Ο «αλβανισμός» σήμερα χρησιμοποιεί τη μουσουλμανική θρησκεία (και αντιστρόφως), προκειμένου να εξουδετερωθούν οι άλλες θρησκευτικές ομάδες, που δεν διαπνέονται από την πίστη στην «Μεγάλη Αλβανία»
Δεν προξενεί καμιά έκπληξη η δήλωση -μέσω του προσωπικού του προφίλ στο facebook- του υφυπουργού Εξωτερικών της Αλβανίας κ. Κρεσνίκ Τσολάκου: «ΗΑλβανία είναι παράδειγμα προς μίμηση για την θρησκευτική αρμονία και την ανοχή. Μπορούμε να δώσουμε μαθήματα στην Ελλάδα!»
Η δήλωση αυτή προήλθε ως απάντηση σε αντίστοιχη του Έλληνα υφυπουργού Εξωτερικών κ. Δ. Κούρκουλα, ο οποίος σε συνέντευξή του στην εφημ. «Ελευθεροτυπία», σχετικά με τα βίαια επεισόδια στην Πρεμετή , είπε: «Η είσοδος στην ευρωπαϊκή οικογένεια προϋποθέτει εναρμόνιση με το γράμμα και το πνεύμα των ευρωπαϊκών κανόνων δικαίου. Αυτό συμπεριλαμβάνει και το σεβασμό των θρησκευτικών, εθνικών και πολιτιστικών μειονοτήτων, καθώς και την προστασία της περιουσίας τους.
» Ο σεβασμός των βασικών αρχών του ευρωπαϊκού νομικού πολιτισμού είναι αυτονόητη προϋπόθεση. Γεγονότα σαν τα πρόσφατα στην Πρεμετή είναι απαράδεκτα».
Ο κ. Κρεσνίκ Τσολάκου δεν αποδέχθηκε την καταγγελία και αντεπετέθη με δήλωση που θα προκαλούσε τον γέλωτα, αν δεν προερχόταν από επίσημα χείλη: «Ο ισχυρισμός αυτός (σημ.: του κ. Κούρκουλα) είναι εντελώς αβάσιμος. Σε κάθε ιστορικό ή τρέχον σχέδιο, προσωπικό ή κρατικό, οι Αλβανοί και η Αλβανία ήταν και είναι ένα πρότυπο της θρησκευτικής αρμονίας και της ανοχής... Από αυτή την άποψη, η Αλβανία μπορεί να δώσει μαθήματα θρησκευτικής αρμονίας και συνύπαρξης σε πολλές χώρες της Ε.Ε. και πρωτίστως στην Ελλάδα...».
Ο κ. Κρεσνίκ Τσολάκου δεν αποδέχθηκε την καταγγελία και αντεπετέθη με δήλωση που θα προκαλούσε τον γέλωτα, αν δεν προερχόταν από επίσημα χείλη: «Ο ισχυρισμός αυτός (σημ.: του κ. Κούρκουλα) είναι εντελώς αβάσιμος. Σε κάθε ιστορικό ή τρέχον σχέδιο, προσωπικό ή κρατικό, οι Αλβανοί και η Αλβανία ήταν και είναι ένα πρότυπο της θρησκευτικής αρμονίας και της ανοχής... Από αυτή την άποψη, η Αλβανία μπορεί να δώσει μαθήματα θρησκευτικής αρμονίας και συνύπαρξης σε πολλές χώρες της Ε.Ε. και πρωτίστως στην Ελλάδα...».
Το βορειοηπειρωτικό μπλογκ «aftonomi», φρόντισε να υπενθυμίσει στον κ. Τσολάκου τις εκθέσεις Ευρωπαϊκών και Διεθνών Οργανισμών που κατακεραυνώνουν την Αλβανία για καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Την υφαρπαγή της γης των μελών της ελληνικής εθνικής Μειονότητας με πλαστά «φιρμάνια» Τουρκαλβανών! Την δολοφονία του Αριστοτέλη Γκούμα που τον σκότωσαν οι Αλβανοί επειδή μιλούσε Ελληνικά;!
Και βέβαια, κάποτε πρέπει να απαντήσουν για το γεγονός ότι ιεροί χώροι που ανήκουν στην Ορθοδοξία -όπως στην περίπτωση της Πρεμετής- δεν έχουν επιστραφεί στην Εκκλησία, παρά την απόφαση της ίδιας της αλβανικής κυβέρνησης για επιστροφή των χώρων λατρείας στις θρησκευτικές κοινότητες που ανήκουν, μετά την «απαλλοτρίωσή» τους από το κομμουνιστικό καθεστώς.
Είναι αλήθεια, πως στην πορεία των ετών που βρίσκονταν υπό κομμουνιστική διακυβέρνηση οι κάτοικοι της Αλβανίας, υπήρχε θρησκευτικής ανεκτικότητα λόγω της μακρόχρονης αποχής από τη θρησκευτική ζωή, εφ’ όσον η Αλβανία είχε κηρύξει επισήμως την αθεΐα.
Κατά τα πρώτα χρόνια της μετανάστευσης των Αλβανών στην Ελλάδα, οι χωρικοί μας προκειμένου να διαπιστώσουν αν είναι ειλικρινείς όταν έλεγαν πως είναι Βορειοηπειρώτες, τους πρόσφεραν… σουβλάκι χοιρινό. Το οποίο φυσικά έτρωγαν οι τύποις μουσουλμάνοι Αλβανοί, λόγω απουσίας ουσιαστικού θρησκευτικού φρονήματος.
Μάλλον, ως θρησκεία είχε αναπτυχθεί ο «αλβανισμός», που κατά τα τελευταία χρόνια φρόντισαν οι οργανώσεις που ενισχύονται από μουσουλμανικές χώρες -ιδίως την Σαουδική Αραβία- να τον συνδέσουν και με τον ισλαμισμό. Κι εδώ είναι το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει -και θα αντιμετωπίσει σε ύψιστο βαθμό- η Ελλάδα.
Μεταφέρω αυτούσιο ένα κείμενο από την Αργολική Αρχειακή Βιβλιοθήκη Ιστορίας και Πολιτισμού: «…η ιδέα της εθνικής ενότητας εξουδετέρωσε σταδιακά τους θρησκευτικούς διαχωρισμούς. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη θέση των θρησκευτικών αντιπαλοτήτων εμφανίζονται εθνοτικού τύπου διαφορές και συγκρούσεις που εκφράζουν ακριβώς την υποχώρηση του θρησκευτικού παράγοντα ως κυρίαρχου σε ό,τι αφορά τις σχέσεις των ομάδων.
Μεταφέρω αυτούσιο ένα κείμενο από την Αργολική Αρχειακή Βιβλιοθήκη Ιστορίας και Πολιτισμού: «…η ιδέα της εθνικής ενότητας εξουδετέρωσε σταδιακά τους θρησκευτικούς διαχωρισμούς. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη θέση των θρησκευτικών αντιπαλοτήτων εμφανίζονται εθνοτικού τύπου διαφορές και συγκρούσεις που εκφράζουν ακριβώς την υποχώρηση του θρησκευτικού παράγοντα ως κυρίαρχου σε ό,τι αφορά τις σχέσεις των ομάδων.
» Παρατηρούνται για παράδειγμα εντάσεις ανάμεσα στους Αλβανούς χριστιανούς ορθόδοξους που αποκτούν έναν εθνικό προσανατολισμό και την ορθόδοξη εκκλησιαστική ιεραρχία, όπως και ανάμεσα στους εθνικιστές μπεκτασήδες του νότου και την σουνιτική ιεραρχία.
» Η κορύφωση αυτής της εθνικής προσπάθειας των Αλβανών να καταστήσουν τον ίδιο τον αλβανισμό θρησκεία, περιθωριοποιώντας τις θρησκείες που διαιρούσαν το λαό, συμβαίνει στη διάρκεια του κομμουνιστικού καθεστώτος».
Προσθέτω, αυτό που είπα παραπάνω. Ότι ο «αλβανισμός» σήμερα χρησιμοποιεί την μουσουλμανική θρησκεία (και αντιστρόφως), προκειμένου να εξουδετερωθούν οι άλλες θρησκευτικές ομάδες, που δεν διαπνέονται από την πίστη στην «Μεγάλη Αλβανία».. Και βέβαια, η επικίνδυνη για αναχαίτιση του μεγαλοϊδεατισμού των Αλβανών, είναι κυρίως η ελληνική εθνική κοινότητα. Η οποία απροστάτευτη υπομένει καταστάσεις, όμοιες μ’ αυτές του κομμουνιστικού καθεστώτος.
Ο Μακεδών
Ο Μακεδών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.