Με αεροπλάνα και... τρένα φαίνεται ότι θα επιλέγουν πλέον να
ταξιδεύουν οι Έλληνες στο εσωτερικό της χώρας, καθώς από τις αρχές
Φεβρουαρίου το οδικό ταξίδι έχει μετατραπεί σε πολυτέλεια.
Στο συνεχώς αυξανόμενο κόστος συντήρησης των ΙΧ αυτοκινήτων και την
υψηλή τιμή της βενζίνης ήρθαν να προστεθούν οι τσουχτερές αυξήσεις στις
τιμές των διοδίων σε όλους σχεδόν τους κεντρικούς οδικούς άξονες του
εθνικού δικτύου. Οι ανατιμήσεις στις τιμές των διοδίων που έχουν
καταστήσει σχεδόν απαγορευτική την μετακίνηση με ΙΧ φαίνεται ότι
λειτουργεί υπέρ των σιδηροδρομικών αλλά και αεροπορικών μετακινήσεων.Το ταξίδι με τον ΟΣΕ στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι πλέον ιδιαίτερα οικονομικό, εάν κανείς προνοήσει και κλείσει εγκαίρως εισιτήριο, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ “ρίχνει” στην αγορά κάθε μήνα εκπτωτικά εισιτήρια, η τιμή τω οποίων ξεκινά ακόμη και από 9 ευρώ. Στην ίδια λογική, και ακολουθώντας μια συνηθισμένη εδώ και πολλά χρόνια πρακτική, οι αεροπορικές εταιρείες διαθέτουν στο επιβατικό κοινό φθηνά εισιτήρια για όσους έχουν την δυνατότητα να προχωρήσουν σε κράτηση αρκετά νωρίτερα από τον χρόνο του ταξιδιού.
Επιπλέον η έλευση νέων αεροπορικών εταιρειών εντείνει τον ανταγωνισμό στο δίκτυο εσωτερικού με τις εταιρείες να κονταροχτυπιούνται με εξοντωτικές – σε ορισμένες περιπτώσεις για τις ίδιες – προσφορές σε μια προσπάθεια ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς τους, προς όφελος όμως του τελικού καταναλωτή.
Στον αντίποδα το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας, το οποίο δεν είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις στους ταξιδιώτες οι οποίο δεν έχουν υπολογίσει εκ των προτέρων το συνολικό κόστος της διαδρομής τους.
Πόσο ακριβότερα είναι τα διόδια;
Συγκεκριμένα από τις 5 Φεβρουαρίου οι οδηγοί ΙΧ πληρώνουν κατά 60% ακριβότερα διόδια στις Αφίδνες, ενώ σχεδόν ένα ευρώ ακριβότερα πληρώνουν πλέον οι οδηγοί στα πλευρικά διόδια του Καπανδριτίου, όπου το αντίτιμο διαμορφώνεται στα 2,05 ευρώ από 1,20 ευρώ. Κατά 55 λεπτά αυξάνεται η τιμή στα πλευρικά διόδια της Μαλακάσας, στα οποία οι οδηγοί ΙΧ θα πρέπει να καταβάλλουν 1,45 ευρώ από 90 λεπτά που πληρώνουν τώρα, ενώ κατά 25 λεπτά αυξάνεται το αντίτιμο στα πλευρικά διόδια Οινοφύτων.
Περίπου 50% αυξήθηκε το αντίτιμο στα μετωπικά διόδια της Θήβας, ενώ αύξηση 55 λεπτών ισχύει και στα πλευρικά διόδια της Θήβας στα οποία το αντίτιμο διαμορφώνεται στα 1,55 ευρώ από 1 ευρώ. Σχεδόν 60% είναι το ποσοστό αύξησης τόσο στα μετωπικά όσο και στα πλευρικά διόδια της Τραγάνας, με το αντίτιμο για τα πρώτα να ανεβαίνει στα 3,9 ευρώ από 2,45 ευρώ, ενώ για τα πλευρικά διόδια αγγίζει τα 3,15 από 2 ευρώ.
Με την αύξηση του αντιτίμου των διοδίων, η Νέα Οδός ενεργοποιεί και νέα εκπτωτική πολιτική για τους συχνούς χρήστες στους σταθμούς Αφιδνών, Καπανδριτίου, Μαλακάσας και Οινοφύτων. Το ποσοστό έκπτωσης ξεκινά από 5% από την πρώτη έως και τη δέκατη διέλευση και φθάνει έως και το 50% για περισσότερες από 50 διελεύσεις το μήνα από τους σταθμούς αυτούς.
Εθνική οδός Αθηνών - Πατρών
Ολυμπία Οδόςπαλαιά τιμή - νέα τιμή (σε ευρώ)
Ελευσίνα 2,10 - 3,20
Ισθμός 1,80 - 3,20
Ζευγολατιό 2,50 - 3,10
Ρίο 2,50 - 3,10
Εθνική οδός Αθηνών - Θεσσαλονίκης
Νέα Οδόςπαλαιά τιμή - νέα τιμή (σε ευρώ)
Αφίδνες 2,10 - 3,35
Θήβα 2,55 - 3,95
Τραγάνα 2,45 - 3,90
Κεντρική Οδός
παλαιά τιμή - νέα τιμή (σε ευρώ)
Αγία Τριάδα 1,65 - 1,65
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου
παλαιά τιμή - νέα τιμή (σε ευρώ)
Πελασγία 2,70 - 3,50
Μοσχοχώρι 3,10 - 4,00
Μακρυχώρι 1,40 - 1,40
Πυργετός 2,00 - 2,00
Λεπτοκαρυά 2,00 - 2,00
Αιγίνιο 2,20 - 2,20
Χαρά Αυγερινού
Πηγή:www.reporter.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.