Δημήτρης Μηλάκας
Η υπόθεση της ρομά Σαμπιχά Σουλεϊιμάνογλου που μπήκε-βγήκε στο ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ για την ευρωβουλή περιγράφουν την προχειρότητα και τον καιροσκοπισμό με τον οποίο το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης προσεγγίζει τους εν δυνάμει ψηφοφόρους του (και) στην Θράκη.
Οι επιτελείς (;) της Κουμουνδούρου προφανώς γιατί αγνοούν την κατάσταση στη Θράκη και κυρίως γιατί δεν έχουν διαμορφωμένη στρατηγική (και) για το μειονοτικό ζήτημα, προσέγγισαν «λογιστικά» την ανάδειξη ενός υποψήφιου από τη μειονότητα: οι «Τούρκοι» είναι περισσότεροι (δηλαδή αποτελούν μεγαλύτερη δεξαμενή ψηφοφόρων) από τους Ρομά… Ήδη από την συζήτηση της κεντρικής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, στην οποία ανακοινώθηκε κατ’ αρχήν η υποψηφιότητα της Σαμπιχά, ο εκπρόσωπος της οργάνωσης του ΣΥΡΙΖΑ στη Θράκη διαμαρτυρήθηκε λέγοντας: «Εμάς τους Τούρκους της Θράκης δεν μας εκπροσωπεί η Σαμπιχά». Σύμφωνα με όσα μάθαμε απειλητικό ήταν το μήνυμα που απέστειλε στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ και ο μουσουλμάνος βουλευτής του κόμματος Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, λέγοντας ούτε λίγο ούτε πολύ πως αν το κόμμα επιμείνει στην υποψηφιότητα της Ρομά Σαμπιχά αυτός δε θα στηρίξει με τη ψήφο του κρίσιμες επιλογές του κόμματος. Οι εν λόγω τοποθετήσεις περιγράφουν το γνωστό παιχνίδι που έχει τη δυνατότητα να παίζει το τουρκικό προξενείο σε όσα κόμματα (στην προκειμένη περίπτωση και στο ΣΥΡΙΖΑ) προσεγγίζουν τη μειονότητα για να κορφολογήσουν ψηφαλάκια. Στην Κουμουνδούρου λοιπόν, μέτρησαν τα ψηφαλάκια και κατάπιαν (αμάσητη) την προηγουμένη επιλογή τους να κατεβάσουν υποψήφια για την ευρωβουλή την Σαμπιχά. Ποια είναι όμως η Σαμπιχά και γιατί ενοχλεί το Τουρκικό προξενείο στη Θράκη; Το έχει πει η ίδια σε ομιλία της στον ΟΗΕ: «Η μητρική μου γλώσσα είναι ρομάνι, η γλώσσα των Τσιγγάνων. Παρά ταύτα, επειδή είμαι μουσουλμάνα της Θράκης, υποχρεώθηκα να πάω σε σχολείο όπου διδάχθηκα μια τρίτη γλώσσα, τα τουρκικά. Αυτό κάνουν κάθε χρόνο εκατοντάδες Έλληνες πολίτες μουσουλμάνοι Ρομά, με αποτέλεσμα να αισθανόμαστε σήμερα μειονότητα εντός της μειονότητας. (…) Οι μουσουλμάνοι τουρκικής καταγωγής προσπαθούν να μας επιβάλουν, εκτός από τη γλώσσα τους, και την ταυτότητά τους. Εδώ και χρόνια επιμένουν να φτιάξουν σωματεία και να τα ονομάσουν “τουρκικά”. Στη συνέχεια προσπαθούν να μας γράψουν σε αυτά τα σωματεία για να υποχρεώσουν και εμάς να πούμε ότι είμαστε Τούρκοι. Πριν από μερικά χρόνια το ελληνικό κράτος όρισε να πηγαίνουμε υποχρεωτικά σε νηπιαγωγεία. Οι τουρκικής καταγωγής μουσουλμάνοι έφτιαξαν δικά τους νηπιαγωγεία, όπου διδάσκονται μόνον τουρκικά. Μας πιέζουν να γραφτούμε σε αυτά τα νηπιαγωγεία. Θέλουμε να έχουμε καλή εκπαίδευση στη γλώσσα του κράτους όπου ζούμε». Οι μηχανισμοί… Με το που ανακοινώθηκε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ στηρίζει στη Θράκη μια υποψηφιότητα εκτός γραμμής (τουρκικού προξενείου) ξεκίνησε η λειτουργία των μηχανισμών οι οποίοι έφτασαν στο σημείο να κατηγορήσουν μια ρομά για εθνικισμό! Μιλήσαμε πιο πάνω για τις απειλές του Ζειμπέκ. Ας δούμε τώρα την κοσμοπολίτικη προσέγγιση η οποία σκόπιμα συγχέει τις έννοιες «πατριωτισμός»- «εθνικισμός»: ο Δημήτρης Χριστόπουλος, υποψήφιος και ο ίδιος στο ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ, αντιπρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δικαιωμάτων του Ανθρώπου μιλώντας στο XanthiPress.gr είπε: “δύσκολα μπορούσα να δω τον εαυτό μου σε ένα κοινό ψηφοδέλτιο με ένα πρόσωπο (τη Σαμπιχά) που στο χώρο της μειονότητας της Δυτικής Θράκης εκφράζει η υποψηφιότητα από το Δροσερό Ξάνθης που ευτυχώς αποσύρθηκε.”(…)‘Στο ψηφοδέλτιο αυτό μπήκα με συγκεκριμένη αποσκευή στα μειονοτικά θέματα. Χαίρομαι διότι η αποσκευή αυτή εκτιμήθηκε από την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ και συνοψίζεται σε: διμέτωπο αγώνα ενάντια στους εθνικισμούς - ελληνικό και τουρκικό – αλλά πρωτίστως στο δικαίωμα των ανθρώπων να αυτοδιατίθενται σε όποια εθνική κοινότητα θέλουν χωρίς να αυτό να απειλεί τη θέση τους στην πολιτική κοινότητα του ελληνικού λαού. Από τη στιγμή που η ελληνική πολιτική στη Θράκη άλλαξε και από πολιτική διακρίσεων έγινε «ισονομία – ισοπολιτεία» οι διάφοροι μηχανισμοί ελαφρού και βαθέως κράτους βάλθηκαν να μας πουν ότι η μειονότητα δεν είναι ένα ενιαίο συμπαγές τούρκικο πράμα αλλά δύο και τρεις εθνοτικές ομάδες, «πομάκων, τσιγγάνων και τουρκογενών». Με το «γένος» δεν τα πάω καλά όχι διότι δεν μου αρέσει το Πατριαρχείο αλλά διότι είμαι πολίτης ενός νεωτερικού σύγχρονου κράτους. Έτσι νομίζω τουλάχιστον. “ (…) “Στο επίδικο της υποψηφιότητας που ευτυχώς ανακλήθηκε και δηλώνω δημοσίως ότι δούλεψα για αυτό λέω πως ένα πράγμα είναι να λέει ένας αριστερός μειονοτικός της Θράκης ότι «δεν είμαι μουσουλμάνος διότι είμαι άθεος» και άλλο να λέει η κυρία να λέει ότι «με καταπιέζει ο τουρκικός εθνικισμός». Και οι ερωτήσεις (προς τον ΣΥΡΙΖΑ) Μετά απ’ όλο αυτό το μπάχαλο, αποτέλεσμα της λογιστικής καιροσκοπικής προσέγγισης σε ένα δύσκολο (και επικίνδυνο ζήτημα) όπως είναι το ζήτημα της μειονότητας η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε να τοποθετήσει στο ψηφοδέλτιό του για την ευρωβουλή τον Μεστάν Οσμάν Ουμίζ. Το θέμα, όμως δεν κλείνει εδώ. Ο ΣΥΡΙΖΑ ως αξιωματική αντιπολίτευση που διεκδικεί τη διακυβέρνηση της χώρας οφείλει σαφείς τοποθετήσεις/απαντήσεις σε κάποια απλά ερωτήματα; -Στη Θράκη υπάρχει τουρκική ή μουσουλμανική μειονότητα; -Πέρα από το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού τα στελέχη που αναδεικνύει ο ΣΥΡΙΖΑ (πχ ο βουλευτής του Ζειμπέκ και ο υποψήφιος ευρωβουλευτής Μεστάν Οσμάν Ουμίζ πως χαρακτηρίζουν επισήμως την μειονότητα; Μουσουλμανική; Ή τουρκική; -Στους κόλπους αυτής της μειονότητας υπάρχουν ή δεν υπάρχουν ρομά και πομάκοι; -Θα πρέπει ή όχι η εκπαίδευση των μουσουλμάνων Ελλήνων πολιτών να είναι υπό τον έλεγχο του ελληνικού υπουργείου παιδείας; Υ.Γ. η θεμιτή φιλοδοξία ενός κόμματος να κερδίσει τις εκλογές προϋποθέτει, από την πλευρά του ξεκάθαρες κουβέντες και τοποθετήσεις, τουλάχιστον στα μείζονα ζητήματα. Εκτός κι αν η θέση του ΣΥΡΙΖΑ για την μειονότητα της Θράκης είναι η ξεκάθαρη θέση του υποψήφιου ευρωβουλευτή του, Δημήτρη Χριστόπουλου. Οπότε… http://www.topontiki.gr/article/72642/O-kairoskopismos--tou-SURIZA--kai-i-stratigiki-tou-tourkikou-prokseneiou-tis-THrakis |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.