Δευτέρα 6 Ιουνίου 2011

Ουρές έξω από το ΙΚΕΑ για… πρωινό



Χιλιάδες Θεσσαλονικείς συρρέουν στο κατάστημα της πολυεθνικής όχι για να αγοράσουν έπιπλα αλλά και για... value for money πρωινό ή hot dog
Picture 0 for Ουρές έξω από το ΙΚΕΑ για… πρωινό
Kάθε μέρα λίγο πριν τις 9 το πρωί, αλλά κυρίως τα Σάββατα, έξω από το ΙΚΕΑ στην ανατολική Θεσσαλονίκη, κόσμος σχηματίζει μια μικρή ουρά. Είναι κάποιοι, μάλιστα, που το πράττουν με… θρησκευτική ευλάβεια.
Τι το παράξενο, θα διερωτηθεί κανείς. Η σουηδική πολυεθνική αλυσίδα μας έχει συνηθίσει σε τέτοιες εικόνες, αφού με την τιμολογιακή πολιτική της και τη μεγάλη γκάμα προϊόντων κατοικίας, προσελκύει πελάτες όχι μόνο από τη Θεσσαλονίκη και άλλους γειτονικούς νομούς, αλλά και από τα Σκόπια και τη Βουλγαρία.
Οι «πελάτες» της συγκεκριμένης ουράς, ωστόσο, έχουν μια διαφορετική στόχευση. Ο λόγος που βρίσκονται εκεί από τα χαράματα, δεν είναι γιατί θέλουν να αγοράσουν κάτι από τους περίπου 7.500 κωδικούς, που έχει στα ράφια του το ΙΚΕΑ, αλλά επειδή περιμένουν να πάρουν το πρωινό τους. «Πρόκειται για άτομα σχετικά περασμένης ηλικίας, πολλές φορές τα ίδια, τα οποία συνδυάζουν τη βόλτα τους με το πρωινό», επισημαίνει ο διευθυντής του καταστήματος Νίκος Μιγκιάνης, αποκαλύπτοντας ότι το χρονικό διάστημα μεταξύ 9 π.μ. - 10.30 π.μ., σε καθημερινή βάση, κατά μέσο όρο, πωλούνται περίπου 300 πρωινά.
Το δέλεαρ για τους επισκέπτες είναι σημαντικό, καθώς συνδυάζει αυτό που λένε οι Άγγλοι «value for money». Με μόλις 1,40 ευρώ !!! ναι σωστά διαβάσατε, ο πελάτης, σε μια περίοδο που η κρίση έχει χτυπήσει όλα τα εισοδηματικά στρώματα, αλλά κυρίως τους συνταξιούχους, μπορεί να απολαύσει ένα πρωινό με καφέ, αβγά, δύο λουκάνικα και ψωμάκι.
Δεν είναι όμως μόνο το πρωινό, που «τραβάει» κόσμο στο συγκεκριμένο πολυκατάστημα ειδών κατοικίας, το οποίο επισκέπτονται, κατά μέσο όρο τις καθημερινές περί τα 3.000–4.000 άτομα και τα Σάββατα σχεδόν 8.500 άτομα. Το… καυτό προϊόν της κουζίνας του ΙΚΕΑ είναι το Hot Dog. Με τιμή στα 0,60 ευρώ το σάντουιτς, που αν συνοδευτεί και με ένα ποτήρι αναψυκτικού κοστίζει, συνολικά, στο 1 ευρώ το «πακέτο», κάνει θραύση.
«Τις καθημερινές η κατανάλωση σε Hot Dog κυμαίνεται μεταξύ 3.000 – 4.000 τεμαχίων, ενώ τα Σάββατα πλησιάζει τα 20.000 τεμάχια. Υπάρχει κόσμος που δεν μπαίνει καν στο κατάστημα, απλώς περνά από την πόρτα της εξόδου, όπου και βρίσκεται ο χώρος για την πώληση των hot dog και τα αγοράζουν ανά δεκάδες», σημειώνει ο κ. Μιγκιάνης, προσθέτοντας ότι αυξημένη κίνηση διαπιστώνεται, επίσης, στις πωλήσεις παγωτού (τιμή 0,60 το τεμάχιο), σουφλέ παγωτού (1,30 το τεμάχιο), και κεφτέδων.
Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα για το σύνολο των καταστημάτων που έχει η αλυσίδα ΙΚΕΑ στην Ελλάδα, η Θεσσαλονίκη από τις αρχές του έτους έως και τα τέλη Μαίου, έχει καταναλώσει 900.000 !!! hot dog σε σύνολο 3 εκ. τεμαχίων πανελλαδικά, 60.000 παγωτά (σε σύνολο 500 χιλ.) και 1,9 εκ. κεφτέδες, σε σύνολο 8,4 εκ. κεφτέδων, πανελλαδικά.
Πολύ καλές επιδόσεις καταγράφει και το εστιατόριο του καταστήματος, το οποίο σερβίρει διάφορα μαγειρεμένα φαγητά, σαλάτες και γλυκά, σε ανταγωνιστικές τιμές, σε σημείο που, κάποιες ώρες της ημέρας, δεν είναι καθόλου εύκολο να βρεις τραπέζι για να φας.
Δεν είναι, ίσως, καθόλου τυχαίο, υπό αυτή την έννοια, το γεγονός ότι παρά το «κουτσούρεμα» στο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, στο ΙΚΕΑ της πόλης η επισκεψιμότητα έχει αυξηθεί στο πρώτο πεντάμηνο του έτους σε ποσοστό έως και 10%, έναντι της ίδια περιόδου πέρυσι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ας είμαστε ευγενείς στο σχολιασμό.