων εμπορευματικών κέντρων σε Θριάσιο και Θεσσαλονίκη, με στόχο τόσο την εξυπηρέτηση μεγάλων φορτίων όσο και τη δημιουργία γραμμών συναρμολόγησης προϊόντων, οι οποίες σήμερα βρίσκονται εν πολλοίς στην Τσεχία και στην Ουγγαρία.
Η Rail Cargo Logistics - Goldair δημιουργήθηκε για να απορροφήσει τις υφιστάμενες δραστηριότητες της αυστριακής εταιρείας στην Ελλάδα Express - Interfracht και να δραστηριοποιηθεί στον τομέα της μεταφοράς εμπορευμάτων με όλους τους τύπους βαγονιών, δηλαδή με συμβατικά, container, βαγόνια για χύδην φορτία (πρώτων υλών), με βαγόνια μεταφοράς υγρών (δεξαμενές) κ.ά., με σκοπό να καλύψει πλήρως τις ανάγκες μεταφοράς προϊόντων από την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη προς την Ελλάδα και αντίστροφα.
Η εκτίμηση του ομίλου της Goldair είναι ότι η σύμπραξη θα δώσει τη δυνατότητα για νέες εναλλακτικές μορφές μεταφοράς εμπορευμάτων, εξασφαλίζοντας ανταγωνιστικές τιμές και προστιθέμενη αξία στα μεταφερόμενα εμπορεύματα.
Η Goldair Cargo είναι η εταιρεία του ομίλου Goldair που θα συμμετάσχει στη νέα εταιρεία Rail Cargo Logistics - Goldair και δραστηριοποιείται στις διεθνείς μεταφορές και logistics από το 1987, διαθέτοντας πανευρωπαϊκό δίκτυο οδικών μεταφορών και 300 φορτηγά και εξυπηρετώντας με τακτικές γραμμές 48 πόλεις της Ευρώπης. Επίσης, διαθέτει 75.000 τ.μ. στεγασμένων αποθηκών, στην πλειοψηφία τους τελωνειακών, για τη διαχείριση και ανασυσκευασία transit εμπορευμάτων.
Η Rail Cargo Group είναι μέλος των Αυστριακών Σιδηροδρόμων (ÖBB), οι οποίοι έχουν ετήσιο τζίρο 2,4 δισ. ευρώ και απασχολούν από 8.200 εργαζομένους και αποτελούν έναν από τους μεγάλους «παίκτες» της ευρωπαϊκής σιδηροδρομικής αγοράς, ενώ διαθέτει θυγατρικές σε 16 ευρωπαϊκές χώρες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.